کد خبر : 34814
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اسفند 1397- 40: 11

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

‌مجلس ‌اجازه افزایش قیمت هیچ کالایی را به دولت نداد‌‌/مردم برای تهیه مرغ ‌۱۱ هزار ‌تومانی سرگردان شده‌اند

‌مجلس ‌اجازه افزایش قیمت هیچ کالایی را به دولت نداد‌‌/مردم برای تهیه مرغ ‌۱۱ هزار ‌تومانی سرگردان شده‌اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مسئله کمبود اقلام اساسی از بی‌برنامگی برخی از مسئولان دولتی نشأت می‌گیرد گفت: ‌مجلس ‌اجازه افزایش قیمت هیچ کالایی را به دولت نداد‌‌.

به گزارش گیلانستان محمود شکری با بیان اینکه سیاست آشفته و بی‌برنامگی بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کمبود اقلام اساسی و افزایش قیمت آن‌ها را در بازار دامن زده است، اظهار داشت:‌ مدیریتی که نتواند دست دلالان را از زندگی مردم کوتاه کند به چه دردی می‌خورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعطای مجوز به دولت برای استفاده از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی جهت تأمین کالاهای اساسی را مورد اشاره قرار داد و افزود: نرخ ارز تنها حدود ۵۰۰ تومان نسبت به قبل افزایش پیدا کرده در حالی‌که قیمت بسیاری از اقلام و کالاهای اساسی سه برابر شده است.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس اوضاع کنونی بازار را نشانه سیاست‌های غلط مسئولان و متولیان امر دانست و عنوان کرد: رئیس‌جمهور در سفر به گیلان گفت که هر روز قیمت کالاهای اساسی و موجودی آن‌ها را چک می‌کند در حالی‌که این گفته وی با حال و روز بازار به‌هیچ عنوان مطابقت ندارد.

شکری به قیمت نهاده‌های دامی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی کالاهای این‌چنینی با این نرخ وارد بازار می‌شود توقع داریم قیمت گوشت و مرغ تولید داخل نیز به یک مقدار مشخصی افزایش یابد در حالی‌که میزان افزایش قیمت آن‌ها سرسام‌آور است.

وی سرگردانی مردم برای تهیه مرغ کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار و کمبودی که در بسیاری از نقاط کشور وجود دارد را مورد تأکید قرار داد و گفت: این قیمتی است که متولیان امر برای مرغ مصوب کرده‌اند در حالی‌که مرغ با این قیمت اصلاً در بازار موجود نیست و مردم نمی‌دانند از کجا باید آن را تهیه کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توزیع غلط بسیاری از اجناس و کالاهای اساسی در شهرستان‌ها را نتیجه بی‌تدبیری و عملکرد نادرست دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: استان گیلان روزی صادرکننده مرغ به سایر استان‌ها بوده اما هم‌اکنون برخی از شهرستان‌های آن با کمبود مرغ مواجه هستند.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس افزایش قیمت یک شبه گوشت قرمز به بالای ۱۰۰ هزار تومان و روی آوردن مردم به خرید مرغ را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: به علت تدابیر غلط از یک طرف مردم از مصرف گوشت قرمز محروم شدند و از طرفی دیگر با کمبود مرغ در بازار مواجه‌اند.

شکری مسئول مستقیم ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه را متولیان برخی از دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و ابراز داشت: آقایان در مصاحبه‌های خود از انبارهای مملو از شکر و گوشت قرمز و بسیاری از کالاهای دیگر سخن می‌گویند در حالی‌که پس از مدت کوتاهی با کمبود همان اجناس در سطح کشور مواجه می‌شویم.

وی افزایش قیمت آرد از ۵۲ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان در هر کیلو را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این تغییر قیمت‌ها تخلف بوده و خلاف قانون است زیرا موارد یاد شده در حالی‌ اتفاق می‌افتد که مجلس به‌عنوان قوه قانونگذار اجازه افزایش قیمت هیچ کالایی را به دولت نداده‌ است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به تلاش تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و اظهار داشت‌:‌ رئیس‌جمهور با رأی مردم انتخاب شد پس به جای وزیر و حزب و گروه در درجه نخست باید به خود مردم پاسخگو باشد و درباره اوضاع نابه‌سامان ایجاد شده به آنان گزارش دهد.

نماینده مردم تالش،‌ رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور در درجه نخست باید مسئولان تحت مدیریت خود را توجیه کند عنوان کرد:‌ رئیس‌جمهور بدهکار این ملت است بنابراین در چنین شرایطی از وی انتظار داریم اگر کوتاهی و تخلفی از مدیرانش سر زد آن‌ها را تنبیه کرده و یا فوراً تغییر دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار