کد خبر : 54444
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

موفقیتی برای نوجوانان مسجدی؛

کانون بقیه الله؛ سکوی پرش فوتبال اسالم

کانون بقیه الله؛ سکوی پرش فوتبال اسالم

تیم فوتبال الماس اسالم که از دل کانون فرهنگی و هنری بقیه الله(عج) مسجد جامع خلیف آباد رشد یافت، موفق به کسب مقام قهرمانی و راه یافتن به لیگ برتر نوجوانان کشور شد.

به گزارش گیلانستان، باشگاه فرهنگی ورزشی الماس اسالم در سال ۱۳۹۳ از دل مجموعه ای فرهنگی به نام کانون فرهنگی و هنری بقیه الله(عج) مسجد جامع خلیف آباد این بخش تاسیس شد، تیم فوتبال این باشگاه به هدایت و سرمربیگری «اسماعیل سعادت نیا» مدیرمسئول کانون و با بهره گیری از نوجوانان فوتبالیست و با اخلاق عضو کانون امسال در مسابقات لیگ برتر گیلان موفق به کسب مقام قهرمانی شده و به مسابقات کشوری راه یافتند. به بهانه این کسب موفقیت مصاحبه ای را با سرمربی این تیم انجام داده ایم.

*تیم فوتبال الماس اسالم در چه سالی تشکیل شده و در رابطه با قهرمانی و راهیابی به لیگ کشوری توضیح دهید.

باشگاه فرهنگی ورزشی الماس اسالم از دل مجموعه فرهنگی به نام کانون فرهنگی و هنری بقیه الله(عج) مسجد جامع خلیف آباد در سال ۱۳۹۳ تاسیس و منشا تحول در فوتبال پایه شهرستان تالش شده است.

در سال اول شکل گیری باشگاه توانستیم به لیگ زیرگروه نوجوانان استان صعود کنیم و به مدت چهارسال در لیگ دسته اول حضور داشتیم و ۲ سال نیز در لیگ برتر گیلان به انجام بازی با تیم های مختلف گیلانی پرداختیم و امسال نیز به همت نوجوانان فوتبالیست قهرمان لیگ شده و به مسابقات کشوری صعود کردیم.

*هدف شما از تیم داری در فوتبال نوجوانان و اهدافی که از تشکیل باشگاه فرهنگی ورزشی دارید چیست؟

در دوران نوجوانی، خودم فوتبال بازی می کردم و علاقه شدیدی به فوتبال داشتم و بعد از گذشت سالیان به این نتیجه رسیدم که بهترین روش برای جلوگیری از کژی ها و انحرافاتی که در جامعه وجود دارد، ورزش است و فوتبال ورزشی بسیار پرمخاطب و جذاب است، پس آن را دنبال کرد.

هدف از تاسیس این باشگاه هدایت به مسیر تندرستی و مصون بودن از انحرافات بود که اوج این مسئله در سنین نوجوانانی است به همین دلیل مدرسه فوتبال نوجوانان را در کنار رده جوانان راه‌اندازی کردیم، هدف ثانویه نیز پرورش استعدادها در زمینه فوتبال و هدف نهایی هم موفقیت و کسب عنوان افتخارآمیز برای شهر و دیارمان است که امیدوارم در این راه موفق باشیم.

*تیم‌ داری در هر سطحی از فوتبال چندان آسان نیست و فراز و نشیب‌ های بسیاری دارد. چقدر به سختی تیم‌داری واقف بودید؟

ما می دانستیم که فوتبال بسیار پر هزینه است و در عین پرهزینه بودن بسیار هم حاشیه دارد ولی چون به اهدافی که ترسیم کرده بودیم، اعتقاد داشتیم در این مسیر سخت گام گذاشتیم. هزینه‌های تیم‌داری بسیار بالاست متاسفانه ما در این چندین سال اسپانسرهای قوی نداشتیم و اکثر هزینه های ما از طریق دوستان و خیرین تامین شد که امیدوارم خیرین و مسئولین در ادامه راه نیز یار و یاور نوجوانان اسالمی باشند.

*از همان ابتدای تشکیل باشگاه، فکر می‌‌کردید روزی به لیگ کشوری صعود کنید؟

بله، از همان ابتدای تاسیس باشگاه به این فکر می‌کردیم و با لطف و مدد الهی به این نقطه رسیدیم و اهداف بزرگ‌تری نیز داریم.

*مهم ترین عامل موفقیت تیم فوتبال الماس اسالم را در چه می دانید؟

مهم‌ترین عامل موفقیت تیم، بی‌ریا و خالصانه کار کردن تمامی اعضا و همچنین همدلی، صمیمیت و سخت‌کوشی کادر فنی و بازیکنان بود که در ادامه نیز برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر این همدلی و سختکوشی دوچندان خواهد شد.

*چه خواسته ای از مسئولان داشته و انتظارتان از مسئولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور چیست؟

کار در لیگ کشوری به مراتب سخت‌تر و پرهزینه‌تر است اما‌ ما دنبال موفقیت در این مسیر هستیم. خواسته ما از مسئولین این است که حداقل حمایت‌های مادی و معنوی را از تیم فوتبال الماس اسالم که از دل کانون شکل گرفته است، داشته باشند.

*ارتباط نوجوانان فوتبالیست با کانون فرهنگی و هنری چگونه است و آیا تشکیل تیم فوتبال توانسته است در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد جامع خلیف آباد تاثیرگذار باشد؟

از نتایج منحصر به فرد فعالیت‌های ورزشی، انس هر چه بیشتر جوانان و پیوند عاطفی آنها با مسجد و روحانیت است. تشکیل باشگاه فرهنگی ورزشی الماس در سوق دادن نوجوانان و جوانان به مسجد تاثیرگذار بوده است.

برنامه های ورزشی بایستی مستمر و پررنگ تر در سطح همه کانون های فرهنگی و هنری کشور دنبال شود چرا که کمترین ثمره این برنامه های ورزشی جذب حداکثری جوانان و حضورشان در مساجد و اقامه نماز است و این حضور کاهش فساد و آگاهی جوانان را به دنبال دارد.

شعار باشگاه فرهنگی ورزشی الماس اسالم و مسیر و چراغ راه ما تهذیب و تحصیل و ورزش برگرفته از کلام رهبری عظیم الشان انقلاب است. از روز اول به این مسائل پرداختیم و در طول این سال ها هیچگاه از این مسیر خارج نشدیم و برنامه های مختلفی را اجرا کردیم مثل حضور در نمازهای جمعه، مراسمات ملی و مذهبی، دیدار و میقات با شهدا و برنامه‌های مهارت زندگی برای بازیکنان و برنامه‌های دیگری که از ابتدای شکل‌گیری کانون به آنها اهتمام ورزیده‌ایم.

*در باشگاه فرهنگی ورزشی و کانون فرهنگی و هنری بقیه الله(عج) مسجد جامع خلیف آباد چه فعالیت هایی انجام می شود؟

در باشگاه فرهنگی ورزشی در حال حاضر فقط به رشته فوتبال می پردازیم، اما در کانون فرهنگی و هنری علاوه بر فوتبال در رشته تنیس روی میز هم فعالیت داریم، از سال ۹۱ که کانون را تاسیس کردیم اکثریت مراسمات ملی و مذهبی را برگزار کرده‌ایم، گروه سرود تشکیل داده و مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه نقاشی به مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.

برگزاری مراسم قرائت ادعیه‌ها در برنامه‌های کانون بوده و هست، از ابتدای تشکیل کانون نشست‌های فرهنگی، روشنگری، کلاس‌های آموزش قرآن، تقویتی و درسی برگزار در مسجد برگزار شده و با توجه به شیوع کرونا ویروس امسال نیز در کانون برنامه‌های مختلفی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و با بهره‌گیری از اساتید مجرب در حال برگزاری است.

*موفقیت ها و مقام هایی را که با تیم فوتبال الماس به دست آورده اید را برای خوانندگان تشریح کنید.

کسب مقام نائب قهرمانی و صعود به لیگ دسته اول نوجوانان گیلان در سال ۹۳، حضور در لیگ‌های دسته اول نوجوانان از سال ۹۳ الی ۹۷ و کسب رتبه‌های سوم و چهارم، کسب مقام قهرمانی انتخابی استان در شهرستان تالش ۹۶، حضور در لیگ دسته اول جوانان استان در سال ۹۷ و صعود به مرحله یک چهارم نهایی، حضور در لیگ دسته اول امیدهای استان در سال ۹۶، حضور در لیگ برتر نوجوانان گیلان و کسب عنوان چهارمی در سال ۹۷، حضور در لیگ برتر نوجوانان گیلان و کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در سال ۹۹ و صعود به لیگ برتر کشور.

*سخن پایانی

داشتن هدف، برنامه و اجرای دقیق برنامه‌ها به ثبات، پایداری و موفقیت تیم فوتبال نوجوانان اسالم کمک می‌کند و ما در مسیر رسیدن به کسب موفقیت‌های بیشتر با برنامه به راه خود ادامه می‌دهیم و در این مسیر با لطف و عنایت ایزدمنان و دعای خیر مردم، ان شاء الله با کسب جایگاه‌های قهرمانی در مسابقات مختلف دل مردم تالش و اسالم را شاد خواهیم کرد.

جا دارد از مدیریت، سرپرست، اعضای کادر فنی، بازیکنان و اولیاء آنان در همراهی با تیم فوتبال الماس اسالم تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم و برای یکایکشان آرزوی توفیق و سلامتی در ادامه مسیر را دارم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار