کد خبر : 75047
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400- 24: 7

بلاتکلیفی ۱۶ ساله پل ورودی فومن/ ترک فعل ها پیگیری شود

بلاتکلیفی ۱۶ ساله پل ورودی فومن/ ترک فعل ها پیگیری شود

بلاتکلیفی احداث پل ورودی فومن امسال ۱۶ ساله می شود و این موضوع علاوه بر ایجاد چهره زشت در ورودی شهر گلایه مردم و مسئولان شهرستان را به دنبال داشته است.

به گزارش گیلانستان، الهام حیدری: پروژه‌های نیمه تمام شهر فومن همانند سایر شهرهای استان گیلان بسیار است و میراثی به جا مانده از بی توجهی، ناکارآمدی و گاهاً لج و لجبازی مدیران و نمایندگان این شهر در مجلس بوده که برای مردم به یادگار مانده است. وجود این پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان فومن علاوه بر چهره نازیبایی که به این شهر گردشگر پذیر داده سبب هدر رفت سرمایه‌ها و بیت المال نیز شده است.

پروژه ساخت پل ورودی شهر فومن که کلنگ آن سال ۸۴ با حضور مسئولان استان و شهرستان و با سر و صدا زیاد به زمین زده شد بعد از ۱۶ سال همچنان در پیچ و خم درگیری نمایندگان این شهرستان گیر کرده و پلی که قرار بود روزی به نماد شهرستان فومن تبدیل شود امروز به آئینه دق و یکی از دغدغه‌های مردم این شهر تبدیل شده است.

زمانی که کلنگ این پروژه که تاکنون چهار نماینده در مجلس، سه دولت، چندین استاندار و فرماندار را به خود دیده به زمین زده شد هیچکس فکر نمی‌کرد که بعد از ۱۶ سال و هزینه چند ده میلیارد تومانی همچنان درگیر درست یا غلط بودن نقشه و یا رفع اشکالات هندسی و یا اظهارنظرهای کارشناسی و غیر کارشناسی نمایندگان این شهرستان در مجلس باشد.

پروژه‌ای که با سیاسی بازی‌های صورت گرفته چندین بار نمای ظاهری و نقشه‌های آن تغییر یافته و میلیاردها تومان اعتبار صرف این موضوع شده است. امروز تعیین تکلیف وضعیت این پل و اتمام این پروژه نازیبا که به غده‌ای چرکین در ورودی شهر فومن تبدیل شده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان فومنی و مطالبه جدی آنها از مدیران دولت مردمی است که با شعار کار جهادی پا به میدان گذاشته‌اند. مردم انتظار دارند که این بار این پروژه تکمیل و بهره برداری شود.

یکی از وعده‌های «خلیل بهروزی فر» نماینده شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس یازدهم تعیین تکلیف این پروژه بود. وی پروژه پل ورودی فومن را یکی از مطالبات مهم و بحق مردم این شهرستان عنوان و اظهار کرد: وضعیت فعلی پروژه در شأن شهرستان فومن و مردم آن نیست.

وی با تأکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این پروژه، افزود: مرحله تصمیم گیری و طراحی پروژه تمام شده و عملیات عمرانی باید آغاز شده و تا بعد از سال‌ها بتوانیم ورودی شهر فومن را از حال رکود خارج و ساماندهی شود.

بلاتکلیفی ۱۶ ساله پل ورودی فومن/ ترک فعل ها پیگیری شود

تکلیف پل ورودی فومن سریع‌تر روشن شود

یکی از شهروندان فومنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت پروژه پل ورودی این شهر، گفت: متأسفانه بی برنامگی و بی تدبیری چند سال اخیر سبب شده تا بارها شاهد تعییر و تحول در نمای ظاهری این پروژه شاهد بوده‌ایم امروز منتظر تعیین تکلیف این پل هستیم.

عرفان منصوریان با گلایه از اینکه پل ورودی فومن سال‌ها است به طور نیمه کاره رها و موجب رنجش مردم شده است، تصریح کرد: تغییر چندباره طرح و عدم اتمام این پروژه باعث ایجاد مشکلات ظاهری برای شهر و اختلال برای تردد شهروندان شده است‌تغییر چندباره طرح و عدم اتمام این پروژه باعث ایجاد مشکلات ظاهری برای شهر و اختلال برای تردد شهروندان شده است.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه علاوه بر نواقص مذکور، اجرای طرح نامانوس با محیط شهری، عدم زیباسازی مسیر به چهره شهر و نمای بصری شهر خدشه وارد کرده است. اضافه کرد: اتمام پل ورودی فومن اکنون یکی از مهمترین مطالبات مردم فومن از مسئولان بوده که تا به امروز هم برای آن اعتبارات زیادی از بیت المال به هدر رفته است.

یکی دیگر از شهروندان فومنی اظهار کرد: مدت‌ها است گلایه‌هایمان را در خصوص این پل به تک تک مسئولان محلی انتقال داده‌ایم اما در طول این سال‌ها فقط صبر پیشه کرده‌ایم

ناصر شریفی با بیان اینکه این پل مثل یک دژ جلوی شهر را گرفته و راه تردد برای اهالی و مسافران را سخت کرده است، افزود: در صورت تغییر به صورت میدان باز از ترافیک این مسیر کم نمی‌شود و نیازمند توجه ویژه است.

وی ادامه داد: حالا پس از گذشت چندین سال و روی کار آمدن دولتی جدید که طی ماه‌های اخیر نشان داده مطالبات مردم برای آن اهمیت دارد چشم انتظار تسریع و تکمیل و بهره برداری از این پروژه هستیم.

بلاتکلیفی ۱۶ ساله پل ورودی فومن/ ترک فعل ها پیگیری شود

ترک فعل‌ها درباره پل ورودی فومن پیگیری شود

امام جمعه فومن با بیان اینکه مردم همیشه یک گام از مسئولین جلوتر بوده‌اند و این امر در تاریخ انقلاب نیز ثابت شده است، تصریح کرد: مردم می‌دانند ما تحریم و مضیقه مالی داریم اما وقتی مسئول در کنار مردم باشد خیلی به کارها کمک می‌کند.

حجت الاسلام محمد امین نقدی با اشاره به اینکه فومن از لحاظ نیروی انسانی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: انتظار ما این است از جوانان جهادی و انقلابی فومن در خدمت رسانی به مردم استفاده شود.

وی به وجود پروژه‌های نیمه تمام بسیار در شهرستان فومن اشاره کرد و گفت: فومن یک شهر گردشگری و مسافر پذیر است وجود پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات در بخش‌های مختلف شایسته این شهرستان نیست‌فومن یک شهر گردشگری و مسافر پذیر است وجود پروژه‌های نیمه تمام و مشکلات در بخش‌های مختلف شایسته این شهرستان نیست.

حجت الاسلام نقدی با اشاره به بلاتکلیفی ۱۵ ساله برخی از پروژه‌های فومن همانند پل ورودی شهرستان، اظهار کرد: قرار بود با احداث این پل تردد خودروهای ورودی به شهرستان فومن به راحتی به شهرها و استان‌های همجوار تردد کنند.

امام جمعه فومن با بیان اینکه بلاتکلیف بودن این پروژه‌ها حق الناس است، تأکید کرد: در این پروژه‌ها اگر کسی ترک فعل کرده یا نکرده باید مشخص شود.

امام جمعه فومن تأکید کرد: با روی کار آمدن دولت و مسئولان جدید باید این مشکلات بیان و برطرف شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار