کد خبر : 81324
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مهر 1401- 47: 13

نماینده ولی فقیه در گیلان:

با این اغتشاشات کوچک، از ارزش‌های دینی و اسلامی خود کوتاه نمی‌آییم

با این اغتشاشات کوچک، از ارزش‌های دینی و اسلامی خود کوتاه نمی‌آییم

آیت الله فلاحتی خواستار تشکیل اتاق اندیشه‌ورزی در دانشگاه متشکل از جوانان دانشگاهی در مقاطع مختلف و استادان انقلابی شد تا معضلات و آسیب‌ها را شناسایی و با جوانان گفتگو کنند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله « رسول فلاحتی » امروز( پنج‌شنبه‌، ۱۴ مهر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به فرمایشات رهبری که دشمن اصلی ما آمریکا، انگلیس و اسرائیل است گفت: هرقدر ابهت این کشورها کم شود از تعداد طرفداران و جیره‌خواران آنها نیز کاسته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر دشمن شناسی و مقابله با دشمنی‌ها، به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره و اظهارکرد: شاهد سه گروه در این اغتشاشات بودیم، یک عده هیجانی و احساسی رفتار کرده و باید تنبیه شوند، یک عده فرا هیجانی و از گروهک‌های مختلف تجزیه طلب و سلطنت طلب بودند که به شدت با آنها برخورد می‌شود و عده‌ای دست راست دشمن و رهبر آن بودند که دستگاه قضا آنها را شناسایی کرده و به مجازات می‌رساند.

وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی بالاتر از این است که از قدرت تجمیع این نیروهای هنجارشکن عاجر باشد افزود: جمهوری اسلامی بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. در جنگ هشت ساله تحمیلی، در جنگ ۴۳ ساله اقتصادی، در جنگ ۹ ماهه فتنه ۸۸ و در جنگ‌های داخلی بعد از انقلاب، نظام روسفید بوده و موفق شده است و شاهد رویش‌های داخلی و خارجی هستیم.

امام جمعه رشت با اشاره به حوزه عفاف و حجاب، وجود تبلیغات محیطی در این حوزه را ضروری و اثربخش دانست و تصریح کرد: با این اغتشاشات کوچک، از ارزش‌های دینی و اسلامی خود کوتاه نمی‌آییم و به دین خود و دستورات آن عمل می‌کنیم.

وی خواستار نظارت جدی‌تر در حوزه دانشگاه، آموزش و پرورش، گردشگری و ورزشگاه شد و تاکید کرد: اتاق فکری از دلسوزان اسلام، انقلاب و دغدعه‌مندان در شهرستان‌ها تشکیل شود تا در این مراکز، سواد رسانه‌ای را تقویت کنیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به بهره‌گیری دشمن از فضای مجازی در توطئه‌های خود علیه ایران اسلامی گفت: شبکه ملی اطلاعات نتوانسته آنگونه که باید شکوفا شود، و اگر این حوزه سامان‌بخشی و عملیاتی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی ارتقا سواد رسانه‌ای و تبلیغ چهره به چهره را دو اصل ضروری و مهم در دنیای امروز دانست و تصریح کرد: بسیاری از اغتشاشات و مسائل چند روز اخیر ناشی از فقدان سواد رسانه‌ای است و افزایش آن قدرت تحلیل جامعه را بالا م ی‌برد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار تشکیل اتاق اندیشه‌ورزی در دانشگاه متشکل از جوانان دانشگاهی در مقاطع مختلف و اساتید انقلابی شد تا معضلات و آسیب‌ها را شناسایی و با جوانان گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه حکومت‌های معاند و عربی ار طریق رسانه و جنگ نرم ورود کرده و به دنبال نفوذ در کشور هستند اذعان کرد: صدا و سیما دانشگاه بزرگ است و مردم به این رسانه اعتماد دارند. صدا و سیما باید با بهره‌گیری از شخصیت‌های اجتماعی و فرهنگی که دلسوز نظام هستند، برنامه‌های مختلفی به‌ویژه برای جوانان تهیه و با زبانی جذاب و مستدل مسائل را تبیین کنند.

فلاحتی سبک زندگی را عاملی مهم در تربیت و پرورش انسان‌ها دانست و بیان کرد: تبلیغ چهره به چهره تاثیرش از شبکه های اجتماعی بیشتر است و باید در جامعه فراگیر شود.

وی با بیان اینکه در مقابل دشمنی‌ها می‌ایستیم و جلوی هنجارشکنی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها را می‌گیریم خاطرنشان کرد: ما در اجرای احکام و فرامین الهی نباید آرام بنشینیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار