کد خبر : 58024
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

همکاری ۵۸ راهبر شغلی در ایجاد اشتغال برای مددجویان گیلانی

همکاری ۵۸ راهبر شغلی در ایجاد اشتغال برای مددجویان گیلانی

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با بیان اینکه راهبری شغلی یکی از سیاست‌های ایجاد اشتغال پایدار در کمیته امداد است، گفت: ۵۸ کارآفرین حقیقی و حقوقی جهت همکاری با کمیته امداد استان در ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد شناسایی‌شده‌اند.

به گزارش گیلانستان، عباس اهرابی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح راهبری پرورش قارچ، اظهار کرد: به‌کارگیری راهبران شغلی در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از سیاست‌های سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان است.

وی با بیان اینکه راهبر شغلی درواقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک کسب‌وکار، تخصص و تجربه‌های خوب و موفقی را به دست آورده، افزود: در این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت، با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان، کمیته امداد مددجو را به کارآفرین ارجاع می‌دهد تا با توجه به تخصص خود پس از انجام مشاوره و امکان‌سنجی، برای مددجو فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

اهرابی، با برشمردن مزایای طرح راهبری شغلی، تصریح کرد: سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری ازجمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار است.

وی با تأکید بر توانمندسازی مددجویان بیان کرد: توانمندسازی مددجویان و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان در خانواده‌های مددجویی در زمینه فروش محصولات خود مشکل دارند، گفت: تلاش کمیته امداد فروش محصولات تولیدی مددجویان و رفع مشکلات آن‌ها از طریق راهبری شغلی است.

اهرابی با بیان اینکه تاکنون در رشته‌های پرورش دام سبک، طیور، ماهی، قارچ، تولید پوشاک، قالی‌بافی و خشک‌کردن میوه‌جات راهبران شغلی شناسایی‌شده‌اند، افزود: از صاحبان ایده در سطح استان دعوت می‌کنیم درصورتی‌که طرح‌های تضمین‌شده دارند به کمیته امداد مراجعه تا پس از تأیید طرح‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌عنوان راهبر شغلی اقدام شود.

وی پرورش قارچ را یکی از راه‌های اشتغال مددجویان دانست و بیان کرد: در این حوزه طی سال گذشته ۳۰ فرصت شغلی ایجادشده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با اشاره به تولید ۷۴ تُن قارج توسط مددجویان کمیته امداد (ره) در سال گذشته، گفت: میزان درآمد خالص این میزان تولید در قالب ۲۱ طرح فعال، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گفته اهرابی در ۶ ماهه نخست سال جاری هزار و ۵۸۶ فرصت شغلی با صرف اعتباری بالغ‌بر ۶۲۶ میلیارد ریال برای مددجویان تحت حمایت ایجادشده است.

علیرضا طاهری، مدیر شعب بانک کشاورزی استان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بانک کشاورزی، بانکی تخصصی است، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که تسهیلات ارائه‌شده در همان مسیر و فعالیتی که به این منظور تعیین‌شده، صرف شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام (ره) در تحقق این هدف بسیار موفق بوده و توانسته است کار را به شیوه فنی و حرفه‌ای اجرایی و عملیاتی کند، طرح‌های اجراشده فعال بوده و نشان داد که هدف کمیته امداد، احیاء کردن اشتغال برای مددجویان و حتی تبدیل آن‌ها به یک کارآفرین است.

مدیر شعب بانک کشاورزی با قدردانی از زحمات کمیته امداد، در خصوص ایجاد اشتغال پایدار، بیان کرد: ما مصمم شدیم دلگرم‌تر از پیش در این مسیر گام برداشته تا بتوانیم در کنار کمیته امداد خدمتی به اقشار نیازمند کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار