کد خبر : 68907
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400- 08: 18

مدیرکل تعزیرات گیلان:

جزای نقدی برای احتکار روغن خوراکی و برنج در رشت

جزای نقدی برای احتکار روغن خوراکی و برنج در رشت

مدیرکل تعزیرات گیلان گفت: از یک انبار در رشت مقدار ۴۷۰ عدد روغن خوراکی و ۹۰ کیسه برنج به اتهام احتکار کشف شد.

به گزارش گیلانستان، مرتضی امینی در گفت وگو با خبرنگاران، از جزای نقدی یک پرونده احتکار در رشت خبر داد و اظهار کرد: در راستای برگزاری گشت های مشترک اداره کل تعزیرات گیلان با نمایندگان اتاق اصناف و نیروی انتظامی از یک انبار مقدار ۴۷۰ عدد روغن خوراکی و ۹۰ کیسه برنج به اتهام احتکار کشف شد.

وی با بیان اینکه پس از تهیه صورتجلسه و ارجاع گزارش به یکی از شعب تعزیرات حکومتی و طی تشریات قانونی و دعوت از متهم، رئیس شعبه دفاعیات وی را وارد ندانست، گفت: متهم به پرداخت جزای نقدی ۲۰۹ میلیون ریالی در حق دولت و الزام به فروش روغن و برنج احتکار شده به نرخ مصوب در شبکه محکوم شد که این کار با نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت اجرایی می شود.

مدیرکل تعزیرات گیلان همچنین از کشف و ضبط کالای قاچاق در بندرانزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

امینی، جریمه مذکور را برای قاچاق دستگاه استخراج ارز دیجیتال(بیت ماینر) دانست و عنوان کرد: پس از اخذ اخبار موثق و اقدامات اطلاعاتی ماموران نیروی انتظامی شهرستان و اخذ مجوز قضایی در یک منزل مسکونی در بندرانزلی، تعداد ۱۱ عدد دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده با احراز تخلف، متهم ۴۱ ساله را به ضبط محموله مکشوفه و پرداخت ۶۳۹ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات گیلان، مبارزه با قاچاق کالا را مطابق تاکیدات صریح مقام معظم رهبری از اولویت های کاری تعزیرات حکومتی دانست و یادآور شد: در این خصوص این نوع جرایم، قاطعانه با متخلفین برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار