کد خبر : 74122
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

در پی انتشار خبرهایی در فضای مجازی؛

ماجرای قهر رئیس شورا در محله آسایش ۲۱ رشت چه بود؟/ محمدرضا یاوری‌نژاد توضیح می‌دهد

ماجرای قهر رئیس شورا در محله آسایش ۲۱ رشت چه بود؟/ محمدرضا یاوری‌نژاد توضیح می‌دهد

.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمدرضا یاوری‌نژاد از جوانان فعال جهادی در مناطق محروم استان که این روزها شاهد فعالیت خود و گروهش در محله محروم آسایش ۲۱ رشت هستیم، درخصوص حضور کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در آن منطقه و حواشی پیش آمده طی یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
دیشب تا الان استوری زیادی منی بر نقد عملکردجناب آقای کارگر نیا عضو شورای اسلامی شهر رشت در جایگاه ریاست شورا را در قاب های متنوع بصری در فضای مجازی مشاهده نمودید
و با خود این سوال را مطرح کرده اید که حال چه اتفاقی افتاده است که جریان های مردمی این شهر دلسوزانه در برابر این رفتار نماینده خود در شورای اسلامی شهر رشت موضع گیری نموده اند و در استوری ها تقابل دو فکر دربرابر هم را به ظهور بروز رسانده اند .
۵ دی به دعوت از هیات امنا مسجد صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف آسایش ۲۱ جناب آقای کارگرنیا به همراه چند نفر آقا در مسجد نیمه کاره ما حضور پیدا کردند
در ابتدا جلسه با حضور چند تن از امنا محله و امام محترم جماعت مشکلات محله را با همان زبان ساده مطرح کردند
بعد از هردرخواست مواجه با این جمله که نامه ای بزنید بیاورید من پیگیری میکنم خلاصه بر صحبت ها می شد
نیمه بحث رسیدم به اصرار امنا و امام جماعت شروع به صحبت کردم ، شاید باخود بگویید حتما با لحنی خشن و بی ادبانه صحبت کرده ای باید پاسخ بدهم اینگونه نیست در ابتدا بحث خودبا سلام و صلوات به ایشان گفتم مواجهه چند ساله ما در برابر مدیران و مسئولین مارا دلسرد نموده است همین سبب گشته بیشتر مطالبات خود را از مردم درخواست کنیم وکمتر در جلساتی حضور پیدا میکنیم اما محور های صحبت ما در چند بند میتوانیم سیاهه کنیم و انتقال بحث
و مباحث زیر نکاتی است که در جلسه مطرح شده است که می توانید در جریاد قرار بگیرید.

۱٫جناب آقای کارگر نیا چرا همواره باید مواجهه مردم نسبت به مدیران مواجهه خاضعانه باشد؟ و ما برای اینکه مدیران وظایف ذاتی خود را انجام دهند رفتار با خضوع داشته باشیم؟ شما برای پیگیری حد اقلی ترین درخواست ها با پاسخ نامه نگاری و صورتجلسه محلی را مطرح میکنید آنهم به افرادی این مسئله را میگوید که درسیستم گله گوشاد بروکراسی شهرداری رشت حداقلی ترین تجربه را در مواجهه با این سیستم را دارند ، آنهم یک پیرمرد ساده دل ومومن را برای احقاق حق خود باید ماه ها از این اداره به اون ادره شهرداری برود این درحالی است که شهرداری برای انجام وظایف ذاتی خود مثل یک سرعتگیر ساده باید چنین مواجه ای بشود.
۲٫متاسفانه معیار ارائه خدمت و معیار مسئولیت در سیستم شهرداری و شورای شهر فشار اعضا بر مسئولین شهرداری مبنی برانتصاب افراد نزدیک به خود بوده است که این افراد حد اقلی ترین معیار های تخصص علمی ، تجربی، انقلابی و تقوا را ندارند این میشود خروجی انتصاب فلان مسئول ناحیه و یا فلان مسئول منطقه که می آیند در حق انفال غیر قانونی خانه می سازند و به ریش انقلاب اسلامی میخندند یا اینکه نزدیکان فلان عضو شورا می شود مشاور یا فلان «سکولار» با رانت ورود داده می شود در سیستم اداری شهرداری رشت و حقوق مفت میگیرد.
۳٫شهرداری و شورای رشت هیچ معیاری برای تقسیم بندی مناطق ندارد و هیچ نگاه پیوست زیرساختی ، فرهنگی ،بوم ، عمرانی و… ندارد معیارتان این ور برای تو اونور برای من است این میشود سلیمانداراب بزرگ را دو شهردار منطقه اداره میکند و محیط ۱۱۵ هکتاری هدف ما را باید با دو شهردار و دو مسئول ناحیه بنشینیم و همکلام شویم .
۴٫ نسق سازی و یا ساخت و ساز قانونی است یا غیر قانونی چه می شود در منطقه عوامل اجرایی شهرداری یه شنیدار مردمی در فضای عمومی محله مردم را دعوت به شیرینی دادن میکنند یا در مواجهه با مسئولین ناحیه مبنی بر اینکه فلان خانه روی کانال خروجی فاضلاب در حال ساخت و ساز است تخریب نمیکنند؟ بعد می آید به یک فقیر آلونک نشین میگویید باید خانه تان خراب شود این تضاد رفتاری خروجی چیست ؟
۵٫بیاید در منطقه برنامه وعناوین خدمات در حوزه های مختلف را لیست بندی کنید خودتان چه نمره ای به خود میدهید ؟غیر از این است که در طرح تفصیلی این شهر محدوده شهر مشخص شده است ؟ چرا باید در شهر رشت مسیر جدا کننده این خیابان و آن خیابان گارد ریل باشد ؟ چرا نباید مسیر ارتباطی درون شهر حداقلی ترین روشنایی را داشته باشد و چرا باید نیم محله ۷۰۰۰ نفری هیچگونه پیوست و برنامه ای برای ارائه خدمات داشته باشد؟
۶٫شما نماینده مردم و وکیل ما هستید و اینکه خود را انقلابی و حتی جز لیست های انقلابی این شهر بود ه اید و ما شما را عنصر حزب اللهی میدانستیم و برای همین است با دغدغه های بیشتر نکات خود را مطرح میکنیم و قصد ما امر به معروف و نهی از منکر است چون شما را از خود میدانستیم و مواجهه ما با یک رزمنده دفاع مقدس و کسی که فرمانده نهاد های نظامی و انقلابی بوده است شما در محله ای حضور پیدا کرده اید که به خاطر کم کاری مدیران ذی ربط شده است محل ترویج فساد در محله ی که بیشتر خانوارش را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده است آنهم در شهری که بیشترین آمار فرار دختران زیر ۲۰ سال را دارد بروید آمار ها را از همکاران سابق خود بپرسید در محله ای که بیشتر نوجوانانش به خطر فقر میل به کاردر شرایط سخت را دارند و زنان برای امرار معاش خود به کارگری در منزل دیگرانمیروند این در شان شما نیست که شما یا اطرافیان شما با ماشین چنصد میلیون در محله ای حضور پیدا کنید که مطمئنا چند بار این مسیر را طی کنید خرج چند ده میلیونی در دست شما خواهد گذاشت.
۷٫ ما نباید وظایف ذاتی مدیران را تذکر دهیم و برای مسئولیت هایشان متذکر بشویم و در طی درخواست های متعدد انتهایش به چند کامیون سنگ که خرجی که بر ما میگذارد بیشتر از آن گل است خلاصه شود.

این هفت بند ما که شاید ۱۰دقیقه هم طول نکشید که درحالی صحبت های من نیمه تمام مانده بود و با اتمام رسیدن تصویر برداری همراه ایشان به عضو محترم شورای شهر رشت خوش نیامد و با گفتن که دیگر وقت ندارم و شما در حال توهین هستید ومباحث را قاطی میکنید از ابتدا صحبت شما تحمل کردم و دیگر تحمل ندارم بلند شدند و با گرفتن صلوات حقیر در فضای کاملا سرد خداحافطی کردید و رفتید
اما بعد جناب آقای کارگر نیا تقابل امروز به بعد ما تقابل دو نگاه با یکدیگراست ۱٫ایستادگی در برابر نگاه تکبر مدیران و کم کاریشان ۲٫ نگاه مجاهدت با آبرو جوانان این شهر
امروز یک فرد مطرح نیست بلکه امروز گفتمانی دربرابر شما ایستاده است که بهترین لحظات زندگی خودرا معامله کرده اند با خدای خود و جور کم کاری امثالتان را کشیده اند جریان انقلابی شهر پایان خواهد داد به این نگاه مدیران درجه چندم این شهر
حال جناب آقای کارگرنیا میطلبد شما را دعوت کنم به تقوا و فروتنی دربرابر مردم و آنهم مردمی که حقشان ضایع گشته و شخص شما در مدیریت ادوار خود سهیم هستید در این بی عدالتی با خود آیات قرآن را زیاد بخوانیدخداوند متعال در آیه ۱۸ لقمان می فرمایند
وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِی الْرَضِ مَرَحًا
متکبرانه روی از مردم برمگردان، و در زمین با ناز و غرور راه مرو، همانا خدا هیچ خودپسند فخرفروش را دوست ندارد
حال میدانید تفسیر این آیه قران چیست ؟
«تصعیر»، نوعى بیمارى است که شتر به آن گرفتار مى‌شود و گردنش کج مى‌شود. لقمان به فرزندش مى‌گوید: تو بر اساس تکبّر مثل شترِ بیمار، گردنت را با مردم کج نکن.
«مرح»، به معناى شادى زیاد است که در اثر مال و مقام به دست مى‌آید
«مُخْتالٍ» به کسى گویند که بر اساس خیال و توهّم خود را برتر مى‌داند، و «فَخُورٍ» به معناى فخرفروش است.
تکبّر، هم توهین به مردم است، هم زمینه ساز رشد کدورت‌هاى جدید و هم تحریک کننده‌ى کینه‌هاى درونى قدیم.
در حدیث مى‌خوانیم: هر کس با تکبّر در زمین راه رود، زمین و هر موجودى که زیر و روى آن است، او را لعنت مى‌کنند. «۱»
«۱». تفسیر نورالثقلین.
جلد ۷ – صفحه۲۶۷

آقای مدیر ، اقای مسئول بروید سیر مطالعاتی بگذارید برای خود و گفتمان امامین انقلاب را مطالعه کنیدبخوانید و به هم تذکر دهید چه میشود تاب و تحمل یک نقد کوچک را ندارید غیر از این است که امام فرمود مردم ولی نعمت ما هستند ؟
رهبر فرزانه انقلاب فرمودند ک جلوه‌ی دیگر، مسئله‌ی اتّخاذ سبک زندگی مردمی است؛ بی‌تکلّف بودن در ممشیٰ و منش، دوری کردن از منشهای اشرافیگری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اینها؛ این هم یک جلوه‌ی دیگری است از مردمی بودن که از این منشهای اشرافیگری که معمول است در دنیا، و همه‌ی دولتها و مسئولیّتها و مسئولین مبتلا هستند به این جور نگاه به مردم، به این جور روش زندگی، باید اجتناب کرد
دیگر از حوصله به دور است شما و خودم را دعوت میکنم به تقوا و دوری از رانت و دوری از کانون های ثروت وقدرت که دو زوج ایجاد فساد هستند و این مسئولیت امانتیست برگردن شما و شما باید خاضعانه در برابر مردم پاسخگو باشید
والسلام علی من اتبع الهدی
محمدرضاا یاوری نژاد (یاور)

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اااااا یکشنبه , 3 بهمن 1400 - 21:11

انگار سر ? آب بریزی