کد خبر : 500
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

رئیس مجمع نمایندگان: گیلان از موزه دفاع مقدس محروم است

رئیس مجمع نمایندگان: گیلان از موزه دفاع مقدس محروم است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه گیلان دارای هشت هزار شهید است گفت: همه استان‌ها دارای موزه دفاع مقدس هستند و گیلان جزء چهار استان محروم از موزه دفاع مقدس در کشور است.

به گزارش در گیلان، محمد حسین قربانی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی امروز(1 مرداد) در نشست برنامه ریزی بودجه که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: مسئولان هر شهرستانی توجه داشته باشند که  لیست برنامه ریزی را یک بار تدوین کنند و چندین بار انجام ندهند چرا که این خود باعث کاهش اعتبارات گیلان نسبت به استان‌های دیگر خواهد شد.

این مقام مسئول به راه اندازی موزه دفاع مقدس در گیلان اشاره کرد و افزود: موزه دفاع مقدس یکی از برنامه‌های ویژه استان است که تا کنون راه اندازی نشده درحالیکه زمینش مشخص شده ولی اعتبارات جهت راه اندازی موزه اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: این درحالی است که همه استان‌ها دارای موزه دفاع مقدس بوده و گیلان جزء چهار استان محروم از موزه دفاع مقدس در کشور است.

ایرج ندیمی، نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از شهرستان‌ها از دیگر شهرستان‌ها اعتبارات بیشتری دریافت می‌کنند گفت: اعتبارات ملی و استانی عادلانه و بنا بر شاخص‌های هر شهرستان توزیع گردد.

وی در ادامه گفت: چای گیلان از اعتبارت ملی هیچ گونه دریافتی نداشته است و فقط از اعتبارات استانی مبالغی را دریافت می‌کند در حالی که چای مهمترین مقوله استان است و کشاورزان در این بخش با مشکلات جدی روبه رو هستند.

این مقام مسئول به بحران آب گیلان اشاره و اذعان کرد: مدیریت آب‌های مرزی از دیگر مقوله‌های برون رفت از کم آبی در استان است.

جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس اذعان کرد: 37 درصد از جمعیت گیلان در شهرستان رشت سکونت دارند در صورتی که اعتبارات این شهرستان نباید مانند شهرستان های دیگر یکسان باشد.

وی با بیان اینکه 17 درصد اعتبارات به شهرستان رشت اختصاص می‌یابد گفت: شهرستان رشت بعد از تهران پر تراکم‌ترین شهرستان کشور است.

خسته بند نماینده مردم انزلی در مجلس نیز اظهار کرد: در گذشته 60 درصد اعتبارات ملی و 40 درصد اعتبارات استانی به استان اختصاص می یافت ولی اکنون برعکس شده است./شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار