کد خبر : 64747
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان:

افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های گیلانیان به عتبات عالیات

افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های گیلانیان به عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در خصوص مرمت حرم‌های اهل‌بیت (ع) گفت: در سال گذشته میزان کمک‌های مردمی به عتبات عالیات به یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش گیلانستان، دست یاری مردم به بازسازی حرم‌های اهل‌بیت (ع)/ ۱۸ موکب گیلانی در سطح کشور فعال هستند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در خصوص مرمت حرم‌های اهل‌بیت (ع) گفت: در سال گذشته میزان کمک‌های مردمی به عتبات عالیات به یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده و این‌ امر گواه بر افزایش ۵۰ درصدی در این حوزه است.

مجید دوهندو امروز با بیان اینکه خادمی اهل‌بیت و زائرین سیدالشهدا، توفیقی بزرگ الهی و عظمت برای اعضا ستاد عتبات عالیات است، اظهار کرد: پروردگار فرصت خدمت و خدامی زائرین حرم امامین شریفین، سیدالشهدا (ع) و حضرت امیرالمؤمنین (ع) را به هر فردی نداده و خادمین باید از این فرصت ارزشمند و توفیق الهی نهایت بهره را ببرند.

وی با قدردانی از همراهی و کمک‌های بی‌شائبه مردم به بازسازی  و مرمت حرم‌های اهل‌بیت و کمک به سیل‌زدگان سی‌سخت گفت: مردم ستاد عتبات عالیات را جزئی از خود دانسته و در هرزمانی که این ستاد به کمک مردم نیاز داشته است هم‌وطنان پای‌کار آمده و کمک‌های بی‌نظیری را انجام دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در خصوص مرمت حرم‌های اهل‌بیت بیان کرد: در سال ۹۸ درمجموع ۸۷۸ میلیون و ۸۴۳ هزار تومان نذورات مردمی در خصوص بازسازی حرم‌های اهل‌بیت توسط عتبات عالیات جمع‌آوری و این آمار در سال گذشته به یک میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده و این‌ امر گواه بر افزایش ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی است.

دوهندو از فعالیت ۱۸ موکب در استان گیلان خبر داد و افزود: در سطح استان گیلان ۱۸ موکب فعال وجود داشته که این مواکب در ایام مختلف سال با حضور در کشور عراق به زائرین و یا در هنگام وقوع بلاهای طبیعی مثل سیل و زلزله به مناطق آسیب‌دیده رفته و به هم‌وطنان خود خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اعلام جزئیات فعالیت مواکب گیلانی در سال ۹۹ تصریح کرد: توزیع ۳۵ هزار عدد ماسک، ۱۲۰ هزار پرس غذای گرم، پخت ۵۵ هزار قرص نان با استفاده از یک هزار و ۵۰۰ تن آرد، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و تهیه یک هزار و ۵۰۰ عدد لوازم‌التحریر ازجمله عمده‌ترین فعالیت موکب‌های گیلانی در طی این ایام بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ساخت و مرمت واحدهای مسکونی در گیلان گفت: در طی این مدت دو باب منزل مسکونی در روستاها و اطراف شهر رشت به ارزش ۷۲ میلیون تومان توسط ستاد عتبات عالیات ساخته و در اختیار صاحب‌خانه قرار گرفته است.

دوهندو با اذعان به اینکه مردم گیلان ۱۷۰ میلیون تومان اقلام خانگی و بسته معیشتی به زلزله‌زدگان سی‌سخت کمک کرده‌اند، افزود: بعد از زلزله سی‌سخت عتبات عالیات گیلان با همراهی مردم و خیرین ۱۷۰ میلیون تومان اقلام خانگی مثل گاز، بخاری، فرش، ظروف غذاخوری و همچنین بسته‌های معیشتی به آن مناطق ارسال و در بین مردم توزیع شده است‌.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: جمع‌آوری نذورات برای مرمت و بازسازی، فراهم آوردن وسایل رفاهی برای زائرین حرم‌های مقدسه و برپایی موکب‌های ۱۸ گانه در عراق و در روز اربعین حسینی در صورت خلاص شدن از شر ویروس کرونا، مهم‌ترین برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۴۰۰ است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه مواکب این استان در ایام ماه مهمانی خدا به یاری نیازمندان شتافته است، افزود: سه موکب نورالزهرا، محسنین و خدام العتره، در ماه رمضان با پخت نان مجانی، افطار و‌ سحر فعال بوده و مواد غذایی گرم را در بین نیازمندان شهرستان رشت و دیگر نقاط استان توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار