کد خبر : 73345
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۰۲

مدیر کل منابع طبیعی گیلان:

آماده باش ۶۰۰ نیرو برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در گیلان

آماده باش ۶۰۰ نیرو برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در گیلان

مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد در استان، گفت: ۶۰۰ نفر از قرق بانان و نیروهای یگان حفاظت در جنگل های گیلان در آماده باش هستند.

به گزارش گیلانستان، حامد اختری شامگاه دوشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به هشدارهای اداره کل هواشناسی استان گیلان و صدور هشدار سطح نارنجی به دلیل وزش باد گرم، اظهار کرد: هفته گذشته بر اثر وزش باد حدود ۱۶ هزار متر مربع از جنگل‌های استان گیلان دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه این حریق‌ها در شهرستان‌های شفت، رودبار، رشت، تالش، ماسال و سیاهکل رخ داده است، گفت: آتش سوزی‌ها به صورت سطحی و در میان برگ‌های کف جنگل‌ها بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به اینکه با وزش بادها گرم و خشک شدن لاش برگ‌هایی که در سطح جنگل وجود دارد آمادگی برای آتش سوزی بیشتر وجود دارد، افزود: در این شرایط با کوچک‌ترین اصطکاک در میان برگ‌ها احتمال وقوع و گسترش آتش سوزی وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روشن کردن آتش توسط شهروندان و گردشگران از عوامل دیگر وقوع آتش سوزی‌ها در سطح جنگل‌ها است، تأکید کرد: در چنین شرایط آب و هوایی شهروندان و مسافران باید جدا از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کرده و یا در صورت انجام این کار از خاموش شدن کامل آن قبل از ترک محل اطمینان حاصل کنند.

اختری همچنین از مردم محلی نیز خواست در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی حتی در صورت عدم اطمینان کامل از این حادثه با تماس رایگان با شماره ۱۵۰۴ و یا سامانه ۱۳۴ به صورت شبانه روز موضوع را اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه تمام نیروها در آماده باش کامل هستند، گفت: مناطقی که از طریق ماهواره احتمال وقوع آتش سوزی در آن مناطق را دریافت کرده‌ایم نیروها هم اکنون در آماده باش و در سطح جنگل‌ها حضور دارند.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به استقرار ۶۰۰ نفر از نیروهای قرق بانی و یگان حفاظت در سطح جنگل‌ها، اضافه کرد: این نیروها تا پایان وزش باد در استان گیلان در محل حضور دارند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار