کد خبر : 58216
تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

نامه سرگشاده جمعی از جوانان بخش سنگر خطاب به اعضای شورای شهر

نامه سرگشاده جمعی از جوانان بخش سنگر خطاب به اعضای شورای شهر

.

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان، جمعی از جوانان بخش سنگر در نامه‌ای سرگشاده خطاب به اعضای شورای شهرشان نوشتند:

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

 

با احترام،

با آرزوی تحقق آرمان­های انقلاب­اسلامی ایران و همچنین اهداف حضرت امام (ره)، مواردی را بشرح ذیل به استحضار خادمین مردم می­رسانیم امیدواریم این سطور به مثابه نعمت، همانطور که مقام معظم رهبری انتقاد را خوب و نعمت[۱] می­دانند، راهگشای مسائل پیش­روی شهر سنگر باشد:

همانطور که مستحضرید «هرگونه ناهماهنگی و رقابت منفی، برای کشور بسیار مضر است[۲]». رقابت شما دوستان از ابتدای حضور در شورای شهر سنگر چنان مبرهن است که تصور نمی­کنم لازم باشد بیلی بر تَل و پشته­ی تاریخ حضور شما در این مسند زَنیم. هرچند اختلاف سلیقه یا تکثر در روش­­های اجرای سیاست­های شهری بسیار حائز اهمیت است اما به خوبی واقفید که شما دوستان با نقض اصل یکصدم قانون اساسی و ماده­ی یک قانون تشکیلات شوراهای اسلامی کشور که بر «پیشبرد سریع برنامه­های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و…» تأکید دارد، روندهای اقتصادی و سیاسی شهر را با کُندی مواجه نمودید.

همه­ی به خوبی آگاهیم که شما اعضای محترم شورای شهر سنگر با نقض اصل بیستم و پنجم قانون اساسی بر ناهنجاری­ فرهنگی شهر (ضبط صدای افشاگرانه بدون مجوز قانون) افزوده و رکوردی تازه برای نقض قوانین ثبت نمودید! چه خوب بود شما که زبان شور و گفتگو را نمی­دانید بسان یکی از اعضا، بر عدم توانایی­تان صحه گذارده و کنار می­رفتید تا بر نقض سایر مفاد قانونی اصرار نورزید.

نقض ماده­ی دهم قانون وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر در نوبت­های گوناگون و به اشکال مختلف برای اعضای شورای شهر سنگر بازخوانی شد تا آگاه باشند که عدم «انتشار عمومی صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری بصورت شش ماهه»، یکی از تخلفات واضح آن­ها است.

نقض ماده­ی بیست و سه قانون وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر را هم به شما یادآوری کنیم؟ آیا می­دانید «نظارت بر اجرای طرح­های مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابان­ها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر» از وظایف شما می­باشد؟ به یاد دارید با سهل­انگاری شما دوستان، آسفالت دور میدان شورای شهر پس از مدت کوتاهی تخریب شد! در آن هنگام نیز بدون رعایت شأن شورا، هر کدام­تان سمت و سوی تخلف را به سمت دیگری نشانه گرفتید بدون اینکه ملتفت باشید نتایج سهل­انگاری­تان چه باری بر شهرداری و کارگرانش خواهد افزود.

نقض ماده­ی سی و یکم قانون وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر برای همه­ی شهروندان سنگر واضح است. البته شما اعضای محترم شورای شهر سنگر با انتشار یک بَنر پس از چهار سال! سعی نمودید به اجرای این ماده قانونی همت به گمارید این در حالی است که بزعم اندیشمندان شهر، تصویری مضحک و خنده­دار را ساختید و موجبات تمسخر در فضای مجازی را برای شهر بازآفریدید! این رفتار جمعی­تان به خوبی سازه­ی هویتی شهر را به خاک کشید برعکسِ سازه­هایی که برای خودتان به ثُریا بردید و می­برید!

و اما اصل صد و یکم قانون اساسی بر وظیفه شورای اسلامی شهرها «به جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در برنامه­های عمرانی و رفاهی…» تأکید دارد که با استناد به فرمایشات امام جمعه محترم سنگر و همچنین بسیاری از نخبگان سیاسی و اجتماعی شهر سنگر می­توان دریافت بهره­برداری و خرید زمین­های واقع شده در طرح­های هادی توسط نزدیکان و اعضای شورای شهر می­تواند به مفهوم نقض این اصل قانون باشد.

سخنمان را با اندرزی از رسول اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله پی می­گیریم که او را اُسوه­ی اخلاقی و ایمانی خود می­دانیم، ایشان فرمودند: «دو گروه از امت من هستند که اگر صالح باشند، همه امت اصلاح می‏شوند و اگر آنان فاسد باشند، همه امت من فاسد می‏گردند. گفته شد: یا رسول اللّه آنها چه کسانی هستند؟ فرمود: عالمان دینی و زمامداران»[۳]. امروز که زِمام و مهارِ شهر سنگر توسط مردم به شما امانت داده شده است از شما امانتداری و پاسداری از منافع شهروندی را می­خواهیم نه اینکه از رانت خبری سوءاستفاده نمایید! آیا لازم است قوانین خیانت در امانت را نیز برای شما بازخوانی نماییم؟ آیا ضرورت دارد برای عملکردهای­تان در سوءاستفاده از رانت قدرت، چند سطری بنویسیم یا شما خود به تخلفات خرید زمین در مسیر طرح­های هادی شهر پیش از علنی شدن طرح­ها برای همه­ی مردم، معترفید؟

برادرانم آیا عملکرد شما در شهر سنگر را منافاتی با فرمایشات مقام معظم رهبری نمی­دانید که فرمودند: «در داخل کشورمان کم گرفتاری نداریم. ریشه‌ی گرفتاریها از دو چیز است: اوّل، از غفلتها و کوتاهیها و تنبلیها و احیاناً بدعمل کردنهای خود ماست؛ در رابطه‌ی با اموال عمومی، در رابطه‌ی با تجمّل‌گرایی، در رابطه‌ی با پاسخگویی به مردم در دستگاههای مختلف. ریشه‌ی دوم، دشمنانی هستند که از همین مایه‌ها و زمینه‌ها سوءاستفاده می‌کنند؛ بر این مردم تنگ می‌گیرند؛ تهدید می‌کنند؛ ایجاد اختلاف می‌کنند؛ دو دستگی می‌اندازند؛ محاصره‌ی اقتصادی می‌کنند»[۴]. نحوه­ی مواجه­ی شما با یکدیگر پیشکش و تحفه­ی خودتان باشد اما در مواجه­ی شما با اموال عمومی (همچون خبرهای طرح­ هادی شهر) اگر سوءاستفاده نیست چه نام دارد؟

بند ششم از اصل سوم قانون اساسی بر «محو هرگونه‏ استبداد و خودکامگی‏ و انحصارطلبی‏» تأکید دارد. آیا سوء استفاده­ی شما از رانت خبری همان استبداد و انحصارطلبی نیست؟ آیا می­دانید برای تخلفات مبتنی بر رانت خبری­تان، قانونی تحت عنوان «قانون مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق» وجود دارد؟ آیا هنوز می­خواهید رفتارتان مبنی بر سوءاستفاده از اعتبارات قانونی­تان را انکار نمایید یا به توضیح این مطالب بر می­آیید؟! شوربختانه در میان­تان یک حقوقدان حضور دارد و ممکن است ما را به پیچ و تاب کوچه­های قانون فراخواند اما با سخنان مقام معظم رهبری چه می­کنید که فرمودند: «مردم گاهی سختیها را تحمل می‌کنند، مشروط بر آن که بدانند مسؤول مربوطه نیز با آنان با صفا و محبت برخورد می‌کند و خوی اشرافی‌گری، انحصارطلبی و انحصارخواهی در او وجود ندارد»[۵].

برادرانم، می­دانید که در میان شما یک نفر به رِندی بلندگوی قرآن را از دست قاری می­گیرد و مداحی می­کند! اما اینها نشانه­­ی مذهبی بودن شما نیست. مردم ما امروز بیش از مُسمی شدن به حزب­الهی، رفتار الهی را می­خواهند همان رفتاری که شهید چمران و شهید رجایی در پیش گرفتند، نه اینکه وضعیت مالی­تان پس و پیش از این پُست که هم­اکنون در آن جولان می­دهید زمین تا آسمان متفاوت شده است!

برادرانم، اصل یکصدم قانون اساسی برای این وضع گردید که قدرت در سطوح مختلف حاکمیت به نحو مطلوبی توزیع شود. مرحبا که شما چه خوب به توزیع قدرت در میان خودتان اقدام نمودید!! هنوز کرسی شورای شهر را رها نکرده­اید که از میان شما یکی دو نفر برای تصاحب پُست­های ورزشی تلاش نمودند و متأسفانه برای رسیدن به آرمان­های خودتان از هیچ اقدامی دریغ نکردید.

برادرانم فرمایشات رئیس قوه­ی قضایه کشور، آیت­الله رئیسی در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم را برایتان تکرار می­کنم تا عملکردتان را با این بیانات سنجیده و خود را ارزیابی نمایید. «پیشگیری از جرم یکی از اصول محوری در قانون اساسی است که همه دستگاهها در قبال آن مسئول هستند؛ به ‎نحوی که هیچ دستگاهی را نمی‌توانیم نام ببریم؛ مگر آن ‎که مأموریت پیشگیری از وقوع جرم نیز برای آن تعیین شده باشد. حتی اگر این مأموریت قانونی هم برای دستگاه‎ها وجود نداشت، اقتضاء انجام صحیح مسئولیت‎ها ایجاب می‎کرد که همواره نگاهی به کاهش ناهنجاری‎های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم»[۶]. هرگاه به عملکرد چهارساله­ی­تان در عرصه­های مختلف می­نگریم چیزی جز منشأ صدمات آتی را نمی­بینیم. اگر شما در پیشگیری مدنظر نظر رئیس محترم قضا در میان عملکردتان چیزی دارید، بفرمایید که ما گوش شنوایی داریم.

اما حرف امروز ما پیرامون نقض مکرر قانون نیست! که مطمئنم دستگاههای نظارتی کشور بر این موضوع اشرافیت دارند و انشاالله­ بدان خواهند پرداخت. برادران، در آخرین کلام از شما خاضعانه خواهش دارم زیست محیط سنگر را دریابید محیط زیست­مان در حال نابودی است به تک تک درختان، به وجب وجب خاک کشاورزی روستاهای سنگر به مثابه جوانانی بنگرید که در جنگ به خاک و خون کشیده می­شوند امروز با مجوز­های ساخت­های گوناگون چهره­ی هویتی شهر درحال تغییر است؛ تغییراتی که به نفع هیچکدام از شهروندان سنگری نخواهد بود.

کاسـه صبـر عجب نیست کــه لبـریـز شـود
زانچـه یـک عمر شنیـدیم و تحمّـل کـردیــم!

در تمام سطور بالا شما را برادر خطاب نمودیم که بدانید این نگارشات خطاب به شما برای سهم­خواهی نیست. چراکه ما جوانان انقلابی سهم­مان از انقلاب فرصتی است که برای شهادت در راه دین به ما می­دهد. در انتها قاطعانه و بسیار مبرهن از شما خواهان برگزاری جلسه­ای برای پاسخگویی به چهارسال عملکرد بی­جوابتان هستم ک

با تشکر از اعضای محترم شورای شهر سنگر

تقدیم احترامات فراوان به مقامی که لایق خادمان است

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار