کد خبر : 68691
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

نگرانی نماینده گیلانی از ساخت و بهره‌برداری شتاب گونه راه‌آهن

نگرانی نماینده گیلانی از ساخت و بهره‌برداری شتاب گونه راه‌آهن

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به نقیصه‌ها در ساخت و بهره‌برداری راه‌آهن در گیلان، گفت: ساخت و بهره‌برداری شتاب گونه از راه‌آهن در گیلان یقیناً آینده خطرناکی را در پی خواهد داشت.

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی فر با ابراز گله‌مندی از ساخت غیراصولی راه‌آهن در گیلان، اظهار کرد: متأسفانه دولت با هر دیدگاهی در ساخت و بهره‌برداری از راه‌آهن شتاب‌زده عمل کرده که بدون شک در آینده مخاطراتی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در خصوص ساخت و بهره‌برداری از راه‌آهن در گیلان طی چندین نوبت با وزیر راه و شهرسازی نشست و نقیصه‌ها را متذکر شده، اظهار کرد: در طول خطوط ریلی به‌جای ساخت و بهره‌برداری از پل‌ها، تردد با راه‌بندان‌ها انجام می‌شود که یقیناً تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بازدیدهای میدانی حداقل ۶ تا هفت راه‌بندان در طول خطوط ریلی مشاهده می‌شود، گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در حالی خط ریلی را ساخته و به راه‌آهن تحویل داده که در طراحی‌ها به‌جای راه‌بندان، پل‌هایی را طراحی کرده بود که تعدادی اصلاً ساخته نشدند و بعضی‌ها نیز نیمه‌کاره رهاشده‌اند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تردد در طول خطوط ریلی موردی نیست بلکه مرتب بوده و این مسئله بسیار برای مجاورین و اهالی مخاطره‌آمیز است، افزود: عمده مواجه شوندگان با خطوط ریلی در گیلان مردم روستایی هستند که به‌صورت مرتب در سطح منطقه تردد دارند و باید عرض ریل را در نقاطی قطع کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه دولت باید به‌جای شتاب غیرمنطقی در ساخت و بهره‌برداری از راه‌آهن گیلان، پل‌هایی را در طول خطوط ریلی ایجاد و از برزو مخاطرات و تلفات بکاهد، گفت: اصرار به اتمام ساخت راه‌آهن در گیلان یقیناً آینده خطرناکی را در پی خواهد داشت و دولت باید به‌فوریت نقیصه‌های موجود را بخش راه‌آهن گیلان رفع کند.

بهروزی فر با انتقاد از ساخت غیر فنی راه‌آهن و همچنین با ابراز گله‌مندی از بهره‌برداری آن در گیلان، تصریح کرد: در پی ساخت راه‌آهن غیر فنی و اصولی، راه‌آهن نیز تسلیم شرکت ساخت شده به‌گونه‌ای که این چالش‌ها و مشکلات علاوه بر خط ریلی رشت-قزوین در محدوده رشت به انزلی نیز تشدید شده که نمونه آن اختلاف ارتفاع غیر فنی در طول خط و شیب نامتعارف است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار