کد خبر : 27773
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

سیل در غرب گیلان موجب مفقود شدن یک زن روستایی شد

سیل در غرب گیلان موجب مفقود شدن یک زن روستایی شد

بخشدار لوندویل آستارا با اشاره به طغیانی‌شدن رودخانه لوندویل گفت:‌‌ بارش شدید باران باعث سیلابی‌شدن این رودخانه و مفقود شدن یک زن در منطقه منصورمحله لوندویل شد.

به گزارش گیلانستان، احمد قدیمی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ بارش شدید باران در چند روزه اخیر، طغیانی شدن رودخانه لوندویل به‌ویژه در بخش روستای منصورمحله شهرستان آستارا را فراهم آورد و یک زن 65 ساله را به کام خود کشید.

بخشدار لوندویل از بارش شدید باران در دو روز اخیر در آستارا و جاری شدن سیلاب در برخی از رودخانه‌های شهرستان سخن گفت و ابراز داشت:‌ در چند روز اخیر حجم بسیار بالای بارش باران و نزولات جوی موجبات بالا آمدن سریع و طغیانی شدن رودخانه لوندویل را فراهم کرد.

قدیمی از مفقود شدن یک نفر بر اثر این حادثه در منصور محله لوندویل خبر داد و‌ افزود: امروز یک خانم 65 ساله که مشغول عبور دادن احشام خود از کنار رودخانه لوندیل بود دچار حادثه شده و به داخل آب سقوط کرد که جست‌وجوها برای پیدا کردن وی همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نمی‌توان در مورد سرنوشت تنها مفقود حادثه سیلابی شدن رودخانه لوندویل به طور یقین سخن گفت ابراز داشت: تیم‌های امدادی و نجات به همراه مردم و اهالی منطقه از همان ساعات اولیه وقوع این حادثه مشغول جست‌وجو کردن نشانی از این خانم هستند.

بخشدار لوندویل در مورد خسارات و آسیب‌های احتمالی طغیانی شدن رودخانه لوندویل نیز خاطرنشان کرد:‌ به غیر از مشکل طغیانی بودن رودخانه لوندویل وضعیت منطقه و روستای منصورمحله در حال حاضر کاملاً عادی بوده و خسارتی به منازل و راه دسترسی مردم وارد نشده است.

قدیمی شرایط توپوگرافی و زمین‌شناسی بخش لوندویل برای جاری شدن سیل در رودخانه‌ها را بسیار مستعد اعلام کرد و گفت‌:‌ با وقوع بارش‌ باران و به دلیل سرعت بسیار بالای جریان آب از ارتفاعات به سمت مناطق پایین دست،‌ دائماً در این بخش شاهد طغیانی‌شدن رودخانه‌ها هستیم.

وی ضمن توصیه به مسافران در مورد لزوم توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها در زمان بارش شدید باران اظهار داشت:‌ رعایت نکات ایمنی و برپا نکردن چادر در حاشیه رودخانه‌ها از جمله مسائلی است که دائماً هشدارهای لازم در مورد آن به اهالی‌ منطقه و گردشگران داده می‌شود./ تسینم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار