کد خبر : 67143
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400- 01: 18

با حضور هفت نامزد مورد حمایت؛

نشست خبری کاندیداهای جبهه مردمی رهپویان ولایت شهرستان رشت

نشست خبری کاندیداهای جبهه مردمی رهپویان ولایت شهرستان رشت

.

به گزارش گیلانستان، نشست یاد شده با حضور سید حسین رضویان ، هادی رمضانی ، نادر حسینی ، مجید عزیزی ، محمد حسین واثقی کارگرنیا، رضاعاشری، مهرداد مهرگان اعضای جبهه مردمی رهپویان ولایت و دکتر ابراهیم برناس سخنگوی این جبهه برگزار شد.

دکترابراهیم برناس: هدف جبهه مردمی رهپویان ولایت فقرزدایی است
ابراهیم برناس سخنگوی جبهه مردمی رهپویان ولایت در این نشست با اشاره به اهداف تشکیل این ائتلاف اظهار داشت: نگاه ویژه انقلاب اسلامی رفع محرومیت است و ادبیات قرآنی توسط امام خمینی (ره) وارد ادبیات سیاسی نیروهای انقلابی شده است چرا که انقلاب ما را پا برهنگان به پیروزی رسانده اند.
وی هدف هفت نامزد انتخاباتی عضو شده در جبهه مردمی رهپویان ولایت را فقرزدایی عنوان کرد و افزود:
جبهه مردمی رهپویان ولایت با هدف رفع تبعیض و فقر ستیزی شکل گرفته است و این جمع مورد تایید اقشار حزب الله و ولایت مدار شهر رشت است.

سید حسین رضویان/ رشت نیازمند شورایی سیاستگذار، ناظر و مقتدر است

سید حسین رضویان نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت و کاندیدای مورد حمایت جبهه مردمی رهپویان ولایت در این نشست با اظهار امیدواری از شکل گیری شورایی سیاستگذار، ناظر و مقتدر که به واسطه آن همه مردم از خدمات متناسب بهره مند و از شهری که در آن زندگی می کنند رضایت داشته باشند گفت: ابتدا ذهن مخاطب را متوجه دو عبارت می کنم خدمات شهری و منافع مشترک ، توسعه زمانی رخ می دهد که تمامی آحاد جامعه حس کنند از یک منفعت مشترک برخوردارند و ما در کشورهای در حال توسعه و یا کمتر توسعه یافته چنین امری را مشاهده نمی کنیم.
وی با اشاره به شکاف خدماتی ایجاد شده در شهر رشت افزود: مردم احساس نمی کنند در تمامی محلات از یک منافع مشترک مادی و معنوی برخوردارند.
وی با بیان اینکه بخشی از وظایف مدیریت شهری تعالی شهروندان است گفت: باید فضایی برای شکوفایی استعدادها و رشد و روز آمدی شهروندان به درستی ایجاد و مدیریت شود .
رضویان محرومیت رشت از خدمات شهری درست و مناسب را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:میبایست برنامه توسعه رشت برای شهروندانش مشخص و ملموس باشد باید بدانیم امروز نیم رخ شهری ما چه گونه است در چه جایگاهی قرار داریم و راهبرد ما برای موفقیت چیست.

هادی رمضانی/ محرومیت زدایی با برنامه اصولی و درست محقق می شود/علت وجود مناطق محروم عملکرد نادرست دولتمردان است

هادی رمضانی کاندیدای مورد حمایت جبهه مردمی رهپویان ولایت اظهار داشت: علت وجود مناطق محروم شهری به عملکرد دولتمردان شهر باز می گردد.
وی تاکید کرد: در برخی مناطق نمی شود خدمات ارائه شود چرا که اصول اولیه شهرسازی رعایت نشده است.
نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت گفت: باید کار اصولی و اساسی انجام گیرد .برای جلوگیری از ایجاد مناطق حاشیه ای باید سرانجامی اندیشیده شود و برای آینده برنامه ریزی شود تا جنوب شهر و شمال شهر شکل نگیرد باید به زمین های نسقی نظم و انضباطی داده شود.
رمضانی خاطرنشان کرد: در حوزه محرومیت زدایی باید با یک برنامه مدون و با اهل فن ورود کنیم تا این قصه تلخ دوباره تکرار نشود .

محمد حسین واثقی کارگرنیا/ برای محرومیت زدایی باید همه دستگاهها پای کار باشند/ جلوگیری از توسعه ناصحیح شهر جز وظایف اولیه شوراست

محمد حسین واثقی کارگرنیا کاندیدای مورد حمایت جبهه مردمی رهپویان ولایت در ادامه اظهار داشت: نقاط محروم شهری نه داستان جدیدی است و نه اینکه شورا و شهرداری به تنهایی قادر به حل این معضل است و متاسفانه شاهد این هستیم که بر وسعت این مناطق افزوده می شود شاید فقر پنهان شهر امروز آشکار شده است.
وی با بیان اینکه جامعه ما روز به روز به سمت فقیرتر شدن پیش می رود گفت: بنابراین باید همه دستگاه ها پای کار بیایند چرا که شورا و شهرداری در حد توان خود می تواند عمل کند.
کارگرنیا تصریح کرد: شهر براساس بضاعت مردم توسعه می یابد و تا زمانی که شهر توسط مردم درست می شود ارائه خدمات برای شهروند با مشکل روبرو می شود و لذا باید ابتدا جلوی ساخت و ساز بی رویه گرفته شود .
وی تاکید کرد: جلوگیری از توسعه ناصحیح شهر جز وظایف اولیه شوراست .متاسفانه به دلیل ساخت و ساز بی رویه برخی مناطق از آب شرب بهداشتی و دفع بهداشتی فاضلاب محروم هستند بنابراین اولویت اول باید صدور مجوز و ضابطه مند کردن ساخت و ساز در حاشیه شهر را مدنظر داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از توزیع ناعادلانه خدمات باید شهرسازی قانونمند و ضابطه مند شود .

مجید عزیزی / ضعف مدیریت در دوره های گذشته و حاکمیت دلیل تفاوت توسعه نیافتگی محلات رشت / محلات محروم رشت در بدنه شهر قرار دارند

مجید عزیزی کاندیدای مورد حمایت جبهه مردمی رهپویان ولایت با تاکید بر اینکه محلات محروم شهر رشت در بدنه شهر وجود دارند گفت: عینک و سلیمان داراب در بدنه شهر رشت هستند و باید گفت ضعف مدیریت در دوره های گذشته و حاکمیت در ایجاد مناطق کم برخوردار اثر گذار است.
عزیزی با تاکید بر اینکه روند ارائه خدمات نسبت به هجوم شهروند به مناطق کم برخودار در شرایط بسیار نامطلوب قرار دارد افزود: عدم برنامه ریزی شهرداران و دستگاههای اجرایی باعث ایجاد این مناطق شده است .
وی ایجاد زیرساختهای مناسب برای حداقل نیازهای زندگی در مناطق محروم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید نیازسنجی محلات صورت گیرد و با توجه به پتانسیل های محلات در جهت رفع محرومیت اقدام شود.

نادر حسینی/ تهیه طرح مطالعاتی پیرامون مناطق محروم رشت / ضابطه مند شدن نحوه ارائه خدمات به مناطق محروم

نادر حسینی کاندیدای مورد حمایت جبهه مردمی رهپویان ولایت با تاکید بر اینکه برای همدلی و رفع مشکلات مناطق محروم ابتدا باید طرح مطالعاتی پیرامون این مناطق تهیه شود اظهار داشت: با برخی از اساتید دانشگاه جلساتی داشته ام تا در یک طرح تحقیقاتی به طور کامل به این موضوع بپردازند.
وی تصریح کرد: مردم مناطق محروم نیاز به یکسری خدمات دارند که باید در اسرع وقت ایجاد شود. یکسری پروژه های اصلی شهر است که شامل مناطق محروم هم می شود بنابراین باید به روند اجرای پروژه های شهر شتاب داد .
حسینی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد رسیدگی به مطالبات شهروندان محلات محروم است باید نیاز ها و خدمات مناطق محروم ضابطه مند شوند و نیز از منابع ملی و استانی برای پیشبرد اهداف استفاده شود.

عاشری/ لزوم اصلاح و یا توقف طرح تفصیلی شهر رشت /رعایت حقوق شهروندان در ساخت و سازها باید مدنظر باشد

رضا عاشری نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت و کاندیدای مورد حمایت جبهه مردمی رهپویان ولایت نیز در این نشست تاکید کرد: از یک جا باید ایجاد مناطق محروم را قیچی کرد .
وی در همین رابطه گفت: در شورای چهارم بودجه به نحوی اصلاح شد که از مناطق برخوردار به سمت کم برخوردار هدایت شد و یک سال این امر اجرایی شد.
عاشری افزود: اگر قرار است اتفاق مثبتی در نظام پرداخت انجام شود این قول را خواهم داد که مبنای کار ما این است به زبان ساده باید از ثروتمندان خرج فقرا کنیم باید برابری توزیع خدمات رخ دهد.
نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: باید به عنوان نمایندگان ذینفعان شهر برای اصلاح طرح تفصیلی ورود کنیم و اگر محقق نشد از مراجع قانونی اجرای طرح را متوقف کنیم باید از اجرای طرح غلط جلوگیری شود.
عاشری بر قطع روند اجرای ساخت و ساز بی رویه در شهر تاکید کردو افزود: زمین های نسقی باید ساماندهی شوند و رعایت حقوق شهروندان در ساخت و ساز باید مدنظر باشد.

مهرداد مهرگان: یکی از آسیبهای مجموعه شورای شهر رشت عدم انسجام فکری است

مهرداد مهرگان کاندیدای مورد حمایت جبهه مردمی رهپویان ولایت با با تاکید بر اینکه اتحاد و انسجام فکری کمک می کند تا کارهای بزرگ در مجموعه مدیریت شهری انجام گیرد اظهار داشت: یکی از آسیبهای مجموعه شورای شهر رشت عدم انسجام فکری است و ائتلافهایی مانند رهپویان ولایت اقدام شایسته ای در جهت شکل گیری اتحاد افراد است.
وی هدف این ائتلاف را محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: این هدف برای ما شعار نیست و در مقام عمل اجرایی می شود .
وی با تصریح بر اینکه محرومیت زدایی یک اعتقاد است افزود: شکاف طبقاتی باعث ایجاد اعتراضات اجتماعی می شود.
مهرگان با تاکید بر اینکه مناطق حاشیه ای و محروم رشت کانون آسیب‌های اجتماعی شده اما افزود: اما جرم در هسته مرکزی شهر رخ می دهد .ناهمگونی در توزیع ثروت آسیب جدی بر کل پیکر شهر می زند .
وی تاکید کرد: باید با مدیریت و اقدامات فرهنگی توازن را در توسعه شهر ایجاد کرد و باید در حاشیه شهر ، شهرک‌هایی احداث کرد که الگوی شهرسازی و فرهنگی شهر رشت باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار