کد خبر : 84062
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401- 08: 9

مدیرکل بهزیستی گیلان مطرح کرد؛

شناسایی ۵۴ هزار توانخوان در استان گیلان

شناسایی ۵۴ هزار توانخوان در استان گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی ۵۴ هزار تونخوان در استان گفت: مستمری پرداختی پاسخگوی نیازها مستمری بگیران و توانخواهان نیست.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، سید مهدی خدمت بین دانا شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه ۷۰ هزار پرونده در بهزیستی گیلان ثبت شده است، اظهار کرد: ۵۴ هزار پرونده مربوط به توانخواهان بهزیستی است که بخشی از آنها مستمری دریافت می‌کنند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه معلولان جسمی حرکتی بیشترین فراوانی را بین معلولان استان گیلان دارند، گفت: معلولان ذهنی، معلولان شنوایی و بینایی و بیماران اعصاب و روان به ترتیب بیشترین میزان فراوانی در بین معلولان استان دارند.

 

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مستمری بگیران بهزیستی بیان کرد: برای بیماران ضایعه نخاعی یک میلیون تومان حقوق پرستاری پرداخت می‌شود و ۳۰۰ هزار تومان نیز برای خرید لوازم بهداشتی پرداخت می‌شود.

 

خدمت بین دانا با بیان اینکه میزان مستمری پرداختی به مددجویان بهزیستی با توجه به تورم فعلی پاسخگوی نیازها نیست و مدیریت آن سخت است، افزود: اگر کمک خیران نباشد نمی‌توانیم زندگی آنها را مدیریت کنیم و تمام تلاش ما این است که همه مددجویان بتوانند از مستمری استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه مناسب سازی معابر عمومی برای معلولان در گیلان نسبت به سایر استان‌ها عقب‌ماندگی زیادی دارد، ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر اینکه تا سال ۱۴۱۴، جامعه گیلان کاملاً سالمند است باید مناسب سازی معابر عمومی با سرعت بیشتری انجام شود.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه قانون جامع حمایت از معلولان اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: از دو سال گذشته تصمیم بر آن شد که حدفاصل بین چهارراه میکائیل تا میدان فرهنگ برای معلولان مناسب سازی شود اما سرعت این کار بسیار کم است و باید تسریع شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۷ میلیارد تومان در بخش وسایل کمکی معلولان مانند واکر سمعک و باتری سمعک خریداری شده است، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما با توجه به تورم بسیار ناچیز است لذا مجبوریم که در پرداخت این مبلغ اولویت بندی کنیم.

 

خدمت بین دانا با بیان اینکه کمک هزینه تحصیلی ۳۵، ۵۰ و ۷۵ درصدی به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این مبالغ برای جلوگیری از ترک تحصیل این افراد است.

 

وی با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای پرداخت وام خود اشتغالی به معلولان گفت: به هر معلول تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: پرداخت اولیه ۴۰ میلیون تومانی برای توانخواهان معاف شده و خانواده‌های دارای دو معلول تا ۲۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض می‌گیرند و تا کنون ۱۴۰ خانواده دارای دو معلول در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار