کد خبر : 78622
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401- 39: 11

واکنش امام جمعه سنگر به دستگیری‌های اخیر؛

وقتی به بهانه مشارکت بیشتر در انتخابات چشمشان را بر روی خرید و فروش آرا می‌بندند، همین می‌شود

وقتی به بهانه مشارکت بیشتر در انتخابات چشمشان را بر روی خرید و فروش آرا می‌بندند، همین می‌شود

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه آفت بزرگی که به ما ضرر می زند روزمرگی در مسائل مدیریتی است گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از تاکیدات حضرت آقا این بود که «آفتی که به جان انقلاب افتاده آفت محافظه کاری است».

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز جمعه سنگر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) را در هفته پیش رو تبریک گفت.

امام جمعه سنگر به توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد اشاره کرد و در خصوص عدم دخالت نمایندگان در انتخاب مدیران و مسئولان شهرها و استان ها گفت: دولتمردان باید برای انتخاب مدیران اجرایی از نمایندگان مجلس مشورت بگیرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان مجلس طرح هایی را برای کمک به دولت و روند قانون گذاری ها و خلاء هایی که در قانون وجود دارد می توانند به مجلس ارائه کنند.

محمدیان با تاکید بر اینکه شما مردم نیز در هر زمینه ای که مهارت و تخصص دارید چه مسائل بانکی، کشاورزی و… می توانید نمایندگان را یاری کنید افزود: با این کار تراز نمایندگان شهرها و استانهای شما در کشور با طرح هایی که با کمک شما ارائه می شود بالاتر می رود.

وی در ادامه روزمرگی در مسائل مدیریتی را آفت بزرگی دانست که به ما ضرر می زند و اذعان کرد: یکی از شاخصه های انقلابی بودن این است که اهل محافظه‌کاری نباشیم.

محمدیان تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از تاکیدات حضرت آقا این بود که «آفتی که به جان انقلاب افتاده آفت محافظه کاری است» زیرا گاهی به نام مصلحت، حق را به قربانگاه می برند.

وی همچنین به کلامی از امیرالمومنین(ع) که در حسینیه امام خمینی(ره) زینت بخش دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان بود اشاره و اظهار کرد: «همانا پست و مسئولیت برای تو وسیله آب و نان  نیست  بلکه امانتی بر گردن توست»، مدیران این فرصت را نباید به عنوان طعمه نگاه کنند چرا که زمان در حال گذر است و آنچه از ما باقی می ماند جنت و رضوان الهی است که ما برای امت حواله می کنیم.

محمدیان در ادامه به مسئله ای که اخیرا در شهرداری و شورای شهر سنگر اتفاق افتاد اشاره و بیان کرد: این اتفاق منوط به شهر سنگر نیست و در خیلی از سازمان ها و نهادها چه قبل از انقلاب و بعد از آن و در طول تاریخ حتی در فرا مرز ها رخ می دهد اما بنای این اتفاق در این شهر در همان جمعه بازاری رخ داد که آن موقع نیز به مردم و مسئولین تذکر دادیم حواستان باشد مسئولیت امانتی است که باید در آن دقت شود که به دست چه کسانی می سپارید.

وی اضافه کرد: اما بعضی ها به بهانه جذب حداکثری و مشارکت بیشتر در انتخابات چشم هایشان را بر روی پاره‌ای از مسائل از جمله خرید و فروش آرا بستند.

محمدیان از سربازان گمنام امام زمان(عج) در رصد و شناسایی این افراد و جرایمشان قدردانی کرد و افزود: پیش از این در جایگاهی که قرار داریم به عنوان پدر تذکر خود را به آنها گفتیم اما آنها نخواستند بشنوند.

وی ادامه داد: ضعفهای قانونی و خلاءهایی که در قوانین ما است باعث بروز این گونه اتفاق‌ها می شود چرا که سوء استفاده کنندگان در محل سوء استفاده قرار می گیرند، این خلاء ها باید رصد شوند.

محمدیان یکی از جاهایی که محل سوء استفاده است را کمیسیون ماده ۱۰۰ دانست و ادامه داد: این ماده قانونش برای قبل از انقلاب است، بحث امضاهای طلایی مدیران، حراست های نهادها و سازمان هایی که نیروهایش از همان سازمان حقوق دریافت میکنند و… باید اصلاح شوند.

وی خاطر نشان کرد: مردم اگر چیزی را در خلاف چارچوب قانونی می بینند باید به کسانی که امین هستند اطلاع رسانی کنند و موضوع از طریق قانونی رسیدگی شود و این قضایا نه تنها باعث ناامیدی نیست بلکه باید با نگاه امیدوارانه به آن بنگریم.

محمدیان در ادامه همچنین با تشکر ویژه از موسسه جهادی فرهنگی ماح لنگرود و حاج ابوذر روحی که با اجرای سرود «سلام فرمانده» توانستند با نیت خالص کاری را برای امام زمان انجام دهد، گفت: خداوند متعال نیز به این حرکت فرهنگی برکت داد چرا که در عین غفلت خیلی از نهادهای فرهنگی دست خداوند متعال را بر روی این جامعه شیعه می توانیم ببینیم.

محمدیان خاطر نشان کرد: اینکه فریاد بغض و کینه برخی از ستون پنجمی ها در داخل و خارج بلند شده نشان می‌دهد که دقیقاً به هدف زده ایم.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار