تفکر جهانیشدن کلانشهر رشت با ترافیک سرسامآور شهری در تضاد است
مسئولان شهر رشت به فکر جهانیشدن این شهر با القابی نظیر شهر شبهای بیدار و شهر خلاق خوراکشناسی هستند و آن را بهانه جذب توریست کردهاند اما نسبت به فراهم کردن زیرساختهای ضروری از جمله جادههای مناسب و تقاطعهای استاندارد شهر کاملاً بیتفاوتند.
به گزارش گیلانستان، کلانشهر رشت این روزها با معضل بزرگ خودروهای تکسرنشین با رانندگانی که گویا فاقد گواهینامه هستند مواجه شده که هرکدامشان به قانون خود رانندگی میکنند و در مقابل نیز مأمورانی آماده اعمال قانون و جریمه در انتظار آنها هستند.
بخش قابلتوجهی از ترافیک شهری در تنها کلانشهر شمال ایران متعلق به رانندگان تکسرنشینی است که هرگز قوانین را رعایت نمیکنند و با حرکات مارپیچ و خطرآفرین، به بار ترافیکی شهر اضافه میکنند.
جادههای غیراستاندارد، تقاطعهای پرشمار با چراغهای قرمز متعدد بخش دیگر از معضل ترافیکی شهر باران است. گویا تنها قابلیت این تقاطعها و چراغهای سه رنگشان، تست بوق خودروهای پشت چراغقرمز است.
متأسفانه فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در شهر، تعریف چندانی نداشته و مردم بهجای سوارشدن در اتوبوسهای فرسوده خریداریشده از استان همسایه، سوار خودروهای شخصی خود شده و ماندن در ترافیک را به نشستن در اتوبوسهای فرسوده و مستهلک ترجیح میدهند. بهراستی هدف از خرید اتوبوسهای فرسوده توسط شورای چهارم و شهردار وقت چه بود؟
مسیر ویژه بی آرتی با تبلیغاتی وسیع و هزینه سرسامآور توسط شهردار جدید برچیده و مشخص نشد هدف از اجرای نیمهتمام این پروژه چه بود؟ اگر اسراف بیتالمال بود چرا برخوردی با مسببان آن صورت نمیگیرد و اگر طرح قابلاجرا بود چرا شورای جدید و شهردار، دستور برچیده شدن آن را دادند.
مسئولان شهر رشت به فکر جهانیشدن این شهر با القابی نظیر شهر شبهای بیدار و شهر خلاق خوراکشناسی هستند و آن را بهانه جذب توریست کردهاند اما نسبت به فراهم کردن زیرساختهای ضروری از جمله جادههای مناسب و تقاطعهای استاندارد شهر کاملاً بیتفاوتند.
مشکل اساسی ترافیک در کلانشهر رشت، تفاوتی عمده با سایر کلانشهرهای ایران دارد. نگاه سطح پایین مسئولان طراح سیستمهای حملونقل در شهر رشت نقشی عمده در بار سنگین ترافیکی شهر داشته و گلوگاههایی نظیر انتهای بلوار دیلمان به سمت بلوار انصاری خود از علل ترافیک بشمار رفته و از طرف دیگر و به گفته کارشناسان پلهایی با جانمایی اشتباه نهتنها کمکی به کاهش بار ترافیکی نکرده بلکه با هدایت اجباری تاکسیها در لاین دیوایدرها و غیره بر بار ترافیکی شهر افزوده است.
میتوان گفت بار عمده ترافیکی شهر ناشی از مشکلات نرمافزاری بوده و با مدیریت صحیح ترافیک شهری میتوان بخش قابلذکری از ترافیک شهر را کاست./ فارس
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰