کد خبر : 17277
تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1396- 21: 14

چه کسانی به فرار خبرنگار گیلانی از ایران و پیوستن به ضد انقلاب کمک کردند؟!/ موضوعی که باید مورد توجه دستگاه قضایی قرار گیرد + تصاویر

چه کسانی به فرار خبرنگار گیلانی از ایران و پیوستن به ضد انقلاب کمک کردند؟!/ موضوعی که باید مورد توجه دستگاه قضایی قرار گیرد + تصاویر

متولیان دستگاه قضایی برای اینکه چنین اقدامی از دیگر خبرنگاران گیلانی که با شکایت مسئولین هرروزه مهمان دادگاه ها هستند سر نزند، باید راه چاره ای بیندیشند.

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان، هفته گذشته خبر فرار آرش شعاع شرق از ایران و پیوستن به ضد انقلاب به شدت در محافل سیاسی و خبری استان و کشور سر و صدا به پا کرد.

آرش شعاع شرق که بود؟

آرش شعاع شرق از روزنامه نگاران گیلانی بوده که فعالیت رسانه ای خود را از سال ۸۶ با روزنامه نقش قلم آغاز کرد.

وی سابقه فعالیت در روزنامه گلچین امروز، آوای شمال، فصلنامه گیلان ما، ماهنامه دادگر، پادنگ، رهاوردگیل، رهاوردقلم، خط مهر، هفته نامه مارلیک، فضیلت و… را در کارنامه دارد.

شعاع شرق همچنین سردبیری روزنامه سراسری جهان اقتصاد(ویژه گیلان)، پایگاه خبری خزرآنلاین و مدیرمسئولی پایگاه خبری گیلان نو را برعهده داشته است.

ویراستاری کتاب‌های؛ سیری در تعزیه رشت(۱۳۹۲)، سینما درگیلان(۱۳۹۳)، تاریخ تئاترگیلان(۱۳۹۵) و همکاری در تالیف کتاب‌های؛ تاریخ تعزیه درگیلان (دوجلدی)، تاریخچه بلدیه رشت از ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ از دیگر سوابق فرهنگی آرش شعاع شرق در ایران بوده است.

وی کسی بود که به دور از گرایشات سیاسی و حزبی در اکثر نشست های خبری مدیران استان و شهر رشت دعوت می شده و خبرنگار ثابت جلسات شورای اسلامی شهر رشت بوده است و هر ساله در روز خبرنگار مورد تجلیل و تشویق مدیران استان قرار می گرفت.

دیدار با خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان هنری، سخنرانی در محافل فرهنگی، تهیه خبر و مصاحبه از مسئولین و… از برنامه های شعاع شرق در سالهای گذشته بود.

حتی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز از وی به عنوان “روزنامه نگار و پژوهشگر” خبر منتشر می نمود:

موضوعی که باید مورد توجه دستگاه قضایی قرار گیرد

شعاع شرق از سال ۸۶ همواره به فعالیت خبری خود مشغول بوده که از سال ۹۲ به بعد مورد شکایت های متعدد و پی در پی مسئولین و نمایندگان قرار می گیرد. وی در ابتدا به دلیل انتشار خبری در وبلاگش پیرامون برداشت غیرقانونی شن و ماسه از بستر رودخانه کوچصفهان با شکایت غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی روبرو شده و بازداشت می شود که در نهایت با فیش حقوقی یکی از دوستانش آزاد می گردد.

کنش میان او و جعفرزاده به هین جا ختم نمی شود و بعد از آن نیز به دلیل انتقادش از این نماینده مجلس در رسانه ها باز هم پایش به دادگاه باز ولی اینبار جعفرزاده وی را به ۷۴ ضربه شلاق محکوم می کند! این خبر محکومیت آرش شعاع شرق به ۷۴ ضربه شلاق بلافاصله در رسانه های بین المللی و ماهواره ها بازتاب پیدا نموده و بارها از طرف گروه های اپوزوسیون و خارج نشین از وی تقاضای خروج از ایران کردند ولی او نمی پذیرفت؛ تا اینکه با شکایتهای دیگری همچون مدعی العموم، امیر محمد پوری، سید محمدعلی‌ ثابت‌قدم، مصطفی‌ مهاجر، رضا حق‌جو، فاطمه‌ قدیمی و… مواجه شد و برای هرکدام ماه ها در دادگاه حاضر شد.

وی از یک طرف با حکم ۷۴ ضربه شلاق نماینده رشت مواجه بوده و از طرف دیگر با شکایتهای دیگر مسئولین دست و پنچه نرم می کرد و دیگر نتوانست تحمل کند و فرار را به قرار ترجیح داد!

نگارنده این گزارش نه تنها قصد دفاع از آرش شعاع شرق را ندارد بلکه فرارش از ایران را به شدت محکوم کرده و برائت می جوید اما نباید از این موضوع به سادگی گذشت و متولیان دستگاه قضایی برای اینکه چنین اقدامی از دیگر خبرنگاران گیلانی که با شکایت مسئولین هرروزه مهمان دادگاه ها هستند سر نزند، باید راه چاره ای بیندیشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار