کد خبر : 64541
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شهروندان گیلانی تنها در موارد ضروری از منزل خارج شوند

شهروندان گیلانی تنها در موارد ضروری از منزل خارج شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تنها راه مقابله با کرونا رعایت دستور العمل ها است، گفت: شهروندان تنها در موارد ضروری از منازل خارج شوند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه همچنان ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: چهار شهرستان نیز نارنجی هستند که با توجه به روند افزایش مبتلایان احتمال قرمز شدن آنها نیز وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی و تردد در روز گذشته در سراسر کشور و استان گیلان، افزود: مشارکت مردم و اصناف با کادر درمان زمینه کاهش آمارها را فراهم می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مشاغل گروه‌های ۲،۳ و ۴ در شهرهای قرمز و گروه‌های ۳ و ۴ در شهرهای نارنجی به مدت ۱۰ روز نباید فعالیت داشته باشند، گفت: تنها گروه یک که شامل مشاغل ضروری و مورد نیاز مردم است اجازه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در تمام جهان رستوران‌ها به عنوان مهم‌ترین مکان برای انتقال ویروس کرونا هستند، تأکید کرد: فعالیت رستوران‌ها و کافه‌ها چه در شهرهای قرمز و چه شهرهای با وضعیت نارنجی تعطیل بوده و تنها می‌توانند به صورت بیرون فعالیت کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۷۰ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی استان گیلان شناسایی شد، گفت: مجموع بیماران کرونایی گیلان به ۷۵۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد حال ۹۰ بیمار وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها راهکار مقابله با کرونا را رعایت دستور العمل های عنوان و تأکید کرد: شهروندان تنها در موارد ضروری از منازل خارج شوند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار