کد خبر : 129685
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آبان 1404- 43: 12

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

آغاز اجرای فاز اول رینگ ۹۰ متری رشت از میدان گیل تا مسکن مهر

آغاز اجرای فاز اول رینگ ۹۰ متری رشت از میدان گیل تا مسکن مهر

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، از آغاز اجرای فاز اول رینگ ۹۰ متری رشت خبر داد و گفت: با تکمیل مطالعات و پیگیری‌های لازم، عملیات اجرایی این پروژه در محدوده میدان گیل تا مسکن مهر به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین واثق‌کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت پروژه رینگ ۹۰ متری در کاهش ترافیک ورودی شهر رشت اظهار کرد: رشت تنها مرکز استانی است که متأسفانه فاقد کمربندی مناسب است و مطالعات اولیه این رینگ به سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بازمی‌گردد که توسط شورای‌عالی ترافیک کشور نیز مصوب شده بود.

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها ارزش اجرایی این طرح به دلیل تأخیر کاهش‌یافته، افزود: اکنون این طرح دوباره مورد بازبینی قرار گرفته و مشاور جدیدی برای به‌روزرسانی مطالعات انتخاب شده و در فاز اول، عملیات اجرایی از میدان گیل تا محدوده مسکن مهر با عرض معبر کمتر آغاز خواهد شد.

کارگرنیا با اشاره به اینکه مسکن مهر یکی از نقاط بحرانی شهر از نظر ترافیکی است تصریح کرد: مسکن مهر راه‌های خروجی مناسبی ندارد، و اجرای این خیابان در کاهش بار ترافیکی این منطقه بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامي شهر رشت از رایزنی با نمایندگان مجلس و صادق وزیر راه و شهرسازی، به‌منظور تأمین اعتبار ملی این پروژه خبر داد و گفت: با بودجه فعلی شهرداری اجرای کامل این طرح ممکن نیست، بنابراین پیگیر تأمین اعتبارات لازم از منابع ملی هستیم.

کارگرنیا با بیان اینکه امیدواریم با تعامل میان شورا، شهرداری و نهادهای ملی، رینگ ۹۰ متری بتواند به‌عنوان یک شریان حیاتی برای رشت به بهره‌برداری برسد افزود: با اجرای این پروژه بخشی از مشکلات ترافیکی شهر حل می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس پنجشنبه , ۱ آبان ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۳

رینگ ۹۰ متری هم چند سال دیگه تو بافت شهری میوفته بازم ترافیک بنطر من در کنار این رینگ یه بزرگراه دیگه ۵ کیلومتری ورودی رشت احداث بشه به طول کمربندی دور رشت تا حداقل ۲۰ سال دیگه مشکل ترافیک نداشته باشیم

حمیدرزاقی جمعه , ۲ آبان ۱۴۰۴ - ۶:۴۳

رینگ ۹۰ متری جزو مهمترین طرحهای شهرداری
خواهد بود برای رفع ترافیک شهر رشت
و هرچه زودتر به انجام برسد ترافیک بخش
بزرگی از شهر رشت حل خواهد شد

شهروند جمعه , ۲ آبان ۱۴۰۴ - ۹:۱۷

داخل شهر رو رها کردین ..،. ترافیک جهاد تا بیمارستان قائم رو میشه با ،کمترین معارض از سیاه اسطلخ تا پشت بیمارستان قائم جاده‌ رو تعریض و ترافیک رو خیلی خیلی کمتر کرد،…

مسکن مهر رو با حذف نهایت ۱۰ ساختمان مسکونی با روش‌های قانونی می توان به بیانی یا فکوری به راحتی اتصال داد و ترافيک و راه طولانی رو کمتر کرد….

محمد جمعه , ۲ آبان ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۱

بخدا که هرچی خائن هست توی این گیلان و رشت جمع شدند این جاده ای که ناقص خواهد ماند فقط برای تخریب و فاصله انداختن بین مسکن مهر با شهر است در صورتی که این جاده باید از میدان گیل به پشت مسکن مهر به جاده لاکان و از آنجا به جاده جیرده و ز آنجا به جاده فومن وصل بشه که هم ترافیک ورودی شهر را کم کنه هم داخل شهر را و یک جاده هم از امام علی به جاده لاهیجان و از آنجا به سمت جاده انزلی وصل کنند جاده ای که قراره بزنند اصلا مطالعه نمیخواد چون همه نقشه رو به باد میده

فاطمه جمعه , ۲ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۰۹

سالهاست فقط اعلام میکنید اما خبری از شروع اجرای پروژه نیست

علیرضا اسداللهی نودهی جمعه , ۲ آبان ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵

سلام پیشنهاد میکنم از ظرفیت تراکم ایجاد شده همزمان احداث راه کمربندی رینگ ۹۰متری دوررشت براحتی خرید تراکم توسط سرمایه گذاران مشارکت بخش خصوصی همزمان احداث کمربندی شهربزرگ رشت میتوان بودجه ساخت این کمربندی وخریدن زمین دوطرف کمربندی شهربزرگ رشت وپیشنهاد دوم ارائه این پروژه کمربندی شهربزرگ رشت ۹۰متری دوررشت وپروژههای ایجاد شده پس از احداث بخشی از کمربندی شهربزرگ رشت می‌توانید به طرحهای شهری را به بخش خصوصی خصوصا تجار وبازرگانان ایرانی خارج کشور بخصوص بانک های بزرگ داخلی وخارجی بنیادهای ثروتمند مانند بنیادبرکت واستان قدس رضوی وخیرین فعال وبانک شهر که یکی از اهداف این بانک سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ عمرانی شهرداری تهران وسایر کلانشهر های ایران است وصندوق توسعه ملی نیز ظرفیت خوبی میشه باشه پیشنهاد میکنم حتما باید بصورت ویژه تسهیلات ارزی سرمایه گذاران مشارکت کنند چون بیش از یک میلیارد یورو هزینه‌های اجرایی می‌شود

ناشناس جمعه , ۲ آبان ۱۴۰۴ - ۲۰:۱۲

کاش این همه هزینه ای که برای پل باهنر کردین همین کمربندی رو میزدین این همه هزینه هیچ توجیه کارشناسی نداره

رفیعی پور یکشنبه , ۴ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۵

آقا خسته نباشید به جای این همه پل که کاربردی نیست این پول برای رودخانه خرج کنید سرش ببینید این بو مارو کشت

رفتن به نوار ابزار