کد خبر : 72936
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

مدیر کل هواشناسی گیلان:

تضعیف سامانه بارشی از عصر امروز در گیلان

تضعیف سامانه بارشی از عصر امروز در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش ها از اواخر وقت شامگاه گذشته در این استان، گفت: از عصر امروز این سامانه بارشی تضعیف و هفته آینده آسمان گیلان صاف است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده فعالیت توده هوای ناپایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه بر این اساس برای استان گیلان بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است، افزود: بارش‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف است.

دادرس با اشاره به اینکه این سامانه بارشی اواخر وقت امروز (پنجشنبه) تضعیف و پس از آن بارش‌ها به صورت پراکنده و خفیف تا روز جمعه در منطقه ادامه دارد، گفت: در این مدت دمای هوا نیز بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی همچنین به صدور هشدار سطح زرد برای استان گیلان با توجه به فعالیت این سامانه اشاره و تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، رانش و لغزش زمین، لغزنده بودن سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، برخورد صاعقه دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به اینکه از شنبه هفته آینده ضمن کاهش ابر، روند افزایش دما و به تناوب شاهد وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها هستیم، گفت: این سامانه جوی تا اواخر هفته آینده در استان گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه جریانات جنوبی در هفته آینده به صورت وزش باد گرم به ویژه در روزهای سه شنبه تا چهارشنبه پیش بینی می‌شود، ادامه داد: وزش باد جنوبی در هفته آینده در بعضی نقاط شدید تا خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته آستارا با بیش از ۶۱ میلیمتر بارش بیشترین میزان بارش را ثبت کرده است، افزود: امروز و فردا دریا مواج و برای فعالیت‌های دریایی و صیادی نامناسب است.

وی با بیان اینکه آسمان شهر رشت برای امروز ابری و مه آلود همراه با کاهش دما و در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای هوا نیز بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس در نوسان است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار