کد خبر : 73359
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400- 05: 9

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

اهداف هفته «مکتب انقلاب اسلامی» باید تبیین شود

اهداف هفته «مکتب انقلاب اسلامی» باید تبیین شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: اصول پنج گانه و اهداف نامگذاری هفته «مکتب انقلاب اسلامی» باید به وسیله مبلغان متناسب با سنین مختلف تبیین و بیان شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام حسینعلی رضازاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آذر سال ۷۹ با ارکان نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: رهبری در سخنان خود به تفاوت نگاه کارگزاران در نظام جمهوری اسلامی با سایر دنیا اشاره کردند که آن اعتقاد به اصول و مبانی است که همگان باید به آن عمل کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جهان‌بینی اصلی کارگزاران نظام اسلامی پنج محور اصلی دارد، گفت: اولین اصل اعتقاد به توحید و سپس عبودیت است و دیگر آنکه انسان به عنوان جانشین خداوند در زمین باید مورد تکریم قرار گیرد و رفتار مسئولان در نظام اسلامی باید بر این اعتقادات استوار باشد.

وی اعتقاد به معاد را دیگر اصول دانست که کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید به آن اعتقاد عملی داشته باشند و ادامه داد: اگر کسی به معاد اعتقاد داشته باشد آخرت را به دنیا ترجیح داده و این تفکر منجر به کار جهادی و جلب رضایت خداوند می‌شود در غیر این صورت فرد منافع مادی را بر هر چیزی ترجیح می‌دهد.

رضازاده با تاکید بر اینکه انسان ظرفیت‌های زیادی دارد که توجه به آن موجب مجاهدت‌های فردی و اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: اگر انسان به ظرفیت‌های الهی خود توجه کند می‌تواند در همه ابعاد سیاسی و اجتماعی و غیره به کمال برسد.

وی با بیان اینکه شاه کلید کار مسئولان و نگاه مردم باید آخرت گرایی باشد، افزود: تنها در صورت داشتن چنین رویکردی می‌توانیم به ترقی برسیم لذا به همین منظور هفته‌ای تحت عنوان «مکتب انقلاب اسلامی» و با هدف تبیین موضوعات مذکور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مردم نباید به پیشرفت‌های فعلی قناعت کنند بلکه باید طبق تأکیدات رهبری انتظار ترقی بیشتر از مسئولان داشته باشند، عنوان کرد: هفته «مکتب انقلاب اسلامی» بر اساس نگاه توحیدی و پیامدهای مثبت آن بر زندگی فردی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: در هفته مکتب انقلاب اسلامی، موضوعات پنج گانه مذکور توسط مبلغان اعزامی تبلیغات اسلامی به مدارس، مساجد و کانون‌های تبلیغات اسلامی و با توجه به سن و صنف افراد تبیین می‌شود.

رضازاده با بیان اینکه برنامه‌های هفته مکتب انقلاب اسلامی از ۱۲ آذر ماه آغاز شده است، تاکید کرد: این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌ها برگزار شده و امیدواریم که در تمام ایام سال ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار