کد خبر : 8454
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 بهمن 1395- 04: 11

مسئولان استان گیلان در میدان عمل آمادگی مقابله با بحران برف را نداشتند

مسئولان استان گیلان در میدان عمل آمادگی مقابله با بحران برف را نداشتند

رئیس شورای عالی بسیجیان استان گیلان گفت: با وجود تمامی جلسات تشکیل شده بحران و هشدارها اقدامات مسئولان نشانگر این بود که آن‌ها در میدان عمل آمادگی مقابله با بحران را نداشتند و این بیانگر سوءمدیریت در صحنه بود.

به گزارش گیلانستان ، نظرعلی علیزاده در گفت‌وگویی با اشاره به بحران بارش برف در استان گیلان اظهار داشت: باید از تمامی افرادی که بحران بارش برف موجب آسیب دیدگی و خسارت آنها شده است به‌صورت رسمی عذرخواهی کرد.

رئیس شورای عالی بسیجیان استان گیلان با تاکید بر اینکه باید از تلاش و زحمات تمامی افرادی که در سطوح مختلف در برای پشت سر گذاشتن این بحران تلاش کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد افزود: نکاتی در خصوص این بحران در استان نیازمند دقت است.

علیزاده با بیان اینکه برخی از اتفاقاتی که در استان می‌افتد در دنیای امروز قابل پیش‌بینی و پیشگیری است تصریح کرد: آسیب‌دیدگی از عاملی چون بارش برف که برای سومین بار به‌طور گسترده در استان صورت می‌گیرد جای تاسف دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیران و دست‌اندارکاران استان باید در خصوص بحران‌ها در استان بررسی‌ و برنامه‌ریزی داشته باشند خاطرنشان کرد: مدیران باید با پیشگیری و اقدامات مطلوب به گونه‌ای عمل کنند تا عاملی چون بارش برف برای استان تبدیل به بحران نشود.

رئیس مجمع عالی بسیجیان گیلان با بیان اینکه گیلان در خصوص بحران بارش برف با توجه به بارش این نعمت الهی در سال‌های اخیر تجربه دارد گفت: شرایط استان به گونه‌ای است که به راحتی می‌شد این وضعیت را با توجه به گذشته در استان پیش‌بینی کرد و راه‌های پیشگیری را برای جلوگیری از آسیب به مردم به‌کار گرفت.

علیزاده زیرساخت‌های استان را در مقابل حوادثی چون برف آسیب پذیر عنوان کرد و افزود: باید با رفع مشکلات و معضلات زیرساخت‌ها کاری کنیم که استان در مقابل عامل طبیعی چون برف به این شدت آسیب‌پذیر نشود و حوادثی چون خسارات ناشی از برف موضوعی نیست که قابل پیش‌بینی و پیشگیری نباشد.

وی با بیان اینکه به‌راحتی می‌توان از تجارب دیگر استان‌ها که در این فصل با بارش برف روبه‌رو هستند استفاده کرد گفت: برف یک نعمت الهی و طبیعی است و آب‌های زیرزمینی استان را تقویت کرده و عمده‌ای از آفات را از بین می‌برد اینکه این نعمت بزرگ در استان به بحران تبدیل می‌شود به اقدامات و عملکرد مسئولان باز می‌گردد.

رئیس شورای عالی بسیجیان استان گیلان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در خصوص این بارش در استان جلسات گسترده ستاد بحران تشکیل شده و هشدار داده شده بود باز در میدان عمل آسیب‌ها و کاستی‌های گذشته در استان تکرار شد.

علیزاده با تاکید بر اینکه این امر نیازمند این است که مدیران و مسئولان در این حوزه تامل کنند بیان کرد: اینکه مسئولان در خصوص این موضوع فکر نکردند و یا در میدان عمل دچار مشکل شدند باید به‌صورت جدی بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان تراز اول استان به‌ویژه مدیرانی که در حوزه بحران‌ها فعالیت می‌کنند باید در این شرایط به موقع وارد میدان عمل شوند افزود: با وجود تمامی جلسات تشکیل شده بحران و هشدارها، اقدامات مسئولان نشانگر این بود که آنها در میدان عمل آمادگی مقابله با بحران را نداشتند و این بیانگر سوء مدیریت در صحنه بود.

رئیس مجمع عالی بسیجیان استان گیلان با بیان اینکه امکانات موجود در استان امکانات کمی نیست گفت: استان از لحاظ امکانات دولتی و امکانات بخش خصوصی از تجهیزات و امکانات خوبی برخوردار است و باید در فصل سرما این تجهیزات در استان مدیریت شود تا در مواقع ضرورت به موقع وارد صحنه شوند.

علیزاده با اشاره به این که مسئولان و مدیران توانایی و توانمندی مردم که یک مزیت مهم در استان است را نادیده می‌گیرند خاطرنشان کرد: اگر به شکل خالصانه و به‌وسیله رسانه از مردم خواسته می‌شد که خودشان بخشی از مشکلات و معضلات این بحران را حل کنند مردم به شیوه مطلوب در صحنه حاضر می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه  ظرفیت و توان مردم نیازمند مدیریت، سازماندهی، طرح منسجم و آموزش است تصریح کرد: افرادی که در مدیریت بحران فعالیت می‌کنند اگر برای این مقوله فکر می‌کردند مردم مناطق مختلف با سازماندهی و برنامه به رفع مشکلات می‌پرداختند.

رئیس شورای عالی بسیجیان استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر استان‌های برف‌خیر کشور به این شیوه با بارش برف مشکل ندارند افزود: باید از تجربیات استان‌های برف‌خیز کشور در راستای مقابله با بحران برف استفاده کرد.

علیزاده با تاکید بر اینکه ادبیاتی که مدیران و مسئولان گیلان در برخورد با بحران برف در استان دارند قابل دقت و تامل است بیان کرد: مدیران در جمهوری اسلامی نباید نسبت به یکدیگر از ادبیاتی استفاده کنند که در شأن مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نباشد.

وی با اشاره به اینکه نوع ادبیات و گفتاری که مدیران نسبت به یکدیگر در مواقع بحران استفاده می‌کنند شایسته استان گیلان نیست گفت: نمایندگان، مدیران و مسئولان باید دقت کنند که در مواقع بحرانی چگونه رفتار کنند زیرا مردم و به‌ویژه کسانی که در تنگناه هستند به وضوح این عوامل را می‌بینند و این امر شایسته مسئولان استان نیست./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار