کد خبر : 68904
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان:

حافظان قرآن کریم گیلان حمایت بیمه ای می شوند

حافظان قرآن کریم گیلان حمایت بیمه ای می شوند

حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه حافظان قرآن کریم گیلان از بیمه تکمیلی برخوردار می شوند گفت: امیدواریم با اجرای این طرح هیچ حافظ قرآنی در استان دغدغه درمانی نداشته باشد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) «إِنَ‏ أَکْرَمَ‏ الْعِبَادِ عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَى بَعْدَ الْأَنْبِیَاءِ الْعُلَمَاءُ ثُمَّ حَمَلَهُ الْقُرْآنِ؛ گرامی‌ترین مردم نزد خداوند تعالی بعد از انبیا، علما و سپس حاملان قرآن هستند» گفت: کمک به نشر قرآن و معارف قرآنی و حمایت از حافظان و حاملان این کلام الهی از وظایف همه آحاد جامعه اسلامی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان برخورداری از بیمه را یکی از ابزارهای حمایت از فعالان قرآنی دانست و افزود: درمان با توجه به هزینه‌های سنگینی که دارد همواره دل‌مشغولی عناصر قرآنی و فرهنگی بوده است.

وی با اشاره به تلاش ستاد کانون‌های مساجد گیلان در راستای کاهش دغدغه‌های درمانی حافظان قرآن کریم اظهارداشت: طی هماهنگی با صندوق ذخیره بسیجیان و موسسه خیریه حضرت ابوالفضل العباس(ع) رشت، شرایط برخورداری از بیمه تکمیلی جهت کمک به حافظان قرآن در شرایط اقتصادی کنونی فراهم شده است.

رضوانی‌نژاد با اعلام اینکه هزینه درمان تکمیلی تعدادی از حافظین قرآن به صورت صددرصد رایگان، تامین شده است اظهارداشت: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان باید با شناسایی حافظان واجد شرایط و معرفی آنان جهت بررسی و استعلام، زمینه را برای برخورداری از تسهیلات بیمه درمانی مذکور فراهم کنند.

وی شرایط برخورداری از بیمه تکمیلی برای حافظان قرآن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حفظ پنج تا ۳۰ جز قرآن کریم( تسلط در سال جاری شرط است) و ارائه مدارک معتبر دال بر حفظ قرآن مانند اخذ رتبه در مسابقات حفظ، ارائه گواهینامه از اساتید برجسته حفظ قرآن و ارائه گواهینامه حفظ از موسسات معتبر متصدی حفظ قرآن از شرایط مذکور است ضمن اینکه حافظان جزءهای بیشتر در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح هیچ حافظ قرآنی در استان دغدغه درمانی نداشته و نگران هزینه‌های احتمالی درمان نباشد.

وی در ادامه به بیمه تکمیلی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان که همزمان با عید سعید غدیرخم فراخوان شده بود اشاره کرد و گفت: در این طرح به منظور ایجاد تسهیلات درمانی برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بهره گیری از تسهیلات بیمه درمان تکمیلی زمینه بهره مندی اعضای کانون‌ها را از تسهیلات صندوق ذخیره بسیجیان فراهم کرده‌ایم.

رضوانی‌نژاد خاطرنشان ساخت: اعضای کانون‌ها با عضویت در این طرح و پرداخت ماهانه ۱۲هزار و ۷۵۰ تومان می‌توانند از کلیه خدمات بیمارستانی، بستری، جراحی، زایمان، آزمایشگاهی و پاراکلینیکی تا سقف بالای  ۴۵ میلیون تومان بهره مند شوند.

گفتنی است، بالغ بر ۶۱ هزار نفر عضو  ۹۳۸  کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر گیلان هستند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار