کد خبر : 64800
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400- 36: 17

رئیس ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای گیلان:

حضور در تفرجگاه‌های گیلان ممنوع

حضور در تفرجگاه‌های گیلان ممنوع

رئیس ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای گیلان از ممنوعیت حضور در تفرجگاه‌ها با توجه به قرمز بودن شرایط کرونایی این استان خبر داد و گفت: براین اساس با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همراهی مردم نسبت به پیشگیری از شکل‌گیری اجتماعات اقدام شود.

به گزارش گیلانستان، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه روند کرونا در تمامی استان‌های کشور یک‌روند صعودی است، اظهار کرد: بعد از تعطیلات نوروز آمار مبتلا و مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا با افزایش مواجه شده و این امر، کار کادر درمان در کنترل موج سوم کووید ۱۹ را سخت کرده است.

وی با قدردانی از همکاری خوب اصناف در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان گفت: بر اساس آمارها اکثریت اصناف و کسبه همکاری لازم را در اجرای تصمیمات ستاد کرونا داشته‌اند و در این راستا نقش صداوسیما و رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی به جامعه، مؤثر بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش قدرت سرایت کرونای متاسیون یافته انگلیسی افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته قدرت انتقال ویروس جهش‌یافته نسبت به ویروس اولیه کرونا، بیشتر بوده و دورهمی‌های خانوادگی هم دلیلی مهم برافزایش آمار ابتلا به کرونا بوده است.

زارع وضعیت کرونایی گیلان را بسیار شکننده و خطرناک دانست و بیان کرد: اکثریت شهرستان‌های گیلان در وضعیت قرمز کرونایی بوده و مردم، کسبه و کادر درمان روزهای بسیار سختی را سپری می‌کنند، لذا رسانه‌ها، صداوسیما باید محتواهای اثرگذار در خصوص نقش مؤثر مردم در کنترل کووید ۱۹ را نشر کنند.

وی با اشاره به ادامه‌دار بودن اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در گیلان تصریح کرد: از اولین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی، اصناف در گیلان نهایت همکاری را داشته و با توجه به دستور ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا محدودیت‌های کرونایی در کشور تا پایان هفته آینده ادامه‌دار است.

رئیس ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای استان گیلان از ممنوعیت حضور در تفرجگاه‌ها با توجه به قرمز بودن شرایط کرونایی این استان خبر داد و افزود: در شرایط قرمز کرونایی، هرگونه حضور در تفرجگاه‌ها ممنوع است و براین اساس با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همراهی مردم نسبت به پیشگیری از شکل‌گیری اجتماعات اقدام شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار