کد خبر : 83975
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401- 14: 12

رنگ کرونایی سه شهرستان گیلان تغییر کرد

رنگ کرونایی سه شهرستان گیلان تغییر کرد

رنگ کرونایی سه شهرستان گیلان براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر یافت.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، بر اساس ارزیابی جدید تعداد شهرستان‌ها با وضعیت آبی در نقشه کرونایی گیلان از ۱۳ به ۱۲ شهرستان کاهش یافت و آمار شهرستان‌ها با رنگ بندی زرد از چهار به پنج شهرستان افزایش یافت.

 

بر این اساس شهرستان‌های صومعه‌سرا و ماسال از رنگ‌بندی آبی کرونایی خارج و در نقشه کرونایی گیلان در وضعیت زرد قرار گرفتند و شهرستان رودبار از رنگ‌بندی زرد خارج و به رنگ آبی درآمد.

 

به این ترتیب بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، رودسر، تالش، فومن، لاهیجان و لنگرود در نقشه کرونایی گیلان آبی هستند.

 

همچنین شهرستان‌های املش، شفت، صومعه‌سرا، سیاهکل و ماسال در نقشه کرونایی گیلان در وضعیت زرد قرار دارند به این ترتیب ۱۲ شهرستان در رنگ‌بندی آبی و پنج شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند ضمن اینکه هیچ شهرستانی در استان قرمز و تارنجی نیست.

 

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

 

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

 

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان ۲۶ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در اماکن عمومی از جمله تاکیدات برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی از جمله کرونا است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار