کد خبر : 19017
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396- 35: 17

کمیته امداد گیلان رتبه اول کشور از لحاظ جمعیت تحت پوشش سالمند را دارد

کمیته امداد گیلان رتبه اول کشور از لحاظ جمعیت تحت پوشش سالمند را دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به اینکه متوسط جمعیت سالمندی در استان ۱۱ و شش دهم درصد و در کشور هشت و سه دهم درصد است، گفت: از لحاظ تعداد سالمندان رتبه اول در کشور را داریم که بدنبال آن، بیشترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان نیز سالمندان هستند.

به گزارش گیلانستان، علیرضا محمدی روز شنبه در همایش تجلیل و بزرگداشت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان افزود: ۸۱ هزار خانوار سالمند که نزدیک به ۱۰۱ هزار نفر را شامل می شود، تحت پوشش کمیته امداد هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید نیازهای سالمندان شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی شود، افزود: از ۱۰۶ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان، ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان هستند که از خانوارهای تحت پوشش ، زنان سرپرست خانوار ۶۶ درصد و مردان ۸۳ درصد سالمند هستند.
محمدی یادآور شد: ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد روستایی و ۳۰ درصد شهری و از لحاظ اقامت سالمندان، ۷۶ درصد روستایی و ۲۴ درصد شهری هستند.
وی با بیان اینکه ما رتبه اول را از نظر جمعیت تحت پوشش سالمند در کشور داریم، اظهار کرد: شهرستان های رشت، لاهیجان و صومعه سرا بیشترین شهرهای سالمند را به خود اختصاص داده اند .
وی تصریح کرد: ۹۲۰ خانواده سالمند زمینگیر نیز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: برای حفظ عزت و کرامت سالمندان تحت پوشش زمینگیر، هزینه هایی را پرداخت می کنیم تا آنها در کنار خانواده زندگی کنند.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد به سالمندان تصریح کرد: سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۱۲ فقره با اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات توانبخشی همچون عینک، ویلچر، دندان مصنوعی و هزینه نگهداری در منزل به آنان پرداخت شده است.

محمدی همچنین احداث سه هزار واحد مسکونی مددجویی و اعطای وام کارگشایی برای سالمندان را از جمله اقدامات این نهاد برای مددجویان تحت پوشش عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز گفت: بحث سالمندی هر چه بگذرد اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که روز به روز، به طول عمر بشریت افزوده می شود.

شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: در ابتدای انقلاب متوسط عمر گیلانی ها ۵۴ سال بود که اکنون به ۷۴ سال رسیده و انتظار می رود با پیشرفت ها ، عمر انسان به بیش از حد انتظار هم برسد.
وی تاکید کرد: ورزش و تغذیه صحیح و مناسب بایستی از دوران جوانی و میانسالی شکل بگیرد تا زندگی با نشاطی را در دوران سالمندی داشته باشیم.

یوسف زاده چابک تصریح کرد: بحث رفاه اجتماعی و توجه به مسائل معیشتی سالمندان بسیار مهم است و ما نیازمندیم تا قوانین حمایت بیشتری نسبت به این دوران داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه گیلان به عنوان استان سالمند مطرح است، افزود: باید برنامه های خاص دوران سالمندی را از نظر سلامت و مسائل دیگر تضمین کنیم.

همایش تجلیل و بزرگداشت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان با حضور محمد احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در سالن همایش های بیمارستان پورسینای رشت برگزار شد./ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار