کد خبر : 49360
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 فروردین 1399- 53: 12

جهاد طلاب در مقابله با ویروس کرونا/ روحانیون آستارایی در فضای مجازی دین را تبلیغ می کنند

جهاد طلاب در مقابله با ویروس کرونا/ روحانیون آستارایی در فضای مجازی دین را تبلیغ می کنند

تبلیغ دین، هیچگاه محصور در مکان و زمان خاصی نبوده و در شرایطی که مساجد به دلیل کرونا ویروس تعطیل هستند روحانیون با بهره گیری از فضای مجازی به تبلیغ دین می پردازند.

به گزارش گیلانستان، ارتباطات، عنصر مهمی در عصرکنونی است، در زمان های گذشته بیشتر ارتباطات به صورت چهره به چهره انجام می شد اما در حال حاضر ارتباطات از طریق وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو، تلویزیون، اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

مقام معظم رهبری به صورت گسترده در مقاطع زمانی مختلف، بر لزوم تمرکز بر فضای مجازی تأکید داشـته و همچنین اهـمیت پرداختن به فضای مجازی را به مثابه اهمیت انقلاب اسلامی دانسته، این فضا را به رودخانه ای پراز آب و خروشان تـشبیه کرده کـه پیوسته بر آب آن افزوده می شود و در صورت استفاده صحیح، می توان آن را به یک فرصت تـبدیل کـرد؛ وگـرنه به تهدیدی ویرانگر منجر می شود.

تبلیغ دین، هیچگاه محصور در مکان و زمان و ابزار خاصی نبوده و مبلغان دین اسلام از گذشته تاکنون، از هر فرصتی برای تبیین معارف اسلام بهره برده اند. پیش از این، منبر یکی از موثرترین و قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغ دین محسوب می شد که البته هنوز هم با وجود گسترش شبکه های اجتماعی، جایگاه خاصی در بین مردم دارد.

این روزها که به دلیل کرونا ویروس و جلوگیری از شیوع آن مساجد و اماکن مذهبی تعطیل بوده و فعالیت های دینی، فرهنگی و … در مساجد و مکان های مذهبی برگزار نمی شود و کمرنگ شده، شماری از مبلغان و روحانیون خوش ذوق آستارایی، برای تبلیغ دین رو به فضای مجازی آورده و از این طریق به تبلیغ و اشاعه اسلام ناب محمدی(ص) و ارائه توصیه های بهداشتی به مردم می پردازند.

در این نوشتار با سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا و تعدادی از روحانیون و مبلغانی که این روزها در فضای مجازی مشغول تبلیغ دین هستند گفتگوهایی را انجام داده ایم و از فعالیت آنان در این روزها با بهره گیری از فضای مجازی پرسیده ایم.

حجت الاسلام«حسینعلی رضازاده» به تبلیغ دین در فضای مجازی توسط روحانیون و مبلغان اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تلاش در راستای تبلیغ دین مبین اسلام، جهادی بزرگ است و روحانیون سربازان پرافتخار عرصه دفاع از دین هستند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا تکیه ‌بر منبر، موعظه و بیان احکام توسط علما و روحانیون را امری لازم و ضروری دانست و افزود: در شرایط کنونی که به دلیل بیماری کرونا ویروس روحانیون و مبلغان دینی به مساجد و اماکن مذهبی نمی روند و مردم خانه نشین شده اند ضروری بود که از فضای مجازی به منظور تبلیغ و اشاعه دین بهره گرفته شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و دنبال خانه نشینی مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس و بیماری کرونا، با همکاری روحانیان و علمای آستارا فیلم‌های سه دقیقه‌ای از سخنرانی‌های روحانیون را با موضوعات دینی، فرهنگی و بهداشتی تهیه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردیم.

حجت الاسلام رضازاده اضافه کرد: تقوا، معنویت و انفاق، شناسایی و ترغیب خیران برای خدمت به مردم، پیشرفت تحصیلی فرزندان در خانه، زندگی صمیمی در جمع خانواده‌ها در روزهای کرونایی و دعا و مناجات با پروردگار از موضوعات محتواهای تولیدی است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه تعطیلی اماکن مذهبی همچون مساجد و منابر تکلیف شرعی و دینی علما را در قبال مردم کمرنگ نمی کند، خاطرنشان کرد: امر تبلیغ دین و توصیه های خودمراقبتی و بهداشتی را در فضای مجازی تا ریشه کنی کرونا ویروس ادامه می دهیم.

 

حجت الاسلام رضازاده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ روحانی با ساخت فیلم و نشر آن در فضای مجازی به تبلیغ دین پرداخته و همچنین توصیه های بهداشتی را به مردم ارائه می دهند، گفت: برای اعیاد شعبانیه برنامه ریزی شده که در ولادت های ائمه معصومین(ع)، روحانیون و مبلغان دینی به همراه مولودی خوان در برخی مساجد حضور پیدا کرده و فیلم هایی را مرتبط با اعیاد شعبانیه ساخته و آن را در فضای مجازی منتشر کنند.

حجت الاسلام« مهدی بهره بر» یکی از روحانیونی که در فضای مجازی به تبلیغ دین و ارائه توصیه های بهداشتی به مردم می پردازد در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در این‌ هیاهو و درگیری با ویروس کرونا تنها چند چیز است که می تواند به مردم کمک کند و یکی از آنها امید به خدا است چرا که خداوند متعال در قرآن می فرمایند« تنها با یاد خدا دل ها آرام می شود.»

این کارشناس علوم دینی و مذهبی با بیان اینکه ما تشنه خدمتیم و در راه خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم، افزود: واجب است که در کارهای خیر به یکدیگر کمک کنیم و در هنگام مشکلات به داد هم برسیم.

وی با اشاره به اینکه مردم توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و از خانه های خود خارج نشوند تا بیماری کرونا ویروس ریشه کن شود،تصریح کرد: این مهم ترین وظیفه ما در شرایط کنونی است.

حجت الاسلام بهره بر با بیان اینکه روحانیون و مبلغان علاوه بر ضدعفونی کردن مساجد، اماکن مذهبی و حضور در مراحل کفن و دفن مبتلاین به کرونا در فضای مجازی نیز به تبلیغ و اشاعه دین می پردازند،خاطرنشان کرد: در فضای مجازی با ارائه منابر کوتاه با موضوعات موثر و گوناگون با مردم عزیز کشورمان در ارتباط هستیم.

حجت الاسلام«مهدی تیموری» نیز که در فضای مجازی به تبلیغ دین می پردازد در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با ساخت کلیپ های کوتاه و نشر آن در فضای مجازی به تبلیغ دین پرداخته و احکام شرعی و موضوعات و مسائل دینی را به مردم ارائه می دهیم.

مدیر کانون فرهنگی تبلیغی وحدت بندر آستارا با بیان اینکه همچنین با بهره گیری از فضای مجازی عملکرد رسانه های معاند و وضعیت موجود برای مردم شفاف سازی می شود، افزود: همچنین در قالب این کلیپ هایی که در فضای مجازی پخش می شود از مردم خواسته می شود در خانه هایشان بمانند و موارد بهداشتی در رابطه با کرونا ویروس را جدی بگیرند.

حجت الاسلام تیموری با اشاره به اینکه تبلیغ دین، هیچگاه محصور در مکان و زمان و ابزار خاصی نبوده، مبلغان دین اسلام از گذشته تاکنون، از هر فرصتی برای تبیین معارف اسلام بهره برده اند،گفت: ما روحانیون در هر شرایطی به تبلیغ و اشاعه اسلام ناب محمدی (ص) می پردازیم و از این کارمان غفلت نکرده و نمی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار