کد خبر : 42275
تاریخ انتشار : جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

گزارش ویژه/

شهردار مستعفی ماسوله به دنبال جذب در شهرداری رشت/ صیانت از آراء قضایی بر عهده کیست؟! + اسناد

شهردار مستعفی ماسوله به دنبال جذب در شهرداری رشت/ صیانت از آراء قضایی بر عهده کیست؟! + اسناد

چرا دستگاه قضایی که وظیفه حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد از آراء خود صیانت نمی کند تا عباسقلی زاده و امثال وی شهرداری ها را صحنه تاخت و تاز نیرویی خود قرار ندهند! و اگر این آراء فاقد نفوذ قانونی است چرا ابلاغ می شود؟

به گزارش گیلانستان، بلبشو جذب نیرو در شهرداری های استان را پایانی نیست. باز نیز سندی یافت شده که طی آن هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل دفتر شهری استانداری گیلان(استخدام شده در سن ۵۱ سالگی) امر به جذب حسن آقاجانی شهردار سابق ماسوله نموده است.

اگرچه در مکاتبه عباسقلی زاده به یک بخشنامه از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها استناد شده اما نکته جالب آن است که آن بخشنامه و این اقدام هر دو مغایر رای وحدت رویه شماره ۱۶ هیات عمومی دیوان عدالت اداری می باشد. این رای عنوان می دارد:

“با توجه به اینکه تبصره ۱ ماده ۵ آیین نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهردار مصوب ۱۳۷۷/۶/۱۱ هیأت وزیران در راستای ماده ۶ اصلاحی آیین نامه استخدامی شهرداری تهران موضوع تصویب نامه شماره ۱۷۵۷۰/ت۱۵۷-۱۳۶۸/۳/۲ وضع گردیده است و با توجه به اینکه به موجب ماده ۹۹ آیین نامه استخدامـی کـارکنان شهرداریهای کشـور مصوب ۱۳۸۱/۸/۱۵ هیأت وزیران، صریحاً تصویب نامه شمـاره ۱۷۵۷۰/ت۱۵۷-۱۳۶۰/۳/۲ لغو شده است. لذا مقررات تبصره ۱ ماده ۵ آیین نامه شرایط احراز سمت شهرداری منتفی است و قابل استناد نمی باشد و همچنین با توجه به اینکه ماده ۱۵ آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداریهای کشور که با مفاد تبصره ۱ ماده ۵ آیین نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهرداری یکسان می باشد، مورد ایراد رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و لغو گردیده است. بنابراین الزام به استخدام در راستای آیین نامه مذکور نیز مبنای قانونی ندارد.”

حال باید پرسید چرا دستگاه قضایی که وظیفه حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد از آراء خود صیانت نمی کند تا عباسقلی زاده و امثال وی شهرداری ها را صحنه تاخت و تاز نیرویی خود قرار ندهند! و اگر این آراء فاقد نفوذ قانونی است چرا ابلاغ می شود؟

از سوی دیگر حسن آقاجانی که کارنامه پرتلاطمی در شهرهای صومعه سرا و مرجغل دارد و علاوه بر آن به عنوان یکی از داوطلبان احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان صومعه سرا مطرح است،

آیا نمی داند که جذب در شهرداری ها تابع قوانین خاص خود می باشد؟ هر چند که با مدیریت حاکم بر دفتر شهری استانداری گویا جذب در شهرداری ها تابع امیال نفسانی مدیران آن است تا قانون! اما معلوم نیست جواب تضییع حقوق عامه را چه کسی می دهد؟

انتظار می رود دستگاه قضایی به ویژه رئیس کل جدید دادگستری استان و مدعی العموم ورودی موثر و جدی به اینگونه افعال و انحرافات خطرناک داشته باشند تا حقوق استخدامی ملت که بخشی از حقوق عامه است توسط عده ای با تبعیض ناروا به تاراج نرود.

انتهای پیام/ رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار