کد خبر : 30656
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آبان 1397- 11: 1

سفر آیت الله فلاحتی به رودبار؛ از سخنرانی در یادواره شهدای روستای کوهستانی و صعب العبور “انبوه” تا حضور در جمع مردم سایر مناطق+ تصاویر

سفر آیت الله فلاحتی به رودبار؛ از سخنرانی در یادواره شهدای روستای کوهستانی و صعب العبور “انبوه” تا حضور در جمع مردم سایر مناطق+ تصاویر

نماینده ولی فقیه درگیلان در سفری یکروزه به شهرستان رودبار از ساعات ابتدایی پیش از ظهر تا شامگاه چهارشنبه مهمان مردم عزیز و شهید پرور روستاهای مختلف این شهرستان بود.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در سفری یکروزه به شهرستان رودبار از ساعات ابتدایی پیش از ظهر تا شامگاه چهارشنبه، بمناسبت سالروز رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) مهمان مردم عزیز و شهید پرور این شهرستان بود.

 

اولین برنامه حضور سرزده در “پایین بازار” رودبار و  دیدار با اهالی این محل بوده و پس از آن نماز ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه درگیلان در مسجد حضرت ولی عصر(عج) برگزار و دقایقی نیز مردم به استماع سخنان ایشان پیرامون ایام شهادت نشستند.

 

 

بعد از “پایین بازار” حرکت به سمت بخش عمارلو و روستای “انبوه” آغاز و مسیری حدودا ۳ ساعته می بایست طی شده تا یادواره شهدای والامقام این روستا با حضور نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت برگزار شود.

این روستای کوهستانی و صعب العبور در ‪ ۱۸۰‬کیلومتری جنوب شهر رشت مرکز استان گیلان و ‪۱۱۶‬ کیلومتری نیمه شرقی شهرستان رودبار و در ارتفاع هزار و ‪۳۲۰‬ متری از سطح دریا واقع شده است.

مردم این روستا که از دیدن حتی مسئولین محلی و شهرستانی نیز در جمع خود معمولا محروم هستند، اما این بار برای اولین بار در تاریخ سرزمینی خود، شاهد حضور نماینده ولی فقیه در استان را حوالی ساعت ۱۶ در این روستا بوده و با شور و حالی وصف ناشدنی یادواره شهدای روستای انبوه را آغاز نمودند. (لینک مشروح بیانات در یادواره شهدا)

 

 

آخرین برنامه آیت الله فلاحتی نیز حضور سرزده در یکی دیگر از روستاهای رودبار بوده که قرعه به نام مردم مهمان نواز “بره سر” افتاد و مراسم شب شهادت امام رضا(ع) در مسجد جامع، با میهمانی ناخوانده برگزار شد.

آیت الله فلاحتی علاوه بر دقایقی سخنرانی در این شب شهادت، پس از پایان مراسم نیز در جمع صمیمی این مردم نشسته و به مشکلات و درد و دل های آنان گوش داد.

 

سفر یکروزه امام جمعه مرکز استان به رودبار حوالی ساعت ۲۱ به اتمام رسید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار