کد خبر : 89763
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

استاندار بالاخره پای‌کار آمد؛

عباسی: مسافران نباید سواحل خزر را با مدیترانه اشتباه گیرند/ با بی‌حجابی در ادارات برخورد خواهد شد

عباسی: مسافران نباید سواحل خزر را با مدیترانه اشتباه گیرند/ با بی‌حجابی در ادارات برخورد خواهد شد

.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن الغدیر استانداری به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید یک شعار راهبردی توسط مقام معظم رهبری برای تمامی نهادهای کشور است، اظهار کرد: سال گذشته سالی تلخ و شیرینی برای ما بود، به طوری که با بحران کرونا، کمبود واکسن کرونا، آرد و نان، کبود آب زراعی و مشکلات برق در فصل گرم تابستان مواجه بودیم اما تمامی این مشکلات را با عملکردی جهادی و انقلابی در کشور و استان گیلان پشت سر گذاشته و خللی در روند اداره کشور ایجاد نشد.

 

معطل اغتشاشات نشدیم

 

وی خطاب به همه مسؤولان برای انجام وظایف خود در بحران‌ها گفت: در استان گیلان و با تبعیت از رهنودهای رئیس جمهوری، به ویژه در ایام اغتشاشات معطل مشکلات نشدیم و با مدیریتی جهادگونه به کار خود ادامه داده و مشکلات را برطرف کردیم و حتی در راه حفاظت از امنیت استان، سه شهید را تقدیم نظام ایران اسلامی کردیم.

 

استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در شهر مقدس مشهد در خصوص نیاز به عدم وابستگی اقتصاد به فروش نفت خام در کشور تصریح کرد: عدم وابستگی به فروش نفت خام که هم مقام معظم رهبری در فرمایشات خود و هم ریاست محترم جمهور به آن اشاره کردند یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های قطعی دولت مردمی است که در استان گیلان این امر به نحو مطلوب و کارشناسی شده در حال انجام است.

 

عباسی با اشاره توصیه مقام معظم رهبری به دولت و مردم برای تشویق به جذب سرمایه‌گذار در جامعه در راستای افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در کشور بیان کرد: در راستای افزایش سرمایه‌گذاری در گیلان اقدامات بسیار خوبی در سال گذشته و توسط دولت مردمی انجام شده اما هنوز گزارش‌هایی مبنی بر اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی هنوز در گیرودار بروکراسی اداری هستند به بنده می‌رسد که با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

 

تذکر استاندار گیلان برای کاهش بروکراسی اداری

 

وی از برخورد با مدیرانی که تعمداََ به طولانی شدن بروکراسی اداری می‌افزایند خبر داد و افزود: سرمایه‌گذار تمامی سرمایه‌های خود را برای رشد و توسعه گیلان وارد این استان می‌کند اما برخی از دستگاه‌های اجرایی برای آن فرد مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که اگر تعمدی در کار باشد با آن دستگاه و مدیرش برخورد می‌شود، نباید وقتی می‌توان اموری را در مدت زمان یک هفته انجام داد چندین ماه طول بدهند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش تجمل‌گرایی در کشور و ایجاد شرایط لازم برای ازدواج جوانان گفت: پیری جمعیت یکی از معضلات مهم در کشور و به ویژه در استان گیلان است که مقام معظم رهبری هم در فرمایشات مختلف خود به آن اشاره داشتند از این رو باید از تجمل‌گرایی دوری جُست و شرایط را برای ازدواج جوانان در کشور فراهم کرد.

 

برنامه‌های راهبردی دولت در گیلان کدامند؟

 

عباسی یکی از تأکیدات و اهداف مهم دولت سیزدهم را توجه به افزایش مراودت‌های تجاری با کشورهای منطقه و حاشیه دریای خزر و توسعه بنادر و کریدور شمال به جنوب برشمرد و تصریح کرد: بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات مهمی در راستای توسعه و افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و حاشیه دریای خزر از جمله پیوستن ایران به اتحادیه شانگهای انجام شد، از این رو تکمیل کریدور شمال به جنوب، راه‌آهن رشت-کاسپین و رشت- آستارا جزو برنامه‌های راهبردی دولت در استان گیلان است.

 

وی با اشاره به وجود بحران گاز در زمستان سال گذشته افزود: در زمستان سال گذشته با بحران گاز و در تابستان سال گذشته با بحران برق مواجه بودیم ولی با مدیریتی جهادی توانستیم به درستی و خوبی این بحران را مدیریت کرده و هیچ خللی در روند زندگی عادی مردم ایجاد نشد.

 

از واردات مرغ به سایر استان‌ها جلوگیری شد

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ورود بیش از یک میلیون خودرو و اقامت بیش از ۶ میلیون نفر در استان گیلان نشان از گردشگرپذیر بودن استان گیلان دارد، گفت: جمعیت گیلان دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و سرانه مصرف مرغ در این استان ۲۰۰ الی ۲۵۹ تن مرغ است و روزانه ۵۰۰ تن مرغ در این استان تولید می‌شود که به دلیل حضور ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به استان گیلان، از واردات مرغ به استان‌های دیگر و به ویژه گیلان جلوگیری شده است.

 

عباسی با تأکید بر تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در گیلان توسط متولیان فرهنگی استان گیلان بیان کرد: متولیان فرهنگی در استان باید به وظایف خود به درستی عمل کرده و وظایف محوله به خود را به گردن دیگری نیاندازند، لذا به تمامی فرمانداران شهرستان‌های گیلان دستور می‌دهم با محوریت ائمه جمعه که مسؤول امور فرهنگی هستند، اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی، قرارگاه‌های فرهنگی را ایجاد وب ه تولید محتوا و نرم‌افزارهای فرهنگی بپردازند.

 

اجازه هنجارشکنی به کسی نمی‌دهیم

 

وی با بیان اینکه گیلان قدمگاه هشت هزار شهید است و اجازه هنجارشکنی به هیچ فردی در این استان داده نمی‌شود، گفت: استان گیلان دیار میرزا کوچک خان جنگلی، هشت هزار شهید، شهیدان خوش سیرت، املاکی، بیگلو و قلی‌پور و دیار عارفی بزرگ همچون حضرت آیت ‌لله بهجت است لذا اجازه هنجارشکنی به هیچ فردی را در این استان نخواهیم داد.

 

اینجا مدیترانه نیست!

 

استاندار گیلان با بیان اینکه آزادسازی سواحل به معنای رهاسازی سواحل نیست، افزود: همه ما مدیران و مردم در قبال شهدا مسؤول هستیم لذا مسافران نباید سواحل دریای خزر در استان گیلان را با سواحل مدیترانه اشتباه گرفته و به فرهنگ غنی و اسلامی مردم گیلان دهن‌کجی کنند.

 

برخورد قاطع استاندار گیلان با بدحجابی در ادارات

 

عباسی با دستور به سازمان‌ها، نهادها و ادارات دولتی و خصوصی در خصوص الزام به رعایت حجاب توسط کارکنان و ارباب رجوع گفت: تمامی کارکنان ادارات دولتی و خصوصی موظف به رعایت حجاب بوده و وظیفه نظارت بر این امر بر عهده مدیر مربوطه است از این رو به تمامی نهادها، سازمان‌ها و ادارات دولتی اعلام می‌کنم با بی و بدحجابی در ادارات برخورد خواهم کرد.

 

وی با اشاره به نقش غیرقابل کتمان ائمه جمعه در گسترش فرهنگ حجاب در کشور و روشنگری در خصوص عفاف و حجاب در تریبون‌های نماز جمعه بیان کرد: ائمه جمعه باید در تریبون‌های نماز جمعه در خصوص عفاف و حجاب برای مردم روشنگری کرده و فریضه جهاد تببین را با ارائه تحلیل‌های کارشناسانه به خوبی انجام دهند.

 

استاندار گیلان دیگر اولویت دولت در استان گیلان در سال جدید را تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام برشمرد و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید به دنبال پیمانکاران و به ویژه پیمانکارانی که در لیست سیاه هستند بروند زیرا آنان فقط به فکر سوءاستفاده از منابع بوده و هیچ سودی برای گیلان در راستای تمکیل پروژه‌های عمرانی ندارند.

 

عباسی با بیان اینکه رشد و معرفی تولیدات کشاورزی منجر به توسعه استان گیلان در عرصه‌های مختلف می‌شود، افزود: به طور جد ما پشت کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی هستیم و برای پیشرفت اقتصاد کشاورزی باید زنجیره عرضه را فعال کنیم.

 

وی با تکلیف به اداره کل میراث فرهنگی در خصوص بازسازی ابنیه‌های تاریخی در استان گیلان گفت: اعتبارات لازم برای بهسازی و بازسازی تمامی ابنیه‌ تاریخی در استان گیلان گرفته شده لیکن اداره کل میراث فرهنگی باید به انجام سریع این مهم اهتمام ورزد.

 

بهره‌برداری از فاضلاب مسکن مهر رشت

 

استاندار گیلان از برگزاری آخرین جلسه در خصوص وضعیت فاضلاب استان گیلان، پسماند و شیرابه در استان خبر داد و بیان کرد: ۳۶ درصد آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود و همچنین تالاب بین‌المللی انزلی مربوط به فاضلاب شهرک صنعتی رشت است که با تدابیر صورت گرفته تصفیه‌خانه این فاضلاب به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

به گفته عباسی؛ ۱۷ هزار خانوار در مسکن مهر رشت بامشکل فاضلاب مواجه بودند که با تدابیر صورت گرفته، فاضلاب مسکن مهر رشت با ظرفیت پوشش ۳۰ هزار خانوار به بهره‌برداری می‌رسد.

 

پایان پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار