کد خبر : 55031
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

نماینده رشت در نشست خبری:

عده‌ای از مسئولان گیلان خواب آلود هستند/ ضعف مدیریت، علت عقب ماندگی/ رئیس جمهور نباید قهوه‌خانه‌ای حرف بزند

عده‌ای از مسئولان گیلان خواب آلود هستند/ ضعف مدیریت، علت عقب ماندگی/ رئیس جمهور نباید قهوه‌خانه‌ای حرف بزند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای از مسئولان گیلان خواب آلود هستند و ضعف مدیریت، علت عقب ماندگی‌هاست.

به گزارش گیلانستان، سردارسیدعلی آقازاده درنشست خبری با تبریک روز خبرنگار و عید غدیر اظهار کرد:  مطالبه گری و نگاه پرس و جوگر از ویژگی های خبرنگاران است و حضور آنان عامل بصیرت و آگاهی بخشی به جامعه است.

وی به مشکلات امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران و حقوق مکفی این قشر اشاره کرد و درپاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارنظر یکی از وزرا درباره خانه دار کردن خبرنگاران افزود: این اظهار نظر مشخص می کند که این افراد چقدر غیرمسلط به حوزه ی کاری خود هستند و کسی که حتی یک لانه ی کبوتر نیز نتوانسته بسازد، در مورد خبرنگاران اظهار نظر می کند!

نماینده رشت با بیان اینکه اشتغال و معیشت جامعه، ازنگرانی های ماست، گفت: اولویت برنامه های مجلس، بحث های اقتصادی و معیشت مردم است و با وضع قوانین جدید و برنامه های ضربتی تلاش می کنیم که این مشکلات کاهش یابد.

آقازاده با اشاره به اینکه ناهنجاری ها، ناکارآمدی، ضعف مدیریتی و فساداقتصادی درسال های اخیر به لحاظ تعداد و حجم فساد بیشتر شده است، تصریح کرد: عده ای به جان و مال مردم افتادند و مبارزه با فساد، باید از اولویت های مسئولان باشد و این یکی از خواسته های ترجیحی جامعه اسلامی است.

وی افزود: همه ی ما از برخی مدیریت ها نگرانیم و شاهد نیستیم که ارزش های جامعه ی ما به نیکی عمل شود و سوء مدیریت ها را شاهدیم و البته مدیران کارآمد و انقلابی نیز داریم.

نماینده رشت با تاکید براینکه مردم از نارسایی ها، ضعف و ناکارآمدی ناراضی هستند، گفت: ما مسئولیت ذاتی داریم که منابع، موقعیت ها و فرصت های استان را بشناسیم.

آقازاده سه فرصت کاربردی و کارساز دراستان را حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت برشمرد و تصریح کرد: استفاده مطلوب از این فرصت ها، حلال مشکلات اقتصادی است.

وی فرصت کشاورزی برای گیلان را تعیین کننده و برای کل کشور دارای نقش اساسی و محوری در خودکفایی دانست و افزود: اگر از کشاورزی استان حمایت نشود، شاهد جابجایی میراث اقتصادی استان خواهیم بود و اگر نتوانیم از لحاظ کیفیت و مساحت، کشاورزی را توسعه دهیم مایه حسرت و خسران خواهد بود.

نماینده رشت با بیان اینکه اگر زمین برای کشاورز به صرفه باشد، هرگز شاهد تاراج شاهرگ اقتصادی استان نخواهیم بود، گفت: عده ای ازمسئولان استان خواب آلود هستند و نمی دانند دراستان چه می گذرد.

آقازاده مولفه ی بعدی پیشرفت استان را گردشگری خواند و بیان کرد: متاسفانه درگیلان شاهد سرگیجه ی کشاورزی و گردشگری هستیم.

وی با اعلام اینکه حوزه ی صنعت، تولید و اشتغال دیگر مولفه ی توسعه ی استان است، افزود: در صنعت نتوانستیم از فرصت ها استفاده کنیم و مدیریت ها، باعث عقب ماندگی ها شده است و کمتر از۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت صنایع استان فعال هستند.

نماینده رشت حمایت ازتولید، دوری از بروکراسی ها، بازار فروش، صادرات و امنیت اقتصادی را ازمشکلات استان دانست و گفت: سرمایه های جدید دریک بازار آشفته نمی آید و باید این مشکلات را حل کنیم.

آقازاده به روند مدیریت سنتی منفی دراستان اشاره کرد و افزود: باید به شکل علمی و نگاه تعاملی، مدیریت جامعه را پیش ببریم.

وی به مشکلات استان درمبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: اگر برخی از زیرساخت ها، قبلا در اختیار قرار می گرفت در مقابله با کرونا بهتر عمل می کردیم و به لحاظ شاخص های بهداشتی از حداقل برخورداریم و استان نحیفی هستیم.

نماینده رشت با اعلام اینکه در حمل و نقل، ترافیک، شهرسازی، مدیریت منابع، و محیط زیست مشکل داریم، عنوان کرد: به لحاظ فرهنگی، علمی و سیاسی جایگاه خوبی در جهان داریم.

آقازاده درپاسخ به سوال خبرنگاران درمورد حقوق نمایندگان اعلام کرد: نماینده ها حدود ۲۵ تا ۲۷ میلیون دریافتی دارند اما اگر انقلابی کار کنند و وظایف خود را انجام دهند و نیز هزینه های دفتر و دیگر هزینه ها را سرشکن کنیم، چیزی برای نماینده باقی نمی ماند.

وی افزود: دست نماینده ها و دیگر مسئولان برای پول درآوردن از راه های دیگر باز است و لازم است نمایندگان پیش از آغاز نمایندگی و بعد ازپایان دوره نمایندگی، اموال خود را با مردم درمیان بگذارند و نهادهای نظارتی نیز می توانند این موضوع را اعلام کنند و متاسفانه شفافیت در این زمینه وجود ندارد.

نماینده رشت درمجلس شورای اسلامی درپاسخ به سوال خبرنگاری درباره ی اظهار نظر رئیس جمهور مبنی بر ریشه ورزشی شیوع کرونا درگیلان گفت: رئیس جمهور باید به مدیریت کلان بپردازد و از بیان حرف های قهوه خانه ای بپرهیزد.

آقازاده با بیان اینکه مدیریت شهری ضعیف و شهر مخروبه و بهم ریخته ای را در رشت شاهدیم، تصریح کرد: ازمدیران رده بالای استان، انتظار حمایت از مدیریت شهری داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار