کد خبر : 62612
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان:

آغاز نظارت بر بازار شب عید/ با اختلال‌گران بازار به‌شدت برخورد می‌شود

آغاز نظارت بر بازار شب عید/ با اختلال‌گران بازار به‌شدت برخورد می‌شود

به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان بازرسی‌های عیدانه همراه با تشدید نظارت‌ها برای ایجاد تعادل در عرضه کالاهای موردنیاز مردم به‌ویژه در ایام پایانی سال از ۱۵ بهمن آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده، ادامه داشته و با اختلال‌گران بازار به‌شدت برخورد می‌شود.

به گزارش گیلانستان، همواره یکی از سنت‌های مردم ایران که ریشه درگذشته دارد خرید شب عید است، خریدی که خانواده‌ها در کنار هم به بازار و پاساژها رفته و با ذوق شوقی فروان لباس و مایحتاج آخر سال خود را خریداری می‌کنند.

اگرچه هرساله از اواسط بهمن تا اوایل بهار مراکز خرید در سرتاسر کشور مملو از جمعیت است ولی نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت بی رویه کالا مردم را مجبور کرده تا ابتدا به جیب‌های خود به دلیل کاهش قدرت خرید توجه و سپس خریدهای خود را انجام دهند.

در چند وقت اخیر قیمت‌ها در کشور به‌طور تصاعدی و بسیار زیاد افزایش‌یافته و این امر سبب شد تا قدرت خرد مردم به‌شدت کاهش پیدا کند و این از دستان خالی برخی از افراد مشخص است به‌طوری‌که برخی از مردم در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس در سطح شهرستان‌های گیلان می‌گویند، مگر می‌شود قیمت کالا در هر نقطه از شهرستان متفاوت باشد؟

مردم از تفاوت قیمت‌های عجیب در بازار به‌شدت گلایه داشته و برخی از آن‌ها می‌گویند برای تهیه مرغ به چند مغازه‌دار مراجعه کردم و قیمت این محصول و دیگر محصولات بازار در مناطق مختلف به‌شدت دارای تناقض است.

در طول سالیان متمادی و در نزدیکی ایام نوروز نمایشگاه‌های بهاره در سطح استان و در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شده است، ولی در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این امر در استان محقق نشده و شرایط برپایی نمایشگاه بهاره در سال جاری هم به دلیل کرونا مشخص نبوده و پیگیری‌ها در این خصوص ادامه دارد.

یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم از مسؤولان، نظارت بر بازار و به‌منظور کنترل قیمت و مقابله با گران‌فروشی است به همین منظور معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان می‌گوید یکی از اهداف سازمان صمت در طول سال از جمله در ایام نزدیک به نوروز نظارت دقیق بر بازار و کنترل قیمت‌ها بوده و این مهم در ایام پایانی سال هم با شدت بیشتری ادامه‌دار است.

به گفته مهدی نقدی بازرسی‌های عیدانه همراه با تشدید نظارت‌ها برای ایجاد تعادل در عرضه کالاهای موردنیاز مردم به‌ویژه در ایام پایانی سال از ۱۵ بهمن آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده، ادامه دارد

در روزهای منتهی به انتهای سال عده‌ای سودجو به دنبال سو استفاده از التهاب بازار بوده و قیمت‌ها را به‌صورت خودسر با افزایش مواجه می‌کنند به این منظور طبق اعلام معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان برای مقابله با گران‌فروشی برنامه‌هایی تدوین و با همکاری دیگر نهادها با اخلالگران نظم بازار و گران‌فروشان به‌شدت برخورد می‌شود.

بر اساس گفته‌های نقدی نظارت و گشت‌های مشترکی و شدیدی بر واحدهای عرضه مواد پروتئینی، انبارها و سردخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت‌ها، پوشاک و کیف و کفش، میوه و تره‌بار وجود دارد تا از افزایش قیمت بی‌رویه جلوگیری شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار