کد خبر : 9920
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

هم اندیشی راهکارهای تجارت با کشورهای حوزه خزر در منطقه آزاد انزلی

هم اندیشی راهکارهای تجارت با کشورهای حوزه خزر در منطقه آزاد انزلی

در همایشی در منطقه آزادانزلی بیش از ۵۰ نفر از فعالان تجاری با راهکارهای تجارت با کشورهای حوزه خزر آشنا شدند.

به گزارش گیلانستان ؛ مدیر کل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه و تجارت ایران، در این  همایش  ، کشور روسیه را به عنوان مهمترین بازار هدف اقتصادی و تجاری در همسایگی ایران دانست و گفت : با توجه به توسعه روابط سیاسی انجام شده با کشور روسیه ، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با این کشور در دستور کار است.
سید مجتبی موسویان به نقش تاثیر گذار منطقه آزاد انزلی در تحقق توسعه روابط اقتصادی وتجاری با کشورهای حاشیه خزربه ویژه روسیه اشاره و تصریح کرد: پس از موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای و گشایش روابط ایران و روسیه ،فضای بسیار مناسبی در تحقق این اهداف به وجود آمده است.
وی با اشاره به ارتباط مستقیم از طریق مرز مشترک آبی و خاکی با پنج کشور ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه گفت: با توجه به  ظرفیت اقتصادی و تجاری بزرگ در حوزه خزر ، وجود یک منطقه آزاد در حاشیه خزر و همچنین مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر در دریای خزر تاثیر دو چندانی در گسترش سطح روابط با کشورهای حاشیه خزر دارد.
سید مجتبی موسویان تصریح کرد : تکمیل خط آهن آستارا ،انزلی – رشت ، قزوین در راستای تکمیل کریدور شمال و جنوب ،ترانزیت کالا از بندرعباس و بندرامام خمینی(ره) به بنادر منطقه آزاد انزلی و صادرات آن به بنادر آستراخان ، باکو ، ترکمن باشی و اوکتائو  را در پی دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار