کد خبر : 79934
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401- 18: 13

در گفتگو با گیلانستان مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی شهرداری رشت برای ایام سوگواری محرم

تشریح برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی شهرداری رشت برای ایام سوگواری محرم

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت برنامه‌های این سازمان برای ایام سوگواری محرم را تشریح کرد.

علی محجوب در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری رشت برنامه‌های متنوع و پرمحتوایی را برای این ایام تدارک دیده که در حال انجام است.

وی از برگزاری اجتماع مداحان و تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) با مشارکت بسیج و کانون مداحان خبر داد و گفت: همایش خادمان عاشورایی با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان از دیگر برنامه‌های این سازمان برای ماه محرم بوده است.

وی به برپایی مجدد حسینیه شهدا برای ویژه برنامه‌های “احلی من العسل” و اجتماع تاسوعا و عاشورائیان حسینی در پیاده راه با مشارکت هیات رزمندگان اسلام و صدا و سیمای مرکز گیلان اشاره کرد و افزود: همکاری در برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی با تعدادی از هیات های مذهبی از دیگر برنامه‌های این سازمان است که در اولین جمعه ماه محرم برگزار خواهد شد.

محجوب در ادامه ابراز نمود: مشارکت گسترده سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با مساجد، هیات های مذهبی، گروه های جهادی و تشکل های مردمی در برپایی ایستگاه های صلواتی و برپایی جلسات روضه در سرار شهر از مهم‌ ترین اقداماتی بوده است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت با بیان اینکه دو گروه بزرگ تعزیه در پیاده راه فرهنگی و سبزه میدان رشت اجرا خواهند داشت، تصریح کرد: ویژه برنامه چهارپایه خوانی با مشارکت چند هیات در پیاده راه و برخی میادین اصلی شهر از دیگر برنامه‌های سازمان است.

وی در پایان به همکاری با سازمان سیمامنظر شهرداری جهت سیاهپوش کردن شهر اشاره و اظهار داشت: گروه تئاتر مولای عشق نیز با حضور ۴۵ نفر از بازیگران تئاتر و تلوزیون در ایام محرم برنامه‌های متنوعی با محوریت ترویج فرهنگ حسینی و زینبی اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/

مصاحبه: مجتبی امین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار