کد خبر : 27470
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

3000 میلیارد تومان برای حمایت از نخبه ها اختصاص دادیم اما مسئولان این پول را در بانک گذاشته و سود آن را می گیرند!

3000 میلیارد تومان برای حمایت از نخبه ها اختصاص دادیم اما مسئولان این پول را در بانک گذاشته و سود آن را می گیرند!

متاسفانه بروکراسی اداری طولانی و نداشتن متولی در استان ها، موجب شده که منابع این صندوق خلاف قانون در مکان های دیگری هزینه شود و بخش دیگری از سرمایه های صندوق در بانک ها سپرده گذاری شود تا از سود و بهره آن استفاده گردد!

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با اشاره به ویلاسازی برخی مسئولان دولتی در سواحل خزر، گفت: در این خصوص به هیات رئیسه مجلس درخواستی نوشتیم و در آن عنوان کردیم که ویلا هایی که دستگاه های دولتی در ساحل خزر ساخته اند، با اشغال 60-70 درصد از فضای ساحل موجب محرومیت مردم از بهره بری از ساحل شده اند.

وی ادامه داد: این ویلاها در حالی بخش قابل توجهی از نوار ساحلی را به اشغال خود درآورده اند که مورد استفاده افراد خاصی آن هم به صورت ماهانه یک بار قرار می گیرند و متاسفانه عموم کارمندان نمیتوانند از این ویلا ها بهره مند شوند. از این ها گذشته مساله ویلا داری و هتل داری برای دولت خلاف قانون است و باید این اماکن را واگذار نماید.

کوچکی نژاد ادامه داد: ما در حال بررسی این موضوع هستیم تا ببینیم چه دستگاه هایی اقدام به ویلاسازی در نوار ساحلی کرده اند و بر اساس ماده 236 در نظر داریم گزارش جامعی از این موضوع را برای ارائه در صحن مجلس  آماده کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص تخلفات صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان هم نامه دیگری را برای هیات رئیسه ارسال کردم تا بتوان در راستای اجرای ماده 236 یعنی تهیه گزارش از تخلفات صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان، گزارشی را برای ارائه به مجلس آماده کرد. این تخلفات در حالی رخ داده است که ما از صندوق توسعه ملی به میزان 3000 میلیارد تومان به صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان تزریق کرده ایم  و این مبلغ می بایست برای حمایت از نخبگان و کسانی که اختراعات خاص دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

کوچکی نژاد افزود: متاسفانه بروکراسی اداری طولانی و نداشتن متولی در استان ها، موجب شده که منابع این صندوق خلاف قانون در مکان های دیگری هزینه شود و بخش دیگری از سرمایه های صندوق در بانک ها سپرده گذاری شود تا از سود و بهره آن استفاده گردد! ما این دو نامه را آماده کرده ایم و گزارشی را طبق ماده 236 تهیه می کنیم و به صحن خواهیم برد تا در نهایت این تخلفات توسط قوه قضائیه مورد برسی قرار گیرد./ خزرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکتر اویس چهارشنبه , 10 مرداد 1397 - 19:42

جناب آقای کوچکی نژاد آیا از رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز سوال فرموده اید که این مبلغ 3000 میلیارد تومان که برای حمایت از نخبگان تخصیص یافته ، چه شد ؟ و چرا با سپرده گذاری در بانکها از سود آن بهره مند می شوند ؟ شاید هیئت دولت در جلسات محرمانه خود به این نتیجه رسیده اند که در ایران ، نخبه ایی وجود ندارد و این شعار حمایت از نخبگان و دانش بنیان ، شعار توخالی و پر هیاهو ست و به خاطر همین نمی خواهند این پول زبان بسته را هدر بدهند !!! زیرا نخبه های اصلی فرزندان آقازاده هستند که در ایالات متحده فرنگ و اروپا مشغول تحصیل اند ؟؟؟!!!تا بعدها هم-مثل اکنون -با مدارک دکترا از دانشگاه پیزلی و گلاسکو …اداره امور کشور را در دست بگیرند ؟ مشکل بحران ارز و سکه …را با تدبیر حل کنند ؟!!!!

رفتن به نوار ابزار