کد خبر : 75044
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۷:۱۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان:

ذخیره ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار شب عید در گیلان

ذخیره ۲۰۰۰ تن مرغ منجمد برای تنظیم بازار شب عید در گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان از ذخیره دو هزار تن مرغ منجمد و همچنین برنامه ریزی برای تأمین ۲۰۰ تن میوه در راستای تنظیم بازار شب عید گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، آرش فرزام صفت با اشاره به برنامه ریزی ستاد تنظیم بازار گیلان برای تأمین کالاهای اساسی مردم در شب عید، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی تعاون روستایی ۲۰۰ تن پرتقال و سیب تأمین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر دو هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

فرزام صفت با بیان اینکه موجودی کالاهای اساسی در انبارهای گیلان اطمینان بخش است، ادامه داد: در حال حاضر کالاهایی نظیر شکر، تخم مرغ و گوشت به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد تا در پایان سال در بازار کمبود کالا وجود نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان هدف از ذخیره کالا در انبارها را ایجاد تعادل قیمت کالا در بازار شب عید دانست و تاکید کرد: علاوه بر رصد ۶۰ قلم کالا توسط وزارت صمت بر اساس سیاست‌های ابلاغی دولت، برای جلوگیری از سو استفاده فروشگاه‌ها، تولید کنندگان مکلف به درج قیمت تمام شده تولید هستند.

فرزام صفت این اقدام دولت را گامی مثبت برای تعادل قیمت در بازار برشمرد و تصریح کرد: دولت سیزدهم با وجود تمام مشکلات، تأمین ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی را برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به متوقف شدن سیر صعودی تورم، اضافه کرد: با توجه به مهار تورم با اجرای تورم نقطه به نقطه از سوی دولت و همچنین انجام مذاکرات دیپلماسی بین المللی، انتظار می‌رود در سال آینده شاهد کنترل قیمت‌ها باشیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار