کد خبر : 68910
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400- 11: 18

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان:

اجرای ۱۰۰ برنامه پدافندی در گیلان/ لزوم تخصیص اعتبارات سالانه برای جمع آوری سنبل آبی

اجرای ۱۰۰ برنامه پدافندی در گیلان/ لزوم تخصیص اعتبارات سالانه برای جمع آوری سنبل آبی

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان، با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیر عامل استان گیلان بالغ بر ۱۰۰ برنامه را پیش بینی و به دستگاه ها ابلاغ کرده است، گفت: اقدام به راه اندازی پنج قرارگاه شامل زیستی، شیمیایی، پرتوی، هسته ای و مردم محور در حوزه پدافند غیر عامل کردیم.

به گزارش گیلانستان، محمدعلی ویشکایی با اشاره به برنامه های تعریف شده و در دستور کار اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان، اظهار کرد: در اسفندماه سال ۹۹ طرح جامع پدافند غیر عامل استان گیلان با پیگیری های خوب و موثر استاندار و مجموعه مدیران استانی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیر عامل استان گیلان بالغ بر ۱۰۰ برنامه را پیش بینی و به دستگاه ها ابلاغ کرده است، افزود: حسب مصوبات جلسه شورای پدافند غیر عامل استان مقرر شد در سال جاری حداقل ۱۲ برنامه از طرح مذکور را در سطح استان اجرایی کنیم که با همکاری وزارت کشور و سازمان پدافند غیر عامل در دست اقدام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، یکی از معضلات زیست محیطی استان را گیاه مهاجم سنبل آبی دانست و تصریح کرد: متاسفانه این گونه مهاجم تعدادی از شهرستان های گیلان را با مشکلات زیست محیطی درگیر کرده است.

ویشکایی با بیان اینکه مصرف بیش از اندازه آب توسط سنبل آبی می تواند خطرات زیادی را در حوضه های آبریز، انهار، آب بندان ها و تالاب های استان به وجود آورد، خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه مقابله با این گونه مهاجم صورت گرفته و کار جمع آوری و امحا را در شهرستان های درگیر آغاز کردیم.

وی از لایروبی رودخانه ۱۶ کیلومتری چمخاله در شهرستان لنگرود توسط آب منطقه ای خبر داد و گفت: به دنبال تعریف اعتبارات مستمر سالانه برای لایروبی رودخانه ها و انهار از این گونه مهاجم هستیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل گیلان، با اشاره به تفاوت میزان آلودگی در شهرستان های مختلف، تاکید کرد: وسعت آلودگی در بندرانزلی به واسطه تالاب بیشتر است لذا سال گذشته اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی برای اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت پاکسازی تالاب انزلی از سنبل آبی تخصیص یافت که باید برای تحقق آن تلاش شود.

ویشکایی، خواستار تخصیص اعتبارات ویژه جهت جمع آوری، امحا، رصد و پایش مستمر سنبل آبی شد تا سالانه دچار این سطح از آلودگی نباشیم و عنوان کرد: برای رفع آلودگی، لایروبی و امحای گیاه سنبل آبی در طول مسیر رودخانه ها و انهار، حداقل به ۴۰۰ میلیون تومان نیاز داریم.

وی بحران ها را به دو دسته طبیعی و غیر طبیعی تقسیم کرد و یادآور شد: بحران های طبیعی همچون سیل و زلزله و طوفان و برف سنگین هر ساله کشورها را درگیر می کند و مردم با استفاده از تکنولوژی های روز خودشان را با بحران های طبیعی هماهنگ می کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان، بحران های غیر طبیعی را در حوزه پدافند غیر عامل دانست و اضافه کرد: بحران های غیر طبیعی همچون جنگ بحران های انسان ساز هستند لذا اقدام به راه اندازی پنج قرارگاه شامل زیستی، شیمیایی، پرتوی، هسته ای و مردم محور در حوزه پدافند غیر عامل کردیم.

وی از تعریف ۱۱ کارگروه پدافند غیر عامل با مسئولیت ۱۱ اداره کل در استان گیلان خبر داد و گفت: به زودی قرارگاه مردم محور راه اندازی می شود تا با همراهی و همکاری مردم به انجام ماموریت ها بپردازیم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار