کد خبر : 55250
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

صندوق ذخیره منفعتی برای فرهنگیان نداشت

صندوق ذخیره منفعتی برای فرهنگیان نداشت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: فرهنگیان معتقدند که اگرچه اساس کار صندوق ذخیره فرهنگیان درست است اما متأسفانه منفعتی برای فرهنگیان نداشته و خاطر فرهنگیان عزیز را مکدر کرده است.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده پیش از ظهر امروز در جمع فرهنگیان شهرستان رشت در سالن اجتماعات پژوهشکده فرهنگیان با اشاره به مشکلات فرهنگیان اظهار کرد: مسئله رتبه‌بندی معلمان یکی از خواسته‌های ویژه فرهنگیان بوده که مباحث مختلفی را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انتقادات زیادی را همراه داشته است، گفت: رتبه‌بندی معلمان به‌منظور ایجاد سازوکارهای لازم برای بالا بردن شایستگی‌های حرفه‌ای، شأن، منزلت علمی و اجتماعی معلمان مطرح‌شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: فرهنگیان معتقدند که اگرچه اساس کار صندوق ذخیره فرهنگیان درست است اما متأسفانه منفعتی برای فرهنگیان نداشته و خاطر فرهنگیان عزیز را مکدر کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فرهنگیان از وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گله‌مندند، تصریح کرد: ارتقاء معیشتی و رفاه فرهنگیان به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسؤولان فرهنگی کشور مطرح‌شده اما به‌رغم فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تأمین منافع اقتصادی فرهنگیان، صندوق ذخیره فرهنگیان موفق عمل‌نکرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به حقوق دریافتی و وضعیت معیشتی فرهنگیان بیان کرد: متأسفانه حقوق دریافتی فرهنگیان با معیشت آنان همخوانی ندارد، امروز وظیفه ما رفع مشکلات معیشتی معلمان است و باوجود اهمیت آموزش‌وپرورش جایگاه معلمان در جامعه آن‌چنان‌که باید تثبیت نشده است.

آقازاده با تأکید بر حفظ شأن و جایگاه فرهنگ در جامعه گفت: مسؤولیت آموزش‌وپرورش درست فرزندان این سرزمین برای فرهنگیانی که درگیر دغدغه‌ حقوق و معیشت باشند، سخت و دشوار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه مؤسسین و مدیران مدارس غیردولتی بیان کرد: مدارس غیردولتی همگام با سایر مدارس دولتی وظیفه تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین را بر عهده‌ دارند که باید موردتوجه  قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه معلمان مدارس غیردولتی نیز در شرایط سخت حقوقی و معیشتی برخوردار هستند، افزود: در حوزه رسیدگی به وضعیت معلمان غیردولتی درخواست‌های زیادی شده که باید موردتوجه و بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه به مدارس مناطق پرجمعیت و کم برخوردار تصریح کرد: در مناطق مختلف استان گیلان به‌خصوص شهرستان رشت مدارس پرجمعیت با تعداد بالای ۴۵ نفر مشغول به تحصیل هستند که با استانداردهای مشخص‌شده همخوانی ندارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار