کد خبر : 53585
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲

شهردار انزلی باز هم انتخاب نشد!

وقتی شورای شهر انزلی یاد و خاطره شورای چهارم رشت را همواره زنده می‌کنند!/ “آبستراکسیون” در انتخاب شهردار

وقتی شورای شهر انزلی یاد و خاطره شورای چهارم رشت را همواره زنده می‌کنند!/ “آبستراکسیون” در انتخاب شهردار

جلسه شورای شهر انزلی با محوریت انتخاب شهردار برای دومین بار به دلیل عدم حضور حداکثری اعضای شورا از رسمیت افتاد.

به گزارش گیلانستان، در حالی که اولین جلسه شورای اسلامی شهر انزلی با دستور انتخاب شهردار در هشتم تیر ماه برگزار و براساس درخواست سه عضو جهت بررسی بیشتر رزومه افراد به جلسه دیگری موکول شد، امروز(پنج‌شنبه، ۱۲ تیر) نیز جلسه فوق العاده با دستور انتخاب شهردار به دلیل حضور چهار عضو از هفت عضو جلسه از اعتبار افتاد.

یاسر کریمبخش‌ و تهمتن وکیل منفرد غایبان جلسه امروز بودند و مه سیما نصیری نیز هنوز چند دقیقه ای از حضورش نگذشته بود که جلسه را ترک کرد.

با ترک نصیری جلسه شورای شهر انزلی با دستور کار انتخاب شهردار از اعتبار افتاد و این امر با واکنش هادی حیدری رییس شورای شهر همراه بود.

رییس شورای اسلامی شهر انزلی با اعتراض به حرکت انجام شده از سوی این عضو شورا گفت: از کسی که عهده دار مسئولیت شهر است انتظار تحمل و ظرفیت بیشتری می‌رود.

وی تصریح کرد: یاسر کریمبخش براساس تقاضای قانونی خود طی نامه ای به فرمانداری انزلی درخواست به تعویق افتادن جلسه انتخاب شهردار را داشت و فرماندار این درخواست را با پیوست به نامه ای به شورای اسلامی شهر ابلاغ کرد.

حیدری خاطرنشان کرد: تنها راه قانونی عمل به نامه، اجرای ماده ۲۲ شورای اسلامی مبنی بر درخواست سه عضو همچون جلسه گذشته بود که به علت حضور چهار عضو از هفت عضو این جلسه خود بخود از اعتبار افتاد.

وی با بیان اینکه نامه تذکر خود به اعضاء را به فرمانداری ارسال می کنم، تاکید کرد: ما به همه احترام می گذاریم و مجوز برگزاری این جلسه را از فرمانداری داشتیم اما به عنوان رییس شورای شهر نمی دانم با چه اهرم و فشاری می توان عضو شورا را مجبور به نشستن بر روی صندلی کرد.

حسین عظیمی نژاد رییس اداره عمران فرمانداری انزلی به نمایندگی از فرماندار در جلسه حضور داشت در خصوص غیبت مکرر یاسر کریمبخش گفت: براساس قانون، رییس شورای اسلامی شهر می تواند به علت غیبت در چند جلسه پیاپی از عضو سلب عضویت کند.

گفتنی است، تهمتن وکیل منفرد هنگام خروج از جلسه هشتم تیرماه که به نشانه اعتراض انجام شد اعلام کرد در جلسه بعدی که به منظور انتخاب شهردار برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

چنین رفتاری را در زمان شورای چهارم شهر رشت نیز هر زمان جلساتی برای استیضاح یا انتخاب شهردار برگزار می شد، از شورا نشینان شاهد بودیم.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار