کد خبر : 66784
تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400- 27: 22

رضا عاشری در نشست خبری:

کسانی باید وارد شورای شهر شوند که حب جاه و مقام نداشته باشند / توسعه شهر هدف اصلی خدمت در سنگر شوراست

کسانی باید وارد شورای شهر شوند که حب جاه و مقام نداشته باشند / توسعه شهر هدف اصلی خدمت در سنگر شوراست

رضا عاشری شهردار سابق منطقه ۵ شهرداری رشت و کارشناس و قائم مقام فعلی شهردار منطقه ۳ در جمع خبرنگاران گفت : باید هدف کسانی که به شورای شهر ورود می کنند توسعه شهر باشد و آنانی که حب جاه و مقام دارند برای این عرصه قطعا مناسب نیستند.

به گزارش گیلانستان ؛ رضا عاشری کارشناس ارشد عمران و عضو نظام مهندسی گیلان در گفتگویی با خبرنگاران در خصوص انتخابات پیش رو ششمین دوره شورای شهر و لزوم انتخاب دقیق و اصلح مردم در این زمینه اظهار داشت : در گام اول ، انتخاب مردم برای پارلمان شهری سرنوشت ساز خواهد بود و این انتخاب باید بر مبنای تخصص ، تجربه و سوابق کاندیداهای شورای شهر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه داشتن تخصص شهرسازی و عمران و رشته ها تحصیلی مرتبط یک آیتم بسیار مهم برای یک عضو شوراست ،عنوان کرد : اگر چه در شورای شهر به واسطه داشتن کمیته هایی با موضوعات مختلف حضور افراد با تخصص های متفاوت نیز مورد نیاز است اما اهم موضوعات شورا و شهرداری حول محور ،عمران ، شهرسازی ،معماری و ساخت و ساز می چرخد و به تبع در فرآیند تصمیم گیری ها و مصوبات در خصوص پروژه های شهری تفاهم و درک بیشتری در بین اعضای شورا حاصل می شود و به جرات می توان گفت که ساختار و بدنه مدیریت شهری بر پایه اطلاعات و ساختار مهندسی است.
عاشری با بیان اینکه جایگاه شورای شهر محل خدمت به مردم است ،تاکید کرد : کسانی که می توانند حرف مردم را بشنوند و برای حل معضلات آنان در شهر و محلات راهکارهایی داشته باشند مناسب ورود به شورای شهر هستند.
وی با اشاره به برخی معضلات شهر رشت گفت : در حال حاضر به مردم وعده هایی از سوی کاندیداها داده می شود و شعارهای بیان می گردد که در توان یک عضو شورا پس از ورود به پارلمان شهری نیست .شهرداری رشت چند سالی است که با مشکل درآمد و هزینه کرد مواجه است و بودجه شهرداری کفاف اجرای بسیاری از پروژه های بزرگ و مهم را نمی دهد. از این رو باید اولویت بندی در پروژه ها صورت گیرد.
وی ادامه داد : موضوعاتی از قبیل فاضلاب شهری ،ترافیک ، آسفالت نامناسب و وجود سرعت گیرهای زیاد در معابر شهری و نبود زیبایی بصری در رشت مواردی از معضلات شهر رشت است که باید با راهکارههای مناسب و با توجه به بودجه مورد نیاز حل شود .
عاشری با اشاره به دوره چهارم شورای شهر رشت گفت : نقطه قوت شورای شهر دوره چهارم رشت وجود افراد دارای تخصص شهرسازی و عمران و مشاورانی دانشگاهی بود که به صورت تجربی در زمینه پروژه های عمرانی فعالیت کرده بودند و به عقیده بنده بهره گیری از دانشگاهیان در مباحث تخصصی و ارایه طرحها می تواند کمک موثری به توسعه شهر باشد.
وی در پایان گفت : مطالبه مهم مردم رشت باید این باشد که در پارلمان شهری شفاف سازی گردد و بهترین ناظر همواره مردم هستند.
لازم بذکر است رضا عاشری فرزند شهید محسن عاشری کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه تهران است و عضو نظام مهندسی ساختمان گیلان ، مشاور جوان مدیر کل بنیاد شهید گیلان ، معلم آموزش و پرورش، پاسداری در معاونت مهندسی سپاه قدس گیلان ،کارشناس شهرسازی در مناطق مختلف شهرداری ، مدیر شهرسازی مناطق ۴ و ۵ شهرداری رشت ، معاون فنی و شهرسازی منطقه چهار شهرداری رشت ، معاونت بازآفرینی سازمان عمران و شهرداری رشت و سمت شهردار منطقه ۵ را در کارنامه فعالیت های خود دارد.
وی در حال حاضر مشاور و قائم مقام شهردار منطقه ۳ شهرداری رشت می باشد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار