کد خبر : 28615
تاریخ انتشار : جمعه 9 شهریور 1397- 38: 17

غفلت فرهنگی مسئولان از ظرفیت حرم مطهر شهدای گمنام مسکن مهر رشت

غفلت فرهنگی مسئولان از ظرفیت حرم مطهر شهدای گمنام مسکن مهر رشت

پس از گذشت دو سال از تدفین دو شهید گمنام در منطقه مسکن مهر رشت و باوجود تشکیل هیئت‌امنای حرم مطهر شهدای گمنام، این حرم تبدیل به مکانی فراموش‌شده برای بهره‌برداری برنامه‌های فرهنگی در منطقه تبدیل‌شده است.

به گزارش گیلانستان پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۱۲ اسفند ۹۵ هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در میان خیل عظیم مردم قدرشناس شهرستان رشت قدم به این شهر گذاشتند و پیکر پاکشان در منطقه مسکن مهر رشت آرام گرفت.

شهدایی که قرار بود مزارشان ملجأ و مأوایی باشد برای عاشقان و دوستدارانشان اما باگذشت نزدیک به دو سال مزارشان نیمه‌کاره مانده و حرمشان همچنان خاکی است.

حکایت نابسامانی یادمان شهدای گمنام در کل کشور قصه تلخی بوده که بارها و بارها تکرار شده و این قصه در استان گیلان نیز سریالی است و هنوز یادمانی مناسب برای گرامیداشت یاد و خاطره این خورشیدهای درخشان جمهوری اسلامی ایران در گوشه و کنار استان و به‌ویژه شهرستان رشت ساخته نشده است.

طراحی یادمان به سازمان زیباسازی شهرداری واگذار شد

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه تاکنون دو جلسه برای بررسی وضعیت مزار شهدای مسکن مهر رشت برگزارشده اظهار کرد: در این جلسات مصوب شده که اعتبارات لازم برای ساخت یادمانی در خور و شأن این شهدای گران‌قدر اختصاص پیدا کند.

سید محمد احمدی با بیان اینکه ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان کار طراحی یادمان را به سازمان زیباسازی شهرداری رشت واگذار کرد گفت: مسئولان در تلاش هستند که بتوانند تا پایان سال ۹۷ برخی از کارهای اجرایی یادمان را انجام دهند.

آغاز کار ساخت یادمان از ماه‌های آتی!

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز با اشاره به اینکه در دو جلسه برگزارشده کار طراحی یادمان به سازمان زیباسازی شهرداری رشت واگذار شد اظهار کرد: در این جلسات اعتبار کافی برای ساخت یادمان مصوب شد.

سرهنگ حسین مصطفی پور با بیان اینکه کار اجرای یادمان در ماه‌های آینده شروع خواهد شد گفت: طبق برنامه‌ها بعد از انتخاب طرح در خور شأن این شهدای بزرگوار، عملیات اجرایی ساخت را نیز شهرداری رشت بر عهده می‌گیرد.

امیدواری برای اتمام کار اجرایی یادمان تا پایان سال

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت نیز با بیان اینکه طرح‌های فراوانی تاکنون در خصوص یادمان شهدای گمنام مسکن مهر رشت طراحی‌شده اظهار کرد: در جلسه آینده هیئت امناء شهدای گمنام مسکن مهر طرح‌ها بررسی و یک طرح برای عملیات اجرایی انتخاب می‌شود.

سجاد محجوب با اشاره به اینکه کار اجرایی طرح بر عهده شهرداری است افزود: امنیت امروز جامعه را مدیون رشادت‌های شهدای گران‌قدر دفاع مقدس هستیم و به همین دلیل ساخت یادمان دو شهید گمنام مسکن مهر رشت جزو برنامه‌های اصلی ما است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم بتوانیم تا پایان سال کار اجرایی یادمان را به پایان برسانیم گفت: پس از انتخاب طرح در جلسه آینده هیئت امناء شهدای گمنام مسکن مهر کار اجرایی ساخت یادمان آغاز می‌شود.

غفلت فرهنگی مسئولان از ظرفیت حرم مطهر شهدای گمنام مسکن مهر رشت

با توجه به سخنان مسئولان مربوط قرار بر این است که عملیات ساخت یادمان دو شهید گمنام منطقه مسکن مهر رشت به‌زودی آغاز و تا پایان سال به اتمام برسد، اما سؤال اینجاست که تمامی این مسئولان دغدغه ساماندهی این مزار را دارند اما چرا در این مدت کاری صورت نگرفته و مسؤولین چرا در مراسم‌های ملی و مذهبی که یکی از برنامه‌های محوری‌شان غبارروبی مزار شهدای شهرستان بوده مزار این دو شهید گمنام را فراموش کرده و هیچ برنامه‌ای حتی در حد عطرافشانی در آن مکان نگذاشته‌اند.

باید در نظر داشت که فلسفه اصلی تدفین شهدای گمنام در مناطق مختلف به‌منظور تبدیل حرم مطهر شهدا به یک پایگاه فرهنگی برای جبران کمبودهای فرهنگی منطقه است و از همین رو فراهم ساختن امکانات حداقلی زیربنایی برای تحقق فلسفه وجودی وجود حرم‌های شهدای گمنام ضروری است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار