کد خبر : 77431
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

خروج رنگ قرمز کرونایی از نقشه گیلان در آستانه نوروز

خروج رنگ قرمز کرونایی از نقشه گیلان در آستانه نوروز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به خروج رنگ قرمز کرونایی از نقشه استان، گفت: سه شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، فردین مهرابیان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: روند مبتلایان و بستری‌های کرونایی در هفته‌های اخیر در استان گیلان نزولی بوده و همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه این معنای پایان کار کرونا در استان گیلان نیست بلکه همچنان شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از عادی انگاری جدا پرهیز کنند، افزود: با توجه به آغاز مسافرت‌های نوروزی و حضور تعداد زیادی از هموطنان در گیلان رعایت پروتکل‌ها باید با جدیت بیشتری انجام شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها که مربوط به روز گذشته می‌شود مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۲۰۱ نفر رسیده است، گفت: در شبانه روز گذشته نیز ۳۰ بیمار جدید در مراکز درمانی گیلان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار پایین‌ترین تعداد بستری‌های ماه‌های اخیر است، اضافه کرد: ۷۳ بیمار اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

مهرابیان همچنین به وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه تاکنون ۹۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در گیلان واکسن نوبت اول و ۹۱ درصد واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند، ادامه داد: ۴۴ درصد شهروندان گیلانی واکسن نوبت سوم را نیز دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال، گفت: بیش از ۱۲ درصد این گروه سنی نیز در استان واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آخرین رنگ بندی‌های کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اشاره و اضافه کرد: هم اکنون هیچکدام از شهرهای استان گیلان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

وی با اشاره به اینکه شهرهای لاهیجان، صومعه سرا، بندرانزلی و سیاهکل از وضعیت قرمز خارج و به زرد تغییر رنگ داده‌اند، بیان کرد: رودبار نیز با خروج از وضعیت قرمز در حالا حاضر نارنجی است.

مهرابیان با بیان اینکه علاوه بر رودبار، شهرهای فومن و تالش نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند، ادامه داد: مابقی شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار