کد خبر : 84574
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401- 54: 10

اولیا خواستار آموزش آنلاین شدند؛

جوابیه مدیر دبستان شاهد امام علی(ع) رشت به خبر گیلانستان

جوابیه مدیر دبستان شاهد امام علی(ع) رشت به خبر گیلانستان

مدیر مدرسه شاهد امام علی(ع) نوشت: اولیای دبستان خواستار آموزش آنلاین شدند و تعدادی از اولیا، فرزند خود را در بعضی از روزهای سرد به مدرسه نفرستادند.

به گزارش گیلانستان، مدیر مدرسه شاهد امام علی(ع) رشت در واکنش به خبر روز گذشته این پایگاه خبری پیرامون تعطیلی مدرسه به علت خرابی سیستم گرمایشی (اینجا را بخوانید) جوابیه ای به شرح زیر صادر کرد:

به اطلاع می رساند مدیریت دبستان شاهد حضرت امام علی(ع) از زمان شروع به کار خود در این آموزشگاه، با وجود همه چالشها و مشکلات عدیده ای که در ایام کرونایی و پساکرونا در حوزه های مختلف وجود داشت و دارد، توانست از بیشتر ظرفیتها جهت رفع این مشکلات و همچنین پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدرسه بهره گیرد.

از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی می توان به تنظیم برنامه سالانه و تقویم اجرایی و شناسنامه فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس شاهد- تشکیل کلاسهای پیش نیاز در ایام تابستان- ثبت نام کل دانش آموزان به صورت اینترنتی در سامانه سیدا و درخواست کتب درسی در سامانه فروش کتاب- تنظیم برنامه هفتگی و برنامه ریزی برای اجرای هر چه بهتر نماز جماعت در آموزشگاه در زنگ نماز- تشکیل جلسه مشترک شورای انجمن اولیا و شورای مدرسه در خصوص سرویس و ساماندهی سرویس دانش آموزی بر اساس اعلام نیاز اولیا- تنظیم تقویم اجرایی فعالیتهای پرورشی و اقدامات ویژه در حوزه بهداشتی مدرسه اشاره نمود که خرید و تجهیز مدرسه به اینترنت پرسرعت فیبرنوری و همچنین تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی مدرسه فقط نمونه هایی از اقدامات حوزه عمرانی می باشد.

در همین راستا، بنده از زمستان سال ۱۴۰۰، با توجه به مستهلک بودن سیستم گرمایشی مدرسه (موتورخانه، لوله کشی ها و رادیاتورها)، پیگیر تعویض، تعمیرات و نوسازی سیستم گرمایشی مدرسه شدم. البته لازم به ذکر است که این آموزشگاه، سالها بود که در بحث گرمایشی دچار مشکل بود! و اگر اجرای این پروژه در ابتدای سال تحصیلی صورت نمی گرفت، قطعا در زمستان پیش رو دچار مشکلات بیشتر از جمله، از کار افتادن موتورخانه و شوفاژ مدرسه و آسیبهای شدید در حوزه آموزشی و پرورشی آموزشگاه می‌شدیم.

لذا، مدیریت دبستان شاهد امام علی(ع) با مساعدت ویژه مدیرکل محترم نوسازی استان گیلان و همراهی و پیگیری مدیریت محترم آموزش و پرورش ناحیه یک رشت، و اختصاص اعتباری به میزان تقریبی ۷۰۰ میلیون تومان، اقدام به نوسازی سیستم گرمایشی مدرسه نمود. شایان ذکر است که چون سال مالی اداره کل نوسازی، پایان ماه شهریور می‌باشد، به همین دلیل، اعتبار مذکور در ماه مهر و متعاقب آن، تعیین پیمانکاران و اجرای این پروژه بزرگ در ماه آبان صورت گرفت.

بنابراین دبستان شاهد امام علی (ع) برای اجرای این پروژه زیربنایی و مهم می‌بایست همکاری لازم را با پیمانکار و استادکار محترم به عمل می‌آورد به گونه ای که نه به آموزش دانش آموزان لطمه وارد شود و نه اجرای این پروژه به کندی پیش رود!

لذا با این اوصاف، آغاز اجرای این پروژه از ۲۴ آبان ماه در دستور کار قرار گرفت و با توجه اینکه می‌بایست کارگران از دستگاه برش، دستگاه جوش و همچنین دلر جهت سوراخ کردن دیوارها و نصب رادیاتورها و نوسازی موتورخانه استفاده می‌کردند و همچنین با عنایت به اینکه این دستگاه ها، سر و صدای خیلی زیادی تولید می کرد، مقرر شد مطابق یک تصمیم جمعی و صورتجلسه شورای انجمن اولیاء و مربیان و همچنین شورای مدرسه شاهد امام علی (ع)، دانش آموزان به مدت ۴ روز به صورت نیمه حضوری به آموزش و یادگیری مشغول شوند. البته تاکید می‌گردد که در این روزها، همه عوامل اجرایی و آموزشی در مدرسه حضور داشتند و با وجود سردی هوا و فضای آموزشگاه، باز هم پیگیر آموزش دانش آموزان بودند.

لازم است به این نکته اشاره نمایم که طی تصمیم اعضای شورای مدرسه، برای اینکه به آموزش دانش آموزان لطمه وراد نشود، بنده، بدون توقف، مجددا همه دانش آموزان به صورت حضوری کامل به مدرسه فراخوان نمودم و چون، استادکار و کارگران محترم نوسازی، با توجه به حضور دانش آموزان تا ساعت ۱۴ (زنگ آخر مدارس شاهد)، امکان فعالیت در مدرسه نداشتند، لذا متاسفانه در ساعت عصر مشغول به کار می‌شدند و همین کار، باعث طولانی شدن اجرای این پروژه شد.

مضاف بر اینکه اولیای محترم دبستان شاهد امام علی(ع) و اعضای محترم شورای انجمن اولیای این آموزشگاه، با توجه به سردی هوا و جهت اجرای سریعتر پروژه نوسازی، به صورت خودجوش، خواستار آموزش آنلاین آموزش شدند و بعضی از کلاسها و تعدادی از اولیا، فرزند خود را در بعضی از روزهای سرد به مدرسه نمی فرستادند و در همین راستا، همه معلمان محترم، هم به صورت حضوری و هم در شبکه شاد (آنلاین) اقدام به تدریس می نمودند تا خللی در آموزش دانش آموزان به وجود نیاید و آموزش در همه این روزها به قوت خود در حال انجام بود.

حال سوال بنده این است که اگر اجرای این پروژه بزرگ و مهم و زیربنایی، با حضور کامل دانش آموزان صورت می گرفت، آیا کسی می توانست سلامت و امنیت دانش آموزان را تضمین نماید؟ اگر در حین انجام کار نوسازی، حادثه ای برای دانش آموزان پیش می آمد چه کسی می توانست پاسخگو باشد؟

سوال بعدی این است که آیا اجرای این پروژه بزرگ و مهم، آن هم بعد از چندین سال، اینگونه باید مورد بی مهری قرار گیرد؟

صدراله باقری – مدیریت مدرسه شاهد حضرت امام علی(ع)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین چهارشنبه , ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

از اقدامات خوب مدیر مدرسه و اولیای محترم مدرسه کمال تشکر و قدردانی داریم

رفتن به نوار ابزار