کد خبر : 17207
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

حامد اگر شهید نمی‌شد دغدغه فرهنگی او را دق می‌داد

حامد اگر شهید نمی‌شد دغدغه فرهنگی او را دق می‌داد

همسر شهید کوچک‌زاده با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی برای این شهید بزرگوار گفت: بعد از مطالعه دفتر خاطرات شهید خدا را شکر کردم که او این‌گونه از دنیا رفت وگرنه دغدغه فرهنگی او را دق می‌داد.

به گزارش گیلانستان، همسر شهید مهدی (حامد) کوچک‌زاده در گفتگویی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی همسر شهیدش در طول حیات دنیوی ایشان اظهار داشت: روز و شبی نبود که شهید کوچک‌زاده از اینکه نتوانسته است برای دین و انقلاب کاری کند گله و شکایت نکند.

وی گفت: شهید کوچک‌زاده دفتر خاطراتی داشت که در ماموریت‌ها و سفرها نکاتی را در آن می‌نوشت و من بعد از شهادت حامد مجدداً آن دفتر را مطالعه کردم و با خودم گفتم خدا را شکر که او این‌گونه از دنیا رفت وگرنه دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه او را دق می‌داد‌.

همسر شهید کوچک‌زاده افزود: با جرأت می‌توان گفت در اکثر صفحات یادداشت‌های شهید کوچک‌زاده می‌توان این نکته را دید که او نگران است که آیا برای اسلام و انقلاب گام موثری برداشته است یا خیر و یکی از دلایل اعزام ایشان به سوریه همین دغدغه بود.

وی با بیان اینکه شهید کوچک‌زاده جنگ نرم را بسیار مهم‌تر و سخت‌تر از جنگ سخت می‌دانست گفت: وی دارای اخلاقی بسیار خوش بود و حتی تذکرات خور را به‌گونه‌ای مطرح می‌کرد تا کسی از او ناراحت نشود و همین امر سبب شده بود تا اقوام و دوستان تمایل زیادی برای ارتباط با ایشان داشته باشند.

همسر شهید کوچک‌زاده افزود: در طی هشت سال زندگی مشترک با شهید کوچک‌زاده به‌ندرت دیدم که ایشان عصبی شود و حتی اگر گاهی به‌دلیل مشکلات و مشغله‌های زندگی از موضوعی ناراحت یا عصبی می‌شد تمام تلاش خود را می‌کرد تا آن را بروز ندهد.

وی با اشاره به اعتقاد شهید کوچک‌زاده در خدمت به مردم گفت: برای حامد این موضوع بسیار اهمیت داشت که فرد مفیدی باشد و برای تحقق آن هر کاری انجام می‌داد حتی پارو کردن برف در ایامی که در رشت برف شدیدی باریده بود و عده‌ای توانایی برف‌روبی منزل خود را نداشتند.

همسر شهید کوچک‌زاده اظهار داشت: حامد همواره در تلاش بود تا در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شرکت کند که نمونه آن را می‌توان در یادواره‌های شهدا، هیئات مذهبی و کانون‌های تربیتی مشاهده کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار