کد خبر : 65996
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400- 55: 12

مراسم دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله بهجت فومنی(ره) + تصاویر

مراسم دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله بهجت فومنی(ره) + تصاویر

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی‌های فردی و اجتماعی آیت‌الله بهجت گفت: آیت‌الله بهجت حقیقتاً عالمی جامع به عنوان الگویی بزرگ برای نسل حاضر و آینده تاریخ معرفی‌شده است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در دوازدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) با اشاره به ویژگی‌ها و خصایص منحصربه‌فرد فقیه عالی‌قدر آیت الله بهجت اظهار کرد:  بسیاری از کشورهای دینی متأثر از عالمان دینی هستند و آیت‌الله بهجت با توجه به جایگاه علمی و معنوی به عنوان فقیه عالی‌قدر  و عالم ربانی در تاریخ اسلام معرفی می‌شود.

وی با تأکید بر خصایص ویژه آیت‌الله بهجت گفت: عالم ربانی وصفی است که انسان درباره آن کنکاش کرده و تاثیر عظیمی بر نسل معاصر گذاشته است، این  شانیت و مقام، نشان از معرفت بالای آیت‌الله بهجت  بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به سختی‌ها تلاش‌ها و مجاهدت‌های عالمان دینی در رسیدن به جایگاه عظیم علمی و معنوی تصریح کرد: عالمان دین یک شبه به  جایگاه عظیم فقهی و معنوی دست پیدا نکرده و این جایگاه نتیجه محصول دو رسالت بزرگ فردی و اجتماعی آن‌ها است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اهمیت تهذیب نفس در نگاه اسلام گفت:  از نگاه آیات و روایات کسی که بخواهد خود را پیشوای مردم قرار دهد قبل از تعلیم و تربیت دیگران باید خود را تربیت کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه  عالمان دین خون‌دل خورده تا حرف دین را بشناسند و با زجر و مجاهدت توانستند دریای بی کران معارف شیعه را به جامعه بشری بگسترانند، افزود:  ترک دلدادگی و عدم  عشق به دنیا از ویژگی عالمان دینی بوده و عالمان ذره‌ای عشق به دنیا نداشته و غرق در بندگی خدا و راز و نیاز با یگانه معبود هستی بوده و خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بیان پاداش نیک و بیان جزای اعمال بد از ویژگی‌های اجتماعی عالم دینی است، گفت: مردم توسط فقها و عالمان دینی با احکام دین آشنا شده و مسیر سعادت را در پیش می‌گیرند‌.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های فردی و اجتماعی آیت‌الله بهجت بیان کرد: فقیه معاصر آیت الله بهجت حقیقتا عالمی جامع بود که هم در رسالت اجتماعی خود و هم در عرصه علم و عرفان جامع بوده و به عنوان الگویی بزرگ برای نسل حاضر و آینده تاریخ معرفی‌شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار