کد خبر : 25515
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1397- 21: 19

طرح الحاق آستارا به اردبیل، نژاد پرستانه است/ افرادی که خیال شوم در سر دارند، سیلی خواهند خورد

طرح الحاق آستارا به اردبیل، نژاد پرستانه است/ افرادی که خیال شوم در سر دارند، سیلی خواهند خورد

طرح الحاق آستارا به اردبیل یک طرح نژاد پرستانه است چون صرفا با دید قومیت گرایی به آن نگاه میکنند.

به گزارش خبرنگار سرویس یادداشت گیلانستان، حجت الاسلام و المسلمین طاها غلام حضرت حجت در یادداشتی نوشت:

بنام الله

مردم شریف  و آزاده ی ایران عزیز

سلام علیکم

این روزها که گیلان سال به سال کوچک میشود ،قلب بزرگ و رئوف مردم استانم روز به روز از غم پر تر میشود که چرا باید استانی که در سال ۱۳۱۶ به عنوان استان یکم کشور بوده و استان هایی مثل البرز و قزوین زنجان و شهرهایی مثل رامسر و شهسوار (تنکابن کنونی)جزو گیلان بوده اند، امروز باز با تهدید گیلان و تخریب اموال دولتی که منقوش به نام گیلان است به دست قلیل افراد پانترک روبه رو باشد.

گیلانی بودن یک فرهنگ است نه یک قومیت .

ما گیلانی ها سالهاست که با اقوام مختلف مثل آذری زبان ها ،تالش ها ،گالش ها،گیلک ها ،کردها و تات ها خوب و برادرانه زندگی میکنیم. اما انگار این خوب بودن ما برای آن قلیل افراد شیرین نیست!

در فضای پر التهاب کنونی منطقه دیدگاه نژاد پرستانه به کشور سمی مهلک به کالبد ایران عزیز است ؛

اما میبینیم که برخی با این دید سعی در تجمیع آذری زبان ها  دارند و شاید افکار شومی در سر می پرورانند .

طرح الحاق آستارا به اردبیل یک طرح نژاد پرستانه است چون صرفا با دید قومیت گرایی به آن نگاه میکنند، با اسناد موجود راحت میتوان به این نتیجه رسید که با الحاق آستارا ؛ اردبیل ،آذربایجان غربی ،آذربایجان شرغی ،زنجان،قزوین همه با دید قومی تقسیم شده اند و تمام این استان ها سر گربه ی نقشه ی وطن را تشکیل میدهد بالا سر نقشه ما جمهوری آذربایجان و ترکیه وجود دارد که برخی در سر تجمیع اینها را با هم کشوری بزرگ از یک قوم میدانند.

اما این خیال خامی بیش نیست؛آذری زبان های ما عموما کسانی هستند که ما به آنها افتخار میکنیم و شیرمردانی چون ستار خان ، باقر خان و علمای بسیاری چون ایات عظام قاضی ،طباطبایی و جعفری  و شعرای والایی چون شهریار و افتخاراتی زنده  چون علی دایی دارند.

که همه در مسیر ایرانی اسلامی و واحد و بدور از نژاد بوده و هستند.

اما آن عده ی قلیل پانترک که خیال شومی در سردارند باید بدانند که هم از ایران و هم از آذری زبان های عزیز ایرانی سیلی محکمی خواهند خورد و ملت بزرگ ایران اینگونه رفتارهارا تحمل نخواهد کرد.

و در پایان من از وجود طرح و نقشه ی صهیونیستی و خطرناک این قلیل افراد گفتم و امیدوارم جامعه ی اسلامی تعمق بیشتری در این مسائل بکنند تا شاهد رفراندومی شبیه به رفراندم کردستان تجمیع شده عراق نباشیم .

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

طاها   غلام حضرت حجت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 39 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۳۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

موسوی یکشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

این بچه در این حد و قواره نیستش
نه سواد داره نه بینش سیاسی
برادران بنده به عنوان یک تالش گیلانی این سخنان تفرقه افکنانه را به صلاح مملکت نمیدانم

خسرو فیروزی جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

شما میبایست طلب خلخال را بکنید علاوه بر تاتی ها طالش و اطراف خلخال به اندازه گیلان کرد دارند که هر ۳ انها از این ترکان نژاد پرست در تنگند

محمد جمعه , ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

زیلاهای گیلکی را آماده کردید برای تورکا؟

یه کسی شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۳۴

نه داداش ببخشید سعی کردیم نشد ولی بجاش داریم از اردبیل و تبریز براتون گلریز میاریم هیج غذایی غذای خونه نمیشه میدونی که

ناشناس شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۳۸

نه داداش امثال بخاطر کرونا زیلا از اردبیل و تبریز نداریم شرمنده ولی از شما تشکر میکنیم چون دختران ترک گیلان رو تایلند کردن دستشون درد نکنه خوب پولی ازشون به جیب میزنیم دختران نسل مغول

رضا شنبه , ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۴۰

نه داداش امثال بخاطر کرونا ژیلا ها از تبریز و اردبیل نیومدن تن فروشی ولی از دخرتای ترک تشکر میکنیم که گیلان رو برای مسافرا تایلند کردن فقط خواهشا با لهجه خودتون حرف بزنید هی لهجه شمالی ها رو اسکی نرید که سعی کنید عفتتون لکه دار نشه آخه دختران نسل مغول عفت مدارن

رضا پنجشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۳۲

ژیلابا ویلا .

حسن زاده چهارشنبه , ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷

یاشاسین اذربایجان

محمد جمعه , ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

امروز دیدم که چطور گیلانی ها با هموطنانش با مهربانی رفتار کردند.
اخر وحشی گری بودند

رضا یزدی شنبه , ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲:۵۰

با سلام خدمت شما برادر ارجمند حضرت حجت الاسلام طاها .‌بنده بعنوان یک یزدی از بیانات هوشمندانه شما قویا حمایت و دفاع میکنم و اون اشخاص معدود و‌پانترکیست که اموال دولتی را که منفوش به گیلان با عزت و باغیرت است را تخریب میکنند بهشون میگم که از ما یزدیا هم چه در بیرون و سطح خیابون و چه در مجلس سیلی محکم‌خواهند خورد . از همینجا به این پانترکیستها هشدار میدم که دست ازین افکار پلید و کثیف خودتون بردارین . شما نهایتا بتونید شلوارتونو تو پاهاتون نگه دارین . اونجا دیار میرزا و شهید بزرگوار املاکیست که توصیفش رو از زبان رهبر آگاه و فرزانه مون شنیدیدن و شما خیلی کوچکتر ازین حرفا تشریف دارین قناریا!!!! جایگاه خودتونو بدونید و شما درگیلان ( آستارا) فقط مهاجر هستین و مهمان . یه مهمان خیلی پررو گری میخواد که ادعای خونه صاحبخونه رو کنه . اگه سوادش رو نداری برو تاریخ رو بخون که خوده اردبیل هم جزوی از استان گیلان بوده و اگه به الحاق باشه خلخال و نمین هم باید به گیلان الحاق بشه . پس پررو بازی در نیارین و در این راه ما یزدیا با گیلانیای عزیزمون هستیم برای سیلی زدن به تعداد معدود پانترکیست های گستاخ و پررو. تمام!!!

a چهارشنبه , ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۶:۵۵

نژادپرستانه دیگه چیه؟خود مردم آستارا که تو استان خودتونه داوطلب شدن.مگه اول اردبیلیا اینو گفتن؟چه ربطی به قوم گرایی داره. خب چرا نمیرن رشت برای خدمات درمانی و کار.تالابشون داره خشک میشه شهرشون داره خراب میشه.وقتی بهشون رسیدگی نمیکنید همین میشه.

ساواش پنجشنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲

مردم استارا و منجیلی همه ترکند نصف مردم هشتپر و انزلی هم ترکند.
تمام بودجه گیلان صرف رشت و لاهیجان میشود.
ما مردم استارا خواهان الحاق به اردبیل هستیم.
فاصله استارا تا رشت بسیار زیاد هست .

(*_*) پنجشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

ساواش ترک های گیلان بومی نیستند مهاجر هستند

لنگرودی دوشنبه , ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷

اقای ساواش خجالت بکش.
ترک ها در گیلان مهاجرند.
ترک های انزلی از باکو و اردبیل اومدن.
ترک ها استارا هم از اردبیل و خلخال اومدن.
ترک های منجیل هم از زنجان اومدن.
مثلا الان بعضی لنگرودی ها ساکن نوشهر و چالوس و ساری هستند ولی ما گیلانی ها ادعا نمی کنیم مردم نوشهر و چالوس و ساری گیلک هستند چون اکثر مردم نوشهر و چالوس و ساری مازندرانی و بومی هستند.
خوبه ما بگیم ارومیه مال کرد هاست یا خلخال مال تات هاست؟

پرهام جمعه , ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

رو چه حسابی این حرف مفت را میزنی که مردم استارا مهاجر هستند؟؟؟؟
اکثریت مطلق مردم استارا تورک های اذری هستند و حتی مطلق روستاهاش هم تورک اذری هستند.قبل از سال ۳۹ هم مال اردبیل بود.این ارجیف چیه میگ تا انزلی وگیلان پر تورک بعد استار که چسبیده به اردبیل رو از مهاجرت میگی با شما نژاد پرستا حرومی باشه کل مردم ایران مهاجرند شما افغانی ها بومی هستید

تارش پنجشنبه , ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

آستارا برای ابد قسمتی از گیلان می ماند. بلکه این، خلخال، گیوی، نمین، بیله سوار، است که مردم آن تالش و تات هستند و از خانواده بزرگ نژاد کاسی هستند. و حق مردم این شهرها باید احیا شود و به گیلان خواستگاه کاسی های دنیا بپیوندند. در ثانی بیله سوار واستارا و سالیانی جمهوری آذربایجان نیز تالش هستند. گیلان کهن متمدن وغیرت مند، کاسی تبار، متحد می ماند.

یزدی شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲:۰۲

دقیقا باهاتون موافقم . ما یزدی ها هم با شماییم . عزت زیاد

تارش جمعه , ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

متاسفانه برخی ازمسولین ونویسندگان گیلان به راحتی چوب هرا ج به گیلان می زنند. مثلا می گویند لوشان ها لر هستند. ویا آستارا ترک ونصف انزلی ترکند. اما اقوام بومی نظیر گالش، دیلمی، تالش، گیل، تات، راکه همگی از خانواده بزرگ نژاد کاسی هستند نمی بینند.!! کجای آستارا ترکند، پس تالش ها وگیل ها جز آمار نیستند؟ ویا تات ها والش ها دیلمی ها لوشان که هزاران سال در انجایند چه؟!.؟ویا تعداد ترکهای انزلی به هزار نفر نمی رسد. چون ترکی صحبت می کنند. واز طرفی مردم انزلی با فرزندان خود فارسی حرف می زنند ودر سطح شهر گیلکی شنیده نمی شود، غریبه ها می‌گویند اینجا شهر ترک نشین است. (به فرزندان خود زبان گیلکی بیاموزیم، اولین نشانه هویت وتمدن هر قومی زبان اوست.). به این دلیل ودلایل دیگر برخی تلاش در تجزیه گیلان دارند. درحالی که این رامسر وتنکابن وارم، خلخال، کوثر، نمین، بیله سوار، کوهین، سیردان، الموت،است که همگی تاش، گیل، گالش، تات ودیلمی هستند وباید به گیلان ملحق شوند. تا گیلان از نظر عمق ژئوپلتیکی به حد مطلوب برسد. وحق مردمان این مناطق احیا گردد. وبه آغوش گیلان کاسی تبارباز گردند. متاسفانه گیلان بین ۲۵ وحداکثر۱۰۵ کیلومتر بیشتر عمق ندارد. با جدای چند شهر از آن دیگر چه باقی می ماند.!؟درپایان با کمال تشکر از حجت اسلام طاها برادر ارجمندم که علاوه بر کار تبلیغ دین مبین اسلام در عرصه فرهنگی واجتماعی نیز تلاش می‌کنند کمال تشکر را دارم. گیلان سرسبز، غیرت مند(که دشمنان زیادی رااز خاک ایران بیرون راند، از جمله حکومت عباسی و…) کهن، متمدن ۷۷هزارساله متحد می ماند. ویک وجب از خاکش جدا نمی گردد. وسلام.

یزدی شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲:۱۲

دقیقا باهاتون موافقم . ما یزدی ها هم با شماییم . عزت زیاد

. جمعه , ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

آقا اسم اردبیل بزارید گیلان غربی اسم مازنداران بزارید گیلان شرقی اسم گیلانم بزارید گیلان مرکزی اینجوری عالی میشه

محمدی چابک سه شنبه , ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۱۶

اسم گیلان را بذارید طبرستان غربی
اسم مازندران را بذارید طبرستان مرکزی
اسم گلستان را بذارید طبرستان شرقی
اینجوری عالی میشه همه این مناطق بخشی از طبرستان بودند

ناشناس شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

اردبیل شرقی

ناشناس شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

اردبیل شرقی بهتره

تارش جمعه , ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

ترکا خواب زیاد می بینند. میگن ۴۰ درصد گیلان ترکند. یعنی یک ملیون از۲ملیون ۵۳۱هزارنفر.ورشت هم یک ملیون جمعیت دارد. ویک ملیون هم شرق گیلان جمعیت دارد. که‌ با این حساب واحتساب جمعیت، تالش ها، گیل ها، دیلمی ها، گالش ها، تات ها، لرها، لک‌ها، دراستارا،تاش، ماسال، رضوانشهر، فومن، صومعه سرا، انزلی، رودبار، باید جمعیت گیلان ۴ ملیون باشد. نه دونیم ملیون.!!! ویا میگن گیلان به آستارا نمی رسد، وبا سرعین مقایسه می کنند که‌ شهرستان شده وجمعیتش زیاد شده، پس آستارا باید ۲۰۰هزارنفر جمعیت می داشت. با این تفسیر، اگه رشت هم به نسبت ۴ برار سرعین می شد ومثل استا را ۲برابر،پس گیلان هم به رشت نمی رسه، چون جمعیت رشت به نسبت سرعین ۲۵برابر، ومثل آستارا ۲برابربشه، باید۵۰ ملیون می بود.!!! و۵۰ ملیون هم شرق گیلان!!! حداقل۱۰۰ ملیون!!! درحالی که‌ جمعیت کل کشور ۸۵ملیون هم نیست. ۴۰ درصد گیلان ترکند این آمار از کجا آوردند؟ اگه تالش ها وگیل ها، تات های، آستارا، انزلی، تالش، ماسال، رضوانشهر، منجیل، ا جمعیت اینا که‌ حدود۶۰۰هزارنفرجمعیت دارند. (آستارا ۱۰۰،تالش۲۰۰،انزلی۱۵۰،ماسال،رضوانشهرومنجیل۱۵۰)ترکها به زور فوقش ۴ درصد یعنی ۱۰۰هزارنفربشن.اما گیلانیان، تات، تالش، گالش، گیل، د رخلخال. کوثر، کلور، نمین، بیله سوار وگرمی حدود۱۵۰هزارنفرجمعیت دارندوباتوجه به جمعیت یک ملیون ۳۰۰هزارنفری اردبیل ۱۴درصد اردبیل، گیلانید وباید حقشان احیا گردد. وشهرهای، خلخال، نمین، بیله سوار، کوثر به گیلان بپیوندند. مسولین گیلان چه می‌کنند چرا جواب آمارهای واهی را نمی دهند، ۴۰درصد ترک، ۴۰درصد فارس‌، ۴۰ درصد لر، کرمانج، لک وسایر اقوام!!!!!!این که‌ از۱۰۰در۱۰۰هم بالازد!!!!!! ۹۶ درصد گیلان، گیلانی ند، فوقش ۴ درصد غیر گیلانی. آستارا جز لاینفک گیلان. وسلام.

شهیاد پورقاسم جمعه , ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۱۶

اردبیل خاک گیلانه و مردمش گیلک هستند

تورک اوغلی یکشنبه , ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۵:۲۷

آقای شهیاد پورقاسم چرا برعکس میگی این گیلان بود که جز خاک آذربایجان بود و مردمش هم ترک هستند و فقط تحت تاثیر مازندرانی ها زبانتون شبیه زبان مازندرانی شد.
یوزف مارکوارت در کتابش آورده که موسی خورنی و بطلمیوس میگویند گیلان یکی از نواحی آتورپاتن هست یعنی شما جزئی از خاک آذربایجان هستید حتی استرابون میگه طالیفه گلای از آذربایجان به سرزمین کادوسیان یعنی تالش ها رفت یعنی شما ترک بودید بعد تحت تاثیر تپور ها زبانتون شبیه زبان تپوری شد حالا ادعا میکنید که اردبیل خاک گیلان هست نه عزیزم این گیلان هست که خاک اردبیل و آذربایجان هست.

پرهام جمعه , ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

شهرستان استار یک شهرستان ترک آذری نشین وحق دارند به استان اردبیل ملحق بشوند که سابقا همین ملحق به اردبیل بودند و با طرح نژاد پرستانه حکومت مزدور وفاشیست پهلوی در راستای ترک ستیزی و تجزیه مناطق اذربایجان بزرگ استارا از ازدبیل درسال ۱۳۳۹ جدا کرده اند.شما به چه جراتی برای اکثریت مردم بومی استارا تصمیم ونطق میکنی؟که ما میام برا کار اداری تو گیلان بعد لهجه مارو مسخره کنید چون ترک هستیم کارمون راه نندازید رشوه بخوایید تو انزلی بهمون حمله کنند؟؟؟

پرهام جمعه , ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

اخه اخوند چه به این حرفا
فاصله مرکز شهرستان آستارا با مرکز اردبیل ۷۵ کیلومتره
ولی فاصله ی مرکز شهرستان آستارا با رشت ۲۲۰ کیلومتره
بعد گردنه حیران رو راهداری اردبیل هرسال از برف پاک میکنه
بعد شماها ادعای این منطفه رو دارید؟

گیلک جمعه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

شما پانترک ها کور خوندین .شما وحشی ها رو از مملکت بیرون میکنم شما جاتون اینحا نیست برید کشور تورچیه و بابا ابدوغان خودتون .زنجان ، قزوین ، اردبیل و آذربایجان طبق نقشه از سرزمین های باستانی گیلان زمین هستند و ما یک روزی بیله سوار مغان خلخال اردبیل و زنجان رو پس میگیریم و شما رو می‌فرستیم پیش الهام خانووم علی ف

انزلی تورکلری چهارشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۴۷

خدا شفا بده. الان چرا مردم رودبار میخوان جز قزوین شن. چرا مردم رودسر و املش میخوان جز مازندران شن. آستارا هم به همون دلیل میخوان جز اردبیل شن. مردم استارا تا انزلی ترک هستند. حتی منجیل و رودبار و لوشان هم ترکند. دکتر سمیعی ترک هست میرزاکوچک خان هم کرد ریشوندی هست. سعید عزت الهی ترک هست و جهانبخش هم کرد عمارلو هست. خود گیلان همیشه جز ماد آتروپاتن بوده بطلمیوس گیلان را از شهرهای آتروپاتن میدونه. شما هیچ وقت جدا از آذربایجان نبودید. ضمنا به نقل از مورخانی مثل اصطخری و ابن حوقل و ابوالحسن صابی گیل ها قومی عرب بودند و از طایفه عرب بنی ضبه بودند که در روزگار ملوک فارس به ایران آمدند و به گفته رابینو و خودزکو سکنه گیل در اثر طاعون از بین رفتند و مردمی از آذربایجان و قفقاز و ایران و عراق جاشون را گرفتند. خودزکو میگه گیل در زبان مردم گیلان به معنای گِل هست و گیلان یعنی سرزمین گِل آلود و گیلک یعنی کسی که ساکن منطقه گِل آلود هست و به معنی جلگه نشین و کشاورز هست. ضمنا گیل های بنی ضبه خودشون مهاجر هستند و در افغانستان ولسوالی گیلان در ولایت غزنی وجود دارد و حتی یک قوم به نام گلانی در افغانستان در نزدیکی خیون ها ساکن بودند. آستارا تا انزلی خاک تاریخی اردبیل و ترک هاست.

تورک پنجشنبه , ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

یاشاسین آذربایجان

محمد سه شنبه , ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

یاشاسن‌آذربایجان

عباس شیخی یکشنبه , ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۳:۲۳

پانترک کثیف همه کجا رو که گفتی گیلانی بود حرامی زنده باد گیلانی وگیلانی

محمد چهارشنبه , ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

چرا نظرات منو منتشر نمیکنین مهاجر ترک باید به روستاهای اردبیل برگردد از همون جایی که اومده باید برگردد اومدین گیلان شکمتون سیر شد رودل کردین

بابک اسرافیلی جمعه , ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

بیا پایین بابا سرمون درد گرفت

رفتن به نوار ابزار