کد خبر : 16774
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1396- 20: 20

‌واکنش ‌سخنگوی شورای شهر رشت به دیدار مدیران شهرداری با سفیر انگلیس

‌واکنش ‌سخنگوی شورای شهر رشت به دیدار مدیران شهرداری با سفیر انگلیس

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از حضور برخی مدیران شهرداری در جلسه با سفیر انگلیس گفت: ما علاقمند به انجام روابط دیپلماتیک هستیم اما روابطی که در چارچوب منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش گیلانستان، فاطمه شیرزاد عصر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت اظهار داشت: هرچقدر دختران و زنان جامعه ما به‌سوی حجاب حرکت کنند علاوه بر مصون ماندن از ناپاکی‌ها، نقشه‌ها و هجمه‌های دشمن را نیز ناکام می‌گذارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از حذف دروس مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت از کتب درسی اعلام کرد: فرهنگ ایثار باید از سنین پایه به کودکان آموزش داده شود و حذف این دروس سبب آسیب‌های فرهنگی و عقیدتی درجامعه می‌شود که این همان هدف دشمن است.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت عنوان داشت: خانواده‌های شهدا سفیران فرهنگی هستند و حضورشان سبب ارتقاء سطح فرهنگ و آموزش دینی می‌شود و کمک می‌کند تا فرهنگی پویا بر پایه دین و مذهب داشته باشیم.

شیرزاد با انتقاد از استفاده ابزاری از چادر توسط برخی بانوان صاحب‌منصب در کشور افزود: این استفاده ابزاری از چادر، توهین به این پوشش مقدس است و مسئولان باید از حجاب خود به‌عنوان وسیله‌ای برای دفاع از ارزش‌های دینی استفاده کنند.

وی با انتقاد از حضور برخی مدیران شهرداری و شورای شهر در جلسه مشترک با سفیر انگلیس گفت: ما مشتاق به انجام روابط دیپلماتیک هستیم اما روابطی که در چارچوب منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و مدیران شهرداری و اموربین الملل باید هماهنگی و توجه بیشتری در راستای برگزاری جلسات و دیدار‌ها داشته باشند.

سیدرضا موسوی روزان نیز در این جلسه با اشاره به مسئله حجاب و عفاف در جامعه اظهار داشت: موضوع حجاب از مسائل مهمی است که تمام نهادها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد: حجاب و عفاف در بانوان شرایط ویژه ای دارد اما فقط مختص به بانوان نیست بلکه آقایان نیز باید حدودی را در پوشش خود رعایت کنند.

موسوی روزان با اشاره به ضعف‌های مدیریتی موجود در بحث حجاب گفت: اگر مدیران و مسئولان ذی‌ربط در زمینه حجاب، اعتقاد کافی به این موضوع داشته باشند و آن را در خانواده خود نیز اجرا کنند بسیار راحت‌تر می‌توانند آن را در جامعه ترویج دهند.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت افزود: جایگاه‌های اساسی نظام، مسئولان عالی رتبه قضایی، اداری و حکومتی موظف هستند به مسئله حجاب نگاه ویژه داشته باشند تا خانواده‌های شهدا، داغدار بی‌عفتی موجود در جامعه نباشند.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: شهدا برای رضای الهی جانشان را پای ایمان، اعتقاد و باور خود دادند که این بالاترین درجه ایمان و قرب الهی است.

محمدحسین کارگرنیا نیز در این نشست با اشاره به جایگاه والای شهدا اظهار داشت: معضل کشف حجاب در جامعه به امری بدون ایراد برای برخی مسئولان تبدیل شده است و واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: امروزه شاهد آن هستیم افرادی با پوشش‌های مغایر با باورهای دینی در جلسات رسمی ادارات و نهادها شرکت می‌کنند که بارها این مورد در برخی جلسات شهرداری رشت نیز دیده شده است.

در این جلسه از خانواده‌های شهید کوچک‌زاده، روحی، دوربین و علیزاده تجلیل به‌عمل آمد که خانواده شهید علیزاده هدیه خود را در جهت ترویج فرهنگ حجاب وقف کردند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار