کد خبر : 61048
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

آسیب ۱۴۳۸ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری/ ۳ هزار تأسیسات گردشگری در گیلان با خسارت جدی مواجه شدند

آسیب ۱۴۳۸ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری/ ۳ هزار تأسیسات گردشگری در گیلان با خسارت جدی مواجه شدند

صنعت گردشگری در کشور و گیلان یک صنعت فرابخشی به شمار می‌رود زیرا به‌طور مستقیم بر روی حمل‌ونقل، هتل داری و دیگر بخش‌های جامعه تأثیر مستقیم دارد لذا طبق گفته‌های حمیدرضا آذرپور از اول شیوع کرونا تاکنون هزار و ۴۳۸ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان خسارت به‌طور مستقیم به صنعت گردشگری واردشده است.

به گزارش گیلانستان، بحران ویروس کرونا پس از جنگ جهانی دوم یکی از سخت‌ترین اتفاقاتی است که بشر با آن روبه‌رو شده و به‌طورکلی تمام اقتصاد جهان و ازجمله ایران را با مشکل و تهدید مواجه کرده است.

بر اساس اعلام کارشناسان ویروس کرونا بیشترین آسیب را به حوزه گردشگری زده و بسیاری از واحدهای گردشگری با تعطیلی‌های طولانی‌مدت دچار ورشکستگی شدند.

کشور ایران یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای آسیا و خاورمیانه بوده و با شیوع ویروس کرونا به کشور و در ادامه افزایش آمار افراد مبتلا شده به کووید ۱۹ و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن صنعت گردشگری کشور با آسیب‌های جدی مواجه شد به‌گونه‌ای بسیاری از پروازها لغو، هتل‌ها خالی و مکان‌های گردشگری تعطیل‌شده و صنعت گردشگری کشور در بدترین شرایط خود قرار دارد.

یکی از استان‌هایی که در طول این‌یک سال که جهان با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند با آسیب و خسارت جدی در صنعت گردشگری شده استان سرسبز گیلان است به‌گونه‌ای که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان می‌گوید در یک سال اخیر سه هزار تأسیسات گردشگری در استان گیلان با خسارت بعضاً جبران‌ناپذیر مواجه شده و حل این آسیب‌ها زمان‌بر است.

صنعت گردشگری در کشور و استان گیلان یک صنعت فرابخشی به شمار می‌رود زیرا به‌طور مستقیم بر روی حمل‌ونقل، هتل داری و دیگر بخش‌های جامعه تأثیر مستقیم دارد لذا طبق گفته‌های حمیدرضا آذرپور از اول شیوع کرونا تاکنون هزار و ۴۳۸ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان خسارت به‌طور مستقیم به صنعت گردشگری واردشده که این نمایانگر عمق فاجعه در این حوزه است.

با توجه به اهمیت بخش گردشگری در کشور ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای حمایت از این صنعت مهم اقداماتی ازجمله امهال و استهمال در خصوص حامل‌های انرژی انجام و تسهیلاتی به بخش گردشگری و با میزان نرخ سود بسیار پایین از مصوبه بانک‌ها اعطا کرده که بسیار می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

یکی اصلی‌ترین درخواست‌های واحدهای گردشگری در کشور و به تبعه آن در گیلان اعطا سرمایه در گردش به این واحدها بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این کار انجام و بازپرداخت آن از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار