کد خبر : 48986
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اسفند 1398- 28: 17

یادداشت/

سیدتقی موسویان:

شباهت‌های سوم اسفند ۱۳۹۸ با سوم اسفند ۱۳۶۲

شباهت‌های سوم اسفند ۱۳۹۸ با سوم اسفند ۱۳۶۲

.

به گزارش گیلانستان، سیدتقی موسویان از جانبازان و ایثارگران گیلانی هشت سال دفاع مقدس طی یادداشتی نوشت: در تاریخ ۳ اسفند سال ۶۲ عملیات خیبر در جزیره مجنون با رمز یا رسول الله(ص) آغاز شد و منطقه ای وسیع از تیررس دشمن به عقب رانده شد.نحوه عملیات با قایق در طول ۱۴ کیلومتر در مسیر آب رو وسپس با بالگرد نیرو را انتقال دادند و در ادامه دشمن متوجه شد یک منطقه استراتژیک یعنی ۵۰ حلقه چاه نفت و… را از دست داده و هرگز فکر نمی کرد نیروهای ایران به آن نقطه دست یابند.
صدام رئیس جمهور دیوانه وقت عراق به ارتش بعث خود دستور داد جزیره مجنون پس گرفته شود و بعثی ها از انواع سلاح های مرگبار شیمیایی استفاده و بی رحمانه صدها نفر از رزمندگان بی دفاع (بدلیل نداشتن ماسک …) را مصدوم یا به شهادت رساندن.
قبل از عملیات پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی پیش بینی ساخت پل شناور را نموده بود و ظرف ۲۵ روز پل شناور خیبر روی آب هورالهویزه زیر آتش توپخانه، بمباران هواپیما و بالگردهای دشمن بطول ۱۴ کیلومتر نصب و راه اندازی شد.در این ۲۵ روز همه مجروحان شیمیایی با بالگرد و قایق موتوری به عقب انتقال داده شدند. دشمن بعثی تا آخر جنگ از سلاح مرگبار شیمیایی اهدایی کشورهای ابرقدرت وقت استفاده نمود و در شهرها روی مردم بی دفاع هم ریخت [بهتر است متولیان؛آمار مصدومان و شهدای شیمیایی را به مردم عزیز بویژه نسل جوان اعلام نمایند].
در آن روزگار سخت یکی از گروه هایی که در کنار مصدومان در انتقال به بیمارستان ها و نقاهتگاه ها قرار داشتند امدادگران، پزشکان، پرستاران بودند.آن موقع هم رزمندگان و هم کادر درمانی ازنداشتن امکانات اولیه دارو ، ماسک و …در نهایت سختی بودند و امروز هم از داشتن وسایل اولیه درمان(ماسک ،دست کش ، لباس ، دارو ….) تحریم هستند؛ اما ملت عزیز ایران با همت بلند و کمک و از جان گذشتگی و ایثارگری که رمز ایستادگی در مقابل همه ابرقدرتهای دنیاست را دوباره تکرار می کنند.

سوم اسفند ۱۳۹۸ با سوم اسفند ۱۳۶۲ چه شباهتی دارد؟

امروز مدافعان سلامت( امدادگران ،پزشکان، پرستاران و …) باکمترین امکانات بدون داشتن ماسک و لباس با کمترین نیرو در مقابل این میهمان ناخوانده ویروس کرونا مقابله می کنند. یک روز رزمندگان دفاع مقدس(سپاه پاسدران، ارتش جمهوری اسلامی، جهاد سازندگی و ….) در خط مقدم بودند و امروز مدافعان سلامت (پزشکان، پرستاران و ….) در خط مقدم قرار دارند و نیروهای نظامی ،دستگاهای ذی ربط به همراه همه مردم در کنار مدافعان سلامت هستند.
راستی مردم در مراسم بدرقه سردار دلها شهید سلیمانی میگفتند:ما سلیمانی هستیم،ثابت کردند از همان جنس کم نیست،اگر در دفاع مقدس تحریم بودیم توانستیم با هدایت رهبری حضرت امام خمینی (ره) با حضور گرم مردم و گذشتن از جان و مال به کمک مردم استانهای (خوزستان، ایلام، کرمانشاه،آذربایجان غربی وخلیج فارس) بشتابند و مردم گیلان نیز با تقدیم ۸۰۰۰ شهید، صدها جانباز و آزاده مردم عزیز درگیر جنگ در مرزهای کشورمان را تنها نگذاشتند.
ان شاءالله با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)این بار از این گذر زمانی عبور خواهیم کرد.حال انتظار داریم استانهایی که کمتر درگیر این ویروس هستند ، بصورت داوطب به استانهای درگیر به ویژه استان گیلان کمک برسانند تا بار دیگر تاریخ تکرار شود.
جا دارد از سبز پوشان(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) که از روز اول در کنار مردم بودند و با برپایی بیمارستان صحرایی در کنار مدافعان سلامت قرار گرفتند و با ضدعفونی کردن اماکن شهری و روستایی در سطح شهرستان ها اقدام کردند تشکر نمائیم .
برای همه شهدای مدافع سلامت و در گذشتگان از خداوند متعال طلب آمرزش و برای همه بیماران سلامتی و همه کسانی که تمام قد در میدان کار هستند خدا قوت عرض می نماییم.

والسلام.سید تقی موسویان
۹۸/۱۲/۲۴

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار